کد خبر: ۳۱۲۰۴
تاریخ انتشار:۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷
نگاهی به هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال (جام خلیج فارس)
کیهان ورزشی انتخاب کرد؛ بهترین های هفته دوازدهم لیگ برتر

کیهان ورزشی –

در عصر روزهای 11 و 12 آذر، بازیهای هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال ایران پیگیری شد. در بازیهای این هفته، سرخابیهای تهران و خوزستان نتایج خوبی گرفتند و تیم پرسپولیس صدر جدول را از تیم تبریزی تراکتورسازی پس گرفت. گسترش تبریز از باخت 1-صفر برابر سپاهان اصفهان فرار کرد و به پیروزی 2-1 رسید.

تک گل تیم سپاهان را حاج صفی هافبک ملی پوش این تیم به زیبایی به ثمر رساند. سایپا در تهران با 2 گل به استقلال خوزستان باخت. بعد از این بازی، حسین فرکی سرمربی تیم سایپا از سمت خود استعفاء کرد. استقلال در قم، 2 گل به صبا زد.

استقلال در نیمه اول بسیار خوب و هجومی بازی کرد و با یک گل این نیمه را به پایان رساند. داور مسابقه در هر نیمه، یک بازیکن صبا را به علت دریافت دو کارت زرد، از بازی اخراج کرد تا شدت حملات استقلال بیشتر و این تیم به گل دوم برسد. استقلالیها اگر دقت میکردند میتوانستند گلهای بیشتری هم بزنند. درگیری دو بازیکن دو تیم در اواخر مسابقه و متعاقب آن درگیری فیزیکی دو مربی (الهامی و خرمگاه) باعث شد تا بازی برای دقایقی جنجالی پیگیری شود. دیدار فولاد و نفت در اهواز تماشایی از کار درآمد 6 گل داشت.

در نیمه مربیان، تدابیر سعداوی سرمربی فولاد بر تدابیر دایی چربید. ساسان انصاری در این مسابقه هتتریک کرد. نفت آبادان در مشهد با یک گل میزبان خود سیاهجامگان را مغلوب کرد. هوری سنگربان نفت در این مسابقه ستاره تیمش بود و چند موقعیت گلزنی یاران حریف را مهار کرد. تراکتورسازی در خانه خود قدر گل زده نیمه اول را ندانست و در پایان با پدیده مشهد 1-1 کرد تا دو امتیاز حساس خانگی را از دست بدهد. پدیده در دو، سه فصل اخیر به گربه سیاه تراکتور مبدل شده و در اکثر بازیها این تیم را مغلوب کرده است. توقف تراکتور باعث شد تا ساعتی بعد پرسپولیس با انگیزه بیشتر به مصاف ماشین سازی تبریز برود و با برد مقابل این تیم، صدر جدول را از تراکتور پس بگیرد. اخراج کاکائوشیلی و هدر رفتن پنالتی قاسمی نژاد بدجوری به ماشین سازان لطمه زد و در پایان بازی رسول خطیبی سرمربی این تیم هم از سمت خود استعفاء کرد. ذوب آهن هم در زیر بارش شدید باران گل به تیم پیکان زد. تبریزی در این مسابقه هتتریک کرد.

نتایج هفته دوازدهم

گسترش فولاد تبریز 2- سپاهان اصفهان 1

سایپای تهران صفر - استقلال خوزستان 2

صبای قم صفر - استقلال تهران 2

فولاد خوزستان 4 - نفت تهران 2

سیاهجامگان مشهد صفر - صنعت نفت آبادان 1

تراکتورسازی تبریز 1 - پدیده مشهد 1

ذوب آهن اصفهان 3 - پیکان تهران صفر

پرسپولیس تهران 1 - ماشین سازی تبریز صفر

بهترینهای هفته دوازدهم

تیم هفته

ذوب آهن اصفهان: ذوبی ها زیر باران شدید فولاد شهر، 3 گل به پیکان زدند تا در جدول رده بندی به جمع مدعیان قهرمانی اضافه شوند. اهمیت کار ذوب آهن اینجاست که آنها به تیمی 3 گل زدند که سخت گل میخورد و 8 هفته ای میشد که رنگ باخت را ندیده بود.

مربی هفته

علیرضا منصوریان (استقلال تهران(

آبی پوشان پایتخت در قم برابر تیم صبا با دوگل به پیروزی رسیدند. استقلالی ها با هدایت منصوریان در نیمه نخست به گل رسیدند و در ادامه فشار حملات آبی پوشان منجر به 9 نفره شدن صبا شد تا استقلال با زدن یک گل دیگر به سه امتیاز ارزشمند برسد. البته تیم های فولاد خوزستان و ذوب آهن اصفهان با سرمربیگری نعیم سعداوی و مجتبی حسینی در این هفته نتایج خوبی کسب کردند و عملکردشان قابل تقدیر است.

داور هفته

روحالله شریفی (سایپا - استقلال خوزستان): در دیدار پربرخورد حساس نارنجیپوشان تهرانی و آبیپوشان خوزستانی، شریفی داور جوان این مسابقه کار سختی داشت اما او به خوبی توانست از عهده قضاوت این بازی مهم برآید تا لقب داور برتر هفته را به دست بیاورد.

چهره اخلاقی

سیدمهدی رحمتی (استقلال تهران): با توجه به اتفاقات بازی استقلال با صبا در جام حذفی، رحمتی کاپیتن استقلال قبل از بازی کار قشنگی انجام داد و با آغوش باز به استقبال حامد لک دروازه بان تیم صبا رفت، او را در آغوش کشید و به سمت نیمکت تیم استقلال راهنمایی کرد تا کدورت بین لک و مربیان استقلال تمام شود و تماشاگران هم به لک توهین نکنند. در صحنه درگیری شدید فیزیکی بین کادر فنی دو تیم نیز رحمتی میانجیگری کرد و الهامی مربی پرخاشگر صبا را در آغوش کشیده و آرام میکرد و ... یک مجموعه از رفتارهای قشنگ رحمتی در بازی با صبا، ما را واداشت تا او را چهره اخلاق هفته معرفی کنیم.

بازیکن هفته

مرتضی تبریزی (ذوبآهن): در این هفته تبریزی از ذوبآهن و سامان انصاری از فولاد، هتتریک کردند آنهم در بازیهای مشکل برابر پیکان و نفت. ما ضمن تقدیر از بازی خوب انصاری، عنوان بازیکنان برتر هفته را به تبریزی مهاجم تیم ذوبآهن اختصاص دادیم.

بازی هفته

فولاد خوزستان - نفت تهران: 6 گل زیبا در یک عصر پاییزی در روی چمن هموار ورزشگاه غدیر، تماشاگران را به وجد آورد. نیمه دوم این بازی فوقالعاده زیبا بود.


تیم منتخب هفته دوازدهم

حسن هوری

(نفت آبادان)

میثم دورقی

(استقلال خوزستان)

محمدحسین مرادمند

(پدیده)

محمدرضا حسینی

(ذوبآهن)

مسعود ابراهیمزاده

(گسترش)

جابر انصاری

(استقلال تهران)

رحیم مهدی زهیوی

(استقلال خوزستان)

وحید امیری)

(پرسپولیس)

کاوه رضایی

(استقلال تهران)

مرتضی تبریزی

(ذوبآهن)

ساسان انصاری

(فولاد)