PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۳۳۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
گفت و گو با میلاد قربان زاده بازیکن تکنیکی و چند پسته تیم سپیدرود رشت
تیم سپیدرود رشت در چند پست بازیکنان خلاق و باآتیه ای دارد که اگر به آنها بها داده شود و در پست اصلی شان بازیکنند قادر هستند به بازیکنان ارزشمندی بدل شوند. میلاد قربان زاده بازیکن تکنیکی سپیدرود یکی از آنهاست که اگر مسیر حرفه ای خود را جدی بگیرد و خلاقیت های فردی اش از سوی مربیان جدی گرفته شود می تواند به جایگاه ارزشمندی در فوتبال ایران برسد گرچه او از پارتی بازی و روابط پشت پرده در فوتبال گلایه دارد و می گوید که اگر در فوتبال حامی داشت اکنون از همه نظر منتفع شده بود.قربان زاده در بازیهای گذشته تیم سپیدرود در لیگ برتر درخشید و باوجود آن که در پست اصلی خود بازی نمی کند اما توانسته نظر همگان را به خود جلب کند. میهمان این هفته ما جوانی است از خطه سرسبز گیلان که از حواشی حاکم بر فوتبال شکایت دارد.

متولد رشت

-میلاد قربان زاده بازیکن چند پسته تیم سپیدرود رشت متولد رشت است و در ۲۲ فروردین ۱۳۶۹ چشم به جهان گشود.با وجود آن که زادگاهش مرکز استان سرسبز گیلان است ولی او دوران نوجوانی خود را در شهرک ولیعصر چوکا گذراند:«فوتبالم را از تیم چوکا شروع کردم و کلی خاطره از ورزشگاه چوکا ملقب به قلعه عقابها دارم. الان چوکا در لیگ دسته سوم کشور است و شانس زیادی دارد که به لیگ دسته دو ایران صعود کند.»

-وی ادامه داد:خانواده ام ورزشکار نبودند و تنها یکی از برادران بزرگترم رزمی کار بود.اتفاقا به واسطه حضورش در رشته کیک بوکسینگ تصمیم گرفتم که رزمی کار شوم.مدتها بر سر تمرینات «کیک بوکسینگ» حاضر شدم . حدود دو ماه در تمامی تمرینات شرکت کردم اما دیدم دنیای رشته های رزمی با روحیاتم سازگار نیست و به همین منظور تغییر رشته دادم و فوتبالیست شدم.البته آقا جواد برادر بزرگترم رزمی کار باقی ماند.

-میلاد اضافه کرد: پدرم بازنشسته شرکت چوکا(چوپ و کاغذ) است و مادرم خانه دار می باشد.چهار برادر هستیم که من از سه برادر دیگر کوچکتر می باشم.

-قربان زاده دیپلم نقشه برداری دارد:«متاسفانه بچه درس خوانی نبودم و از این رو پس از دریافت دیپلم دنبال دانشگاه نرفتم و ترجیح دادم فوتبال را جدی بگیرم .با وجود این که پارتی نداشتم ولی فوتبال را انتخاب کردم.»

-میلاد متاهل است:«دو سالی است که ازدواج کرده ام. زندگی کردن با ورزشکاران دشوار است زیرا ورزشکاران مدام در سفر هستند. »

از چوکا تا سپیدرود

-مدافع – هافبک تیم چوکا درباره نحوه ورودش به عالم فوتبال می گوید:من هم مثل تمامی بچه ها در کوچه و خیابان فوتبال بازی می کردم و به واسطه علاقه ام ترجیح دادم در مدرسه فوتبال ثبت نام کنم.البته مدرسه فوتبالی بود که زیر نظر کارخانه چوکا فعالیت می کرد.پس از گذشت مدتی قید فوتبال را زدم و بر سر تمرینات نرفتم.بیشتر در محلات بازی می کردم تا این که با تشویق دوستان فوتبالی تصمیم گرفتم در تیم بزرگسالان باشگاه چوکا تست فنی دهم.۱۶ ساله بودم که در کنار بازیکنان بزرگسال تست فنی دادم و خوشبختانه نمره قبولی گرفتم و به عضویت تیم چوکا درآمدم.همان سال برای چوکا به میدان رفتم . آقای اصغر رسول زاده بازیکن اسبق تیم های ملوان بندر انزلی و استقلال تهران مربی من بود و لازم است از زحمات شان تشکر نمایم.

-میلاد ادامه داد: پس از دو سال از چوکا جدا شدم. ملوان مقصد بعدی من بود.مشمول خدمت مقدس سربازی شده بودم و می بایست در یک تیم نظامی بازی می کردم.متاسفانه در ملوان خیلی کم بازی کردم و پس از پایان سربازی به تهران آمدم و به تیم کاوه تهران پیوستم.سپس به کاسپین قزوین ملحق شدم و پس از پایان قراردادم دوباره به چوکا برگشتم و برای این تیم بازی کردم.داماش گیلان تیم بعدی من بود و داماش در لیگ دسته اول به میدان می رفت. سپس به تیم سپیدرود رشت پیوستم و فصل گذشته با این تیم در لیگ دسته اول قهرمان شدیم.امسال هم در خدمت سپیدرود در لیگ برتر هستم و امیدوارم که بتوانیم با این تیم ریشه دار در لیگ برتر باقی بمانیم.به هر حال سپیدرود جزو تیم های ریشه دار گیلان است و حیف است که این تیم دوباره به لیگ دسته اول سقوط کند. سپیدرود تیم چند نسل علاقه مند به فوتبال است که متاسفانه سالهاست که مورد بی مهری مسوولان محترم استان گیلان قرار گرفته است در حالی که سپیدرود قدیمی ترین تیم گیلان و شهر رشت است و طرفداران بسیاری دارد.

فوتبالیست بدون پارتی به سختی رشد می کند

-وی اضافه کرد:متاسفانه جزو فوتبالیست های بی پشتوانه و بدون پارتی لیگ برتر هستم.از روزی که وارد فوتبال شده ام هرگز یک حامی جدی نداشتم و هر به هر تیمی رفتم به جهت شایستگی های خودم بوده است.بیشتر فوتبالیست ها یک راهنما دارند ولی من ندارم. البته خانواده به من مشاوره می دهند ولی فوتبالیستی که حامی نداشته باشد نمی تواند مراحل ترقی را طی کند.من به هر تیمی پیوستم قبل از عقد قرارداد تست فنی دادم زیرا پارتی نداشتم در حالی که فوتبالیست هایی در لیگ حضور دارند که به جهت داشتن پارتی به میدان می روند و جای بازیکنان شایسته را اشغال می کنند.من در تست فنی تیم های کاسپین قزوین و کاوه تهران شرکت کردم و از مربیان نمره قبولی گرفتم.نداشتن پارتی در فوتبال ما مانع بزرگی برای پیشرفت فنی است.امیدوارم فوتبال ما به سمت و سویی برود که بازیکنان براساس شایسته سالاری به عضویت تیم ها درآیند و فوتبالیست هایی که حامی ندارند فوتبال شان تمام نشود!

-میلاد قربان زاده که براساس نیاز تیم سپیدرود تغییر پست داد درباره علی نظر محمدی سرمربی سابق سپیدرود به کیهان ورزشی می گوید:ما با نظرمحمدی پس از سالها به لیگ برتر صعود کردیم و راهیابی به لیگ سبب خوشحالی طرفداران سپیدرود شد.من در زمان مربیگری نظرمحمدی کمتر بازی می کردم.بیشتر نیمکت نشین بودم و به قول فوتبالی ها یک خط در میان بازی می کردم.یک بازی بودم یکی دو بازی روی نیمکت می نشستم.به هر حال علی اقا مسئول فنی تیم بود و تشخیص می داد که کمتر در سپیدرود بازی کنم.

علی کریمی به سپیدرود قوت قلب بخشیده است

-وی ادامه داد:امید روانخواه جاشین علی نظر محمدی شد. روانخواه ، مرا از نظر فوتبالی قبول داشت . او مایل بود که من در فاز دفاعی بازی کنم و مرا به عنوان مدافع می خواست.روانخواه می گفت که بازی در پست اصلی ام زمان می برد. مشکلی با امید روانخواه نداشتم و ایشان جزو مربیان خوش فکر فوتبال ما است که امیدوارم دوباره به لیگ برتر برگردد.روانخواه ،حضورش در سپیدرود کوتاه بود و علی کریمی جانشین ایشان شد. حضور کریمی در سپیدرود اتفاق خوبی بود و ایشان با حضورشان به تیم قوت قلب داد و سپیدرود به آینده خود در لیگ برتر امیدوار شد.علی آقا هم از من در فاز دفاعی استفاده کرده است.البته من امسال در چند پست به میدان رفته و به عنوان هافبک چپ و راست هم بازی کرده ام.البته پست اصلی من بازی در پشت مهاجمان است و امیدوارم روزی بتوانم در پست اصلی ام برای تیم سپیدرود بازی کنم گرچه ناگفته نماند که بازیکن می بایست در خدمت تیم باشد و به تیمش کمک کند.ضمنا با حضور علی کریمی شرایط روحی و فنی سپیدرود بهتر شده و ایشان تاکنون به تیم ما کمک شایانی کرده است.

هیچ کسی گل دیدنی مرا به ملوان ندیده...

-قربان زاده اضافه کرد: واقعیت این است که هر فوتبالیستی که در پست اصلی خود بازی نمی کند دچار ناراحتی می شود زیرا نمی تواند ارزش های فنی خود را به نمایش بگذارد.البته آقای کریمی به من گفت که برو بازی کن . من هم برای این که وظایفم را انجام دهم و به قول فوتبالی ها در جریان کار قرار بگیرم به گفته آقای کریمی عمل کردم و به عنوان مدافع به میدان رفتم.البته حضورم در ترکیب اصلی را به فال نیک می گیرم تا به پست اصلی ام در آینده برگردم.

-خلاقیت فردی میلاد قربان زاده بازیکن تیم سپیدرود رشت در بازیهای گذشته مثال زدنی است و تصاویر دریبل زنی او در فضای مجازی منتشر شد. میلاد در این خصوص به کیهان ورزشی می گوید:من در لیگ دسته اول به مراتب بازیهای بهتری انجام داده بودم و اگر تعریف از خودم نباشد خلاقیت فردی ام را نشان داده بودم اما تصاویرش منتشر نشد و علاقه مند آن به فوتبال متوجه بازیهای من در لیگ دسته اول نشدند.در لیگ دسته اول برای سپیدرود خیلی راحت فوتبال بازی می کردم و اعتماد به نفسم بازی به بازی بیشتر می شد و از این رو توانمندی فردی ام را نشان می دادم.مثلا گلی که فصل گذشته به ملوان بندرانزلی زدم جزو گلهای دیدنی لیگ دسته اول بود. امسال هم به لطف آقاي علی کریمی و این که از بازیکنان تکنیکی حمایت می کنند فرصت یافتم تا خلاقیت فردی ام را در بازی برابر تیم سایپای تهران نشان دهم.علی آقا به من اعتماد به نفس داد تا من در زمین راحت تر بازی کنم وصددرصد در خدمت سپیدرود باشم.

-صحبت بعدی ما با میلاد درباره آینده سپیدرود در لیگ برتر بود و این که تنها نماینده گیلان در لیگ برتر باقی می ماند که او در پاسخ به کیهان ورزشی گفت:تمام تلاش مان این است که سپیدرود در لیگ باقی بماند. پس از سالها به لیگ برتر رسیدیم و حیف است که با وجود این همه تماشاگر خونگرم سقوط کنیم.متاسفانه مشکلات سپیدرود بسیار و بخشی از آن خارج از زمین است. سپیدرود در لیگ امسال کلی بدشانسی آورده است و اگر بداقبال نبودیم جایگاه مان در لیگ بهتر بود. با این حال هم قسم شده ایم که سپیدرود را در لیگ برتر نگه داریم.گرچه با حضور علی کریمی به عنوان سرمربی در تیم سپیدرود شاهد اتفاقات خوبی هستیم. تیم ما با آمدن کریمی انگیزه بالایی پیدا کرده است و ایشان با اقداماتشان شخصیت نفرات و تیم را تغییر داده است.کریمی به سپیدرود شخصیت داد و الان بازیکنان در کنار کادرفنی خوب به خودباوری رسیده اند و هم قسم شده اند تا سپیدرود را در لیگ برتر حفظ کنند.

سپیدرود حامی مالی ندارد

-صحبت بعدی مان به مشکلات خارج از زمین تیم سپیدرود رشت اختصاص داشت و میلاد قربان زاده بخشی از دلخوری های سپیدرودی ها را با ما درمیان گذاشت. وی در این خصوص می گوید:معضل اصلی تیم های شمالی بودجه است.تیم های شمال کشور مثل سپیدرود حامی مالی ندارند و از این رو همیشه با معضل مواجه هستند.این تیم ها همواره مظلوم واقع می شوند و نمی توانند به مسیر خود ادامه دهند در حالی که استان گیلان از نظر مالی پتانسیل بالایی دارد و اگر مسئولان محترم استان به تیم سپیدرود عنایت داشته باشند این تیم با حمایت تماشاگران خونگرمش قادر است به جایگاه ارزشمندی برسد.الان بازیکنان تیم سپیدرود بخشی از مطالبات مالی خود در فصل جاری را دریافت کرده اند. تعدادی حدود ۴۵ درصد پول گرفته اند و تعدادی حدود ۴۰ الی ۳۰ درصد از مطالبات شان پرداخت شده است.البته علی کریمی در بدو ورود با مالک باشگاه صحبت هایی درباره نحوه و زمان پرداخت مطالبات مالی بازیکنان انجام داده بود اما پرداختی ها طبق نظر آقای کریمی پیش نرفت.متاسفانه از زمانی که مالک باشگاه مشخص شد استانداری گیلان و شهرداری رشت هیچ اقدامی در خصوص جذب حامی مالی برای سپیدرود انجام نداده اند.هیچ کس حاضر نیست برای سپیدرود قدمی بردارد .تیم ما بدون اسپانسر به میدان می رود در حالی که استان گیلان از نظر مالی پتانسیل زیادی دارد.واقعا برای شهر رشت بد است که تیم پرطرفدارش حامی مالی نداشته باشد.

کریمی به بازیکنانش احترام می گذارد

-میلاد از وضع مالی خود در فوتبال حرفه ای ایران گلایه دارد و دراین باره به کیهان ورزشی می گوید:سالهاست که فوتبال بازی می کنم اما طی سالهای گذشته برای یکبار هم مبلغ درست و درمانی دریافت نکردم تا به زندگی ام از نظر مالی سروسامان دهم.همان طور که گفتم هرگز در فوتبال پارتی نداشتم تا در لیست فلان مربی باشم.من با پاهای خودم بر سر تمرینات تیم ها حاضر می شدم و تست فنی می دادم و مربیان به جهت آمادگی و کیفیت فنی انتخاب می کردند.متاسفانه دلالیسم یا واسطه گری در فوتبال کماکان تعیین کننده است و فوتبالیست هایی که با واسطه ها در تماس هستند از نظر مالی منتفع می شوند. امیدوارم روزی فوتبال ما به جایی برسد که شایسته سالاری در آن یک اصل مهم تلقی شود و بازیکنان براساس توانایی های خود به فهرست تیم ها اضافه شوند.

-وی ادامه داد:درحال حاضر پیشنهاداتی از تیم های شهرستانی دارم که البته به آنها فکر هم نکرده ام. الان تمام حواسم به سپیدرود است .ان شاا... سپیدرود با هدایت علی کریمی در لیگ برتر باقی می ماند و اگر سپیدرود بقای خود را حفظ کند دوست دارم در تیم زادگاهم بمانم.اگر اتفاق دیگری رخ دهد مجبورم برای ساختن آینده ام به تیم دیگری بروم.به هر روی امیدوارم سپیدرود در لیگ بماند و ما هم شاگرد آقای کریمی باقی بمانیم.

-صحبت بعدی مان دوباره در خصوص ویژگی های شخصیتی علی کریمی بود و قربان زاده گفت:حقیقتا علی کریمی یک انسان بزرگ از نظر شخصیتی است و همیشه به صلاح تیم و بازیکنانش عمل می کند.گاهی درباره مسائلی در فوتبال صحبت می کند که هیچ کسی به فکرش نمی رسد و این نشان می دهد که آقای کریمی بی جهت به بازیکن بزرگی در فوتبال آسیا بدل نشده است.ایشان از لحاظ اخلاقی فرد محترمی است و خیلی به بازیکنانش احترام می گذارد.هرگز از بالا به بازیکن خود نگاه نمی کند و انصافا به لحاظ فنی نیز یک مربی باهوش است.رفاقتش با بازیکنان باعث شده که همه حاضرند برایش سرشان را جلوی توپ بگذارند.

-میلاد خاطرنشان کرد:علی آقا با خلاقیت فردی بازیکنان خود مشکلی ندارد اما با زیاده روی بازیکنانش در زمین مخالف است. اگر بیش از حد دریبل بزنم قطعا به من تذکر می دهد زیرا قصد دارد به بازیکنان یادآوری نماید که فوتبال یک بازی گروهی است و باید از تمامی پتانسیل تیم و نفرات استفاده کرد.

-وی در خاتمه گفت:امیدوارم استانداری گیلان و شهرداری رشت از تیم سپیدرود حمایت کنند و ضمنا از کیهان ورزشی بابت توجهش به ورزشکاران شهرستانی تشکر و از شما و همکاران محترم تان در کیهان ورزشی قدردانی میکنم.

* کیوان طباطبایی


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار