PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۳۳۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵

کیهان ورزشی-

مدت هاست در مورد «فساد» موجود در فوتبال و راه های مقابله با آن سر و صدای زیادی به پا شده است. یکی از مدعیان بزرگ این مبارزه، خود فدراسیون فوتبال است، که البته همیشه تأکید داشته؛ تا فساد اثبات نشود، ما آن را اعلام نخواهیم کرد. کار حتی به مراجع امنیتی و اطلاعاتی کشیده شده و مرجع قانونگزاری کشور نیز به آن ورود و بر پیگیری آن پافشاری نموده است. پیگیری های انجام شده در این موارد، بطور جسته و گریخته به گوش همه مان رسیده است. و البته آنچه همیشه در مقابل پرسش همگانی مبنی بر نتیجه این بررسی ها عنوان می شد، همان است که بالاتر گفتیم: تا شواهد مستند نداشته باشیم، آبروی فردی را نخواهیم برد!
***
اگر یکی از مظاهر فساد را «فساد مالی» بدانیم، باید بگوییم که اخیرا خبرهایی از تخلفات مالی نزدیکان به فدراسیون و تیم ملی کشورمان با ذکر مبالغ، نام برخی افراد، و نحوه سوءاستفاده، در محیط های مجازی منتشر شده و به نوعی به اذهان متبادر گشته، که این بار دیگر هیچ رودربایستی و اهمال و لاپوشانی انجام نخواهد شد و به سرعت، صحت وسقم این اخبار مشخص شده و متخلفین احتمالی، به مجازات خواهند رسید. دردمندانه، شوربختانه و سوگمندانه اما، تعلل نامفهمومی در اعلام رسمی نام افراد دیده می شود که شاید باز هم با بهانه «حفظ آبروی افراد» توجیه شود! اما سستی و تأخیر در تعیین تکلیف این اتهامات، اصلا جای توجیه ندارد. حتی این بهانه دور از منطق و انصاف برخی از تحلیل گران که به این افشاگری، رنگ و بوی جناحی می دهند و حتی آنان که به این بهانه نخ نما و احمقانه: «چون دیگران خوردند و بردند، این بنده های خدا هم بخورند و ببرند»، نیز محلی از اعراب ندارد و دیگر هیچ تحملی برای مردم نمانده و کارد به استخوانشان رسیده است!
***
«دانستن» حق علاقه مندان به فوتبال است. انتظار برای پاسداری از اموالشان، حق دومشان. و دانستن نام افرادی که به این حقوقشان خیانت کرده اند، حق سومشان. و البته دیدن «تنبیه» این افراد، از حقوق مسلمشان! مسئولین ورزش و فوتبال ما، مدتهاست داد مبارزه با فساد سر داده اند. و مردم ما عادت کرده اند که هر ازگاهی این وعده ها را بشنوند. ولی حسرت این مبارزه به دلشان مانده! اگر راست می گویید، بسم ا...! این گوی و این میدان. نه نزدیک بودن جام جهانی، و نه حتی کوتاهی خود فدراسیون در قرار دادن افراد متهم، در رأس امور تیم ملی، بهانه خوبی برای این تأخیر نیست. اینبار تکلیف باید روشن شود، حتی اگر بزرگتر از این نامها هم مورد ظن باشند. یادمان باشد؛ هیچ نیرویی بالاتر از «حقوق مردم» نیست. دیگر چه بهانه ای برای تأخیر و لاپوشانی دارید؟


دکتر محمد شفائی


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار