PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۳۴۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
فدراسیون جهانی فوتبال به کمک IFAB قوانین جدیدی را در فوتبال وضع کرد.
کیهان ورزشی-
 اعضای هیئت بین‌المللی فوتبال (IFAB) به عنوان تنها نهاد قانونگذار در فوتبال به طور رسمی تغییراتی در قوانین این رشته ورزشی به وجود آوردند که قرار است در دو سال آینده توسط فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) اجرایی شوند.

تغییرات مهم به شرح زیر است:

* اجازه انجام چهارمین تعویض در دو وقت‌ اضافه بازی

* اعضای کادر فنی حاضر روی نیمکت اجازه استفاده از فناوری‌های الکترونیکی را به منظور کمک به سرمربی در مسائل فنی بازی، افزایش ایمنی بازیکنان و بررسی وضعیت فیزیکی بازیکنان پیدا می‌کنند.

* اگر بازیکنی زمین را به منظور عوض کردن البسه یا کفش ورزشی خود ترک کند و بدون اجازه داور بازی به زمین برگردد و در روند بازی دخالت داشته باشد، یک ضربه آزاد و یا حتی یک ضربه پنالتی - در صورتی که در محوطه جریمه دخالت کرده باشد - به سود حریف گرفته می‌شود.

* استفاده از فناوری کمک‌داور ویدئویی (VAR) اکنون کاملاً رسمی و مجاز است.

* در برخی موارد داوران می‌توانند صحنه‌های مشکوک را حتی پس از شروع مجدد بازی، مورد بازبینی قرار دهند و در صورت نیاز از کارت قرمز استفاده کنند.

* داوران نباید به هیچ‌وجه با خود دوربین به زمین مسابقه بیاورند.

* بازیکنی حق ورود به منطقه کمک‌داور ویدئویی را ندارد و در صورتی که اقدام به این کار کند داور این اجازه را خواهد داشت که او را از زمین بازی اخراج کند.

* زمان آب خوردن بازیکنان در شرایط خاص به اجازه داور، نباید از یک دقیقه بیشتر شود.

* زمانی را که بازیکنان صرف خوردن آب در جریان بازی می‌کنند به علاوه زمانی که صرف بازبینی صحنه‌های مشکوک توسط کمک‌داور ویدئویی (VAR) می‌شود، باید لحاظ و در وقت‌های اضافه شده بازی محاسبه شود.

* گاز گرفتن به طور رسمی خطا گرفته می‌شود و یک ضربه آزاد در اختیار حریف قرار می‌گیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار