PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۳۳۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
اتحادیه جهانی کشتی در نامه ای به فدراسیون کشتی ایران اعلام کرد کشورهای اروپایی بعلت نزدیکی به رقابت های قهرمانی اروپا خواستار تغییر زمان جام جهانی کشتی فرنگی از اواخر فروردین ماه به آذرماه شده اند و به همین علت برنامه جام جهانی اهواز در اردیبهشت ماه از تقویم اتحادیه جهانی حذف شده است.



 با توجه به نزدیکی رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی به مسابقات اروپا کشورهای اروپایی خواستار تغییر زمان مسابقات فرنگی در اهواز شدند که این موضوع اعتراض کشتی ایران را در پی داشته است. در حال‌ حاضر جام جهانی کشتی فرنگی که قرار بود اردیبهشت ماه در اهواز برگزار شود از تقویم اتحادیه جهانی حذف شده و تاریخ برگزاری این مسابقات به آذر ماه موکول شده است که این موضوع واکنش فدراسیون کشتی ایران را در پی داشته است.

فدراسیون کشتی ایران در نامه‌ای به اتحادیه جهانی اعلام کرده است که حاضر است، جام جهانی کشتی فرنگی را در فاصله دو روزه از جام جهانی کشتی آزاد برگزار کند و در این شرایط زمانی که کشورهای اروپایی حاضر می‌شوند به جام جهانی کشتی آزاد بروند، باید در جام جهانی کشتی فرنگی نیز شرکت کنند.

در همین رابطه فدراسیون کشتی ایران تهدید کرده است که اگر تاریخ مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی به آذر ماه موکول شود، در نتیجه‌ برنامه رقابتهای انتخابی تیم‌های ملی کشتی ایران نیز بر هم می خورد و با این شرایط تیم‌ ‌ملی کشتی آزاد ایران حاضر به شرکت در جام جهانی کشتی آزاد نیز نخواهد بود.

به نظر می‌رسد در این رابطه کارشکنی روسها در تغییر زمان جام جهانی کشتی فرنگی تاثیرگذار بوده است، چرا که آنها هم می‌خواهند در مسابقات قهرمانی اروپا که میزبان هستند حضور موفقی داشته باشند و و هم در مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی نیز با تمام قوا شرکت کنند و به قهرمانی برسند و چون مانند کشتی آزاد، در کشتی فرنگی از دو تیم هم طراز برخوردار نیستند و نمی توانند در زمان کم در هر دو مسابقه با یک تیم قهرمان شوند، باعث تغییر زمان جام جهانی کشتی فرنگی شده اند.

با این حال باید دید که واکنش اتحادیه جهانی کشتی به اعتراض فدراسیون کشتی ایران چیست؟ و این‌ در حالی است که اتحادیه جهانی جام جهانی فرنگی را از تقویم خود حذف کرده است و به آذر ماه انتقال داده است و ایران را نیز به عنوان یکی از کاندیداهای میزبانی این رویداد معرفی کرده است.

بنا بر اعلام فدراسیون کشتی، نامه فدراسیون کشتی ایران به اتحادیه جهانی کشتی به شرح زیر است:


1-  اگر به یاد داشته باشید در جلسه هیات رییسه در پاریس مقرر گردید زمان برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی، حداکثر یک یا دو هفته پس از زمان برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی آزاد در سال 2018 در آمریکا  باشد. متاسفانه پس از جلسه یاد شده ، این جمع بندی در تقویم اتحادیه منعکس نگردید.
2-  پس از پیگیری مجدد فدراسیون کشتی در خصوص ثبت زمان برگزاری  مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی  در تاریخ 30 فروردین ماه سال 97 ( ده روز پس از مسابقات جام جهانی آزاد )، موضوع تغییر  و جلوتر آمدن زمان برگزاری مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی اروپا،   از سوی اتحادیه مطرح شد .اما با توجه  به توضیحات  حضوری نماینده فدراسیون کشتی در مقر اتحادیه، مقرر شد موضوع مجدداً از سوی اتحادیه بررسی شود.
3-  در نهایت در پاسخ " اتحادیه جهانی کشتی" اعلام گردیده است،  پیرو استعلام اتحادیه از کشورهای اروپایی ذیربط، کشورهای مذکور  شرایط حضور در مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی در تاریخ پیشنهادی ایران را ، به دلیل تقارن مسابقات اروپایی و جام جهانی کشتی فرنگی  دارا نیستند. بر این اساس اتحادیه جهانی به فدراسیون کشتی ایران پیشنهاد تغییر تاریخ مذکور از سی ام فروردین به دهم آذرماه نموده است.
٤-همانطور که مطلع هستید تیم های ملی کشورهای آسیایی در تاریخ پنجم  تا هشتم شهریورماه  (27-30 آگوست)  و در تاریخ سی ام مهرماه  (20-28سپتامبر) مسابقات بازیهای آسیایی و مسابقات جهانی  کشتی فرنگی را به صورت پیوسته با حدفاصل  45 روز در برنامه های خود دارند. از طرف دیگر برگزاری مسابقات جام جهانی به فاصله چهل روز بعد از مسابقات جهانی مجارستان ، حضور کشتی گیران مطرح دنیا در تیمهای ملی ذیربط در مسابقات مذکور را ، بدلیل تقارن با دوره ریکاوری ایشان،  محدود می نماید و سطح کیفی و جذابیت مسابقات جام جهانی را تنزل میدهد. این مشکل بر وضعیت کشورهای آسیایی شرکت کننده  در جام جهانی( ایران و قزاقستان) که دو مسابقه سنگین بازی های آسیایی و جهانی را پشت سرگذاشته اند، تاثیر منفی مضاعفی دارد.
٥)پیشنهاد می شود با توجه به محدودیت های یاد شده ، زمان برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی ،به یک هفته جلوتر از زمان قبلی پیشنهاد شده از سوی ایران ، تغییر کند. در واقع با این تغییر، زمان پیشنهادی جدید، به دو روز بعد از مسابقات جام جهانی کشتی آزاد و حدود هجده روز قبل  از مسابقات اروپایی منتقل می‌شود. به نظر می‌رسد کشورهای اروپایی که می توانند در مسابقات جام جهانی کشتی آزاد در آمریکا شرکت کنند،  با زمان پیشنهادی جدید برای جام جهانی کشتی فرنگی  در ایران مسئله ای نخواهند داشت.
۶) لازم به توضیح می‌داند تغییر تاریخ برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی و انتقال زمان برگزاری آن به آذرماه، کلیه برنامه های مسابقات داخلی- ملی ایران را بویژه برنامه مسابقات انتخابی تیم های ملی بزرگسالان، تحت الشعاع قرارداده و تغییر می دهد. به نظر می رسد در صورت تغییر زمان جام جهانی کشتی فرنگی، بدلیل تغییر در زمان برگزاری مسابقات انتخابی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان ایران، امکان حضور تیم ملی کشتی آزاد ایران در جام جهانی آمریکا میسر نخواهد بود.


برچسب ها: کشتی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار