PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: ۳۵۵۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۴
گفت و گو با مهدی شیری بازیکن تازه وارد تیم پرسپولیس
تیم پرسپولیس در زمانی که پنجره نقل و انتقالات برای هجدهمین دوره لیگ برتر بسته شده است مهدی شیری بازیکن چند پسته تیم پیکان تهران را به خدمت گرفت. بازیکنی که فصل گذشته در بیشتر پست ها به تیم پیکان کمک کرد و جزو نفرات برتر و اثرگذار تیمش در لیگ هفدهم بود. شیری به زعم خودش برای پیشرفت فنی و رسیدن به آرزوهای فوتبالی خود به پرسپولیس آمد و از روزی که بحث حضورش در جمع سرخپوشان پایتخت مطرح شد با لطف فراوان هواداران پرسپولیس مواجه گشته است. خودش می گوید که محبت طرفداران پرسپولیس وظایفش را برای فصل پیش رو سنگین تر می کند و این که دوست دارد ستاره پرسپولیسی ها در فصل آینده لیگ برتر باشد.شیری بازیکنی است که سلسله مراتب را در فوتبال سپری کرده و از همه مهم تر این که در تمامی رده های پایه تیم ملی حضور داشته است.او میهمان این هفته کیهان ورزشی است:

جوانی از جنوب شهر پایتخت

-مهدی شیری مدافع راست تازه وارد تیم پرسپولیس در تهران چشم به جهان گشود .

-زادروزش در یازدهمین روز بهمن ماه ۱۳۶۹ ثبت شده است.

-او در خانواده ای علاقه مند به ورزش فوتبالیست شد و در این زمینه به کیهان ورزشی می گوید:پدرم مرد خودساخته ای است. من به وجودش افتخار می کنم.پدرم در نوجوانی ام یک کارگر ساده بود و به جهت مشغله کاری فرصت کافی نداشت تا به فوتبال یا رشته های ورزشی توجه کند .همه توجهاتش به زندگی و خانواده اش بود. من همیشه گفته ام و بازهم در این گفت وگو می گویم که به وجود پدرم افتخار می کنم زیرا مرد زحمتکشی است.پدرم درگیر زندگی و کار بود ولی برادر بزرگترم فوتبال بازی می کرد و آنقدر خوب بود که تا آستانه بازی در لیگ برتر پیش آمد و چندین سال در لیگ های پایین بخصوص دسته اول ایران بازی کرد. او تا همین چند سال پیش عضو تیم فجرسپاسی شیراز بود ولی تیمشان به لیگ برتر صعود نکرد و او فوتبال حرفه ای را رها کرد.حسین شیری مشوقم در فوتبال بود و در این زمینه راهنمایی ام کرد.علاقه برادرم به فوتبال منجر شد تا من هم فوتبالیست شوم و در کنار او در فوتبال رشد نمایم.

از زمین خاکی خلیج فارس تا پرسپولیس

-شیری مدافع راست فصل گذشته تیم پیکان تهران در خصوص نحوه ورودش به عالم فوتبال صحبت کرد و اینکه از زمین های خاکی جنوب شهر استارت زد. شیری به کیهان ورزشی می گوید:حدود هشت یا ۹ سال داشتم که در زمین های خاکی جنوب شهر پایتخت به همراه بچه های هم سن و سال خودم پابه توپ شدم.ما آن روزها در زمین شماره دو خلیج فارس بازی می کردیم و مدتها در این زمین خاکی مشغول فوتبال بودم. روزی چند نوبت در زمین خاکی بازی می کردیم و روزگار خوشی بود که با تمامی سختی هایش برای ما شیرین بود.

-وی ادامه داد:پس از مدتی به مدرسه فوتبال پویای تهران رفتم و در این مدرسه ثبت نام کردم. تمریناتم زیرنظر مربیان مدرسه فوتبال بود و چهار سال در این مدرسه تمرین و بازی کردم. سپس راهی تیم فوتبال نیروی زمینی شدم و پس از دو سال به تیم هما پیوستم.یک سال برای تیم سایپای تهران بازی کردم و سال بعد برای داماش بازی کردم و پارسه تیم بعدی من بود.فصل بعد به لطف آقای امیر قلعه نویی به تیم استقلال تهران اضافه شدم و لازم است از ایشان بابت توجه شان به فوتبال تشکر کنم. یک سال با بزرگسالان استقلال تمرین کردم ، فصل بعدش به ملوان بندرانزلی رفتم.

-وی اضافه کرد: آقای علیرضا منصوریان سرمربی وقت تیم امید لطف کرد و مرا به تیم امید دعوت کرد و مدتها در خدمت ایشان و تیم امید بودم. من با آقای منصوریان به تیم نفت تهران رفتم و شاگرد ایشان در نفت شدم.فصل گذشته هم فرصت خوبی نصیب شد و به تیم پیکان تهران ملحق شدم. شرایط مناسب باشگاه پیکان سبب شد تا در تیم بزرگسالانش فصل خوبی را پشت سر بگذارم و امسال هم در فصل نقل و انتقالات رسما به تیم پرسپولیس قهرمان فصل گذشته لیگ برتر پیوستم.

عاشق فوتبال بودم

-مهدی شیری از سرمربی تیم سابق خود تشکر کرد و به کیهان ورزشی گفت:باشگاه پیکان از همه نظر خوب است و شرایط رشد بازیکنان را مهیا می کند.آقای مجید جلالی سرمربی پیکان در فصل گذشته به من لطف داشتند و کمک کرد تا من مسیر پیشرفتم در فوتبال را ادامه دهم. اعتماد آقا مجید به من کمک کرد تا فصل خوبی را پشت سر بگذارم و یکی از نفراتی باشم که در ویترین فوتبال دیده شوم.به هر روی اعتماد مربی به بازیکن حائزاهمیت است و به پیشرفت فنی اش کمک شایانی می کند.

-مهدی در بخش های قبلی صحبت هایش از نقش ارزنده برادر بزرگترش در مسیر فوتبالی اش گفت. او در این خصوص می گوید:از کودکی عاشق دنیای فوتبال و بازی کردن با توپ بودم.علاقه شدید و راهنمایی های برادر باعث شد تا فوتبالیست حرفه ای شوم. برادرم راهنمای واقعی ام بود . ضمنا من بازیکنی بودم که پله پله در فوتبال بالا آمدم. اینطور نبود که از ۱۵ یا ۱۶ سالگی فوتبالیست شوم. من از رده نونهالان در زمین خاکی بازی می کردم و سپس به مدرسه فوتبال رفتم. من تمامی رده های پایه را سپری کرده ام و برادرم در این مسیر خیلی کمکم کرد زیرا فوتبالیست بود و شرایط مرا درک می کرد.

داستان رشد استعدادها در زمین خاکی

-وی ادامه داد:زمین های خاکی در رشد استعدادها نقش بسزایی داشت و بیشتر بچه ها در زمین خاکی کارهای تکنیکی را یاد می گرفتند و از این رو در زمین چمن می توانستند با توپ هنرنمایی کنند. من در زمین خاکی فوتبالیست شدم .من در منطقه ۱۸ تهران هر روز در زمین خاکی بازی می کردم و بخوبی می دانستم که می توانم در زمین خاکی کارهای تکنیکی را بیاموزم. کنترل توپ در زمین خاکی به مراتب سخت تر از زمین چمن است و نوجوانانی که در زمین خاکی فوتبالیست شده اند سرعت رشدشان در زمین چمن بیشتر بوده است.

-مدافع راست تیم پرسپولیس در لیگ هجدهم لیگ برتر اضافه کرد:زمین های خاکی در سالهای گذشته حکم زمین تمرین را برای بچه های جنوب شهر تهران داشت.الان بچه ها در چمن مصنوعی فوتبالیست می شوند و بیشترشان مهارت های فوتبالیست های زمین خاکی را ندارند و از این رو آسیب دیدگی به سراغ شان می آید زیرا در چمن مصنوعی تمرین می کنند.

-شیری اشاره ای به مربی سابق خود در زمین خاکی منطقه هجده تهران کرد و به کیهان ورزشی گفت:آقای مجید کرمی مربی ما بود و الان در لیگ دسته دوم داوری می کند. ایشان جزو همان مربیان علاقه مند به فوتبال بودند که بدون چشم داشت مالی به نوجوانان علاقه مند کمک می کردند ومشغول تیمداری در زمین خاکی بودند.

همه اش عشق بود

-وی ادامه داد:این افراد که کارشان استعدادیابی به شکل تجربی بود بیشتر بچه های جنوب شهر تهران را جذب می کردند و هیچ پولی در میان نبود که دلشان را به چیزی خوش کنند. همه اش عشق به فوتبال بود،بیشتر بچه هایی که در تیم های زمین های خاکی بازی می کردند از خانواده های کم بضاعت بودند و پولی نداشتند که بخواهند برای پیشرفت فنی جذب مدرسه فوتبال شوند.فوتبال برای بچه های پایین شهر اوقات فراغت و سرگرمی محسوب می شد و این افراد هم به عنوان کسانی که تیمداری می کردند کنار نوجوانان مشغول خدمت به فوتبال محلات بودند بدون آن که دستمزدی دریافت کنند.

صبح ها کار می کردم بعدازظهر مشغول تمرین بودم

-شیری از خاطرات نوجوانی اش صحبت کرد و این که با پدرش بر سر کار می رفت تا به او کمک کند. وی دراین خصوص به کیهان ورزشی می گوید:من در روزهایی که وقتم آزاد بود با پدرم بر سر کار می رفتم. من در کار لوله کشی به پدرم کمک می کردم و از این طریق کمک حال پدر زحمتکش خود بودم.صبح ها لوله کشی می کردم و سپس به مدرسه می رفتم و بعدازظهر هم فوتبال بازی می کردم یا صبح ها به مدرسه می رفتم و پس از مدرسه به پدرم در لوله کشی کمک می کردم.من بارها گفته ام و بازهم می گویم که به شغل پدرم به عنوان یک کارگر زحمتکش افتخار می کنم.

-مهدی ادامه داد:من مدرک فوق دیپلم نقشه کشی صنعتی دارم. البته درسم را به خاطر فوتبال ادامه ندادم . اگر فرصتی شود دوست دارم ادامه تحصیل بدهم و دوباره به دانشگاه برگردم. به هرحال درس خواندن در این دوره و زمانه امری واجب است و این که فوتبالیست تحصیل کرده آینده بهتری خواهد داشت.

-مدافع راست پرسپولیس در ادامه صحبت های خود به نوجوانان و جوانان علاقه مند به قوتبال حرفه ای توصیه ای کرد :«یکی از دلایل موفقیت در مسیر زندگی و فوتبال تداوم است. من سالهاست که یاد گرفته ام در کارم تداوم داشته باشم و حواسم فقط به فوتبال باشد.به تمامی بچه های علاقه مند به فوتبال توصیه می کنم که در کارشان به خداوند منان توسل کنند و هرگز در کار خود دلسرد نشوند. حتی به آخرخط هم رسیدند دلسرد نشوند و با قدرت به کارشان ادامه دهند.مطمئن باشند که یک روزی نتیجه زحمات شان را دریافت خواهند کرد. من اینها را تجربه کرده ام و در زندگی شخصی و ورزشی خود ابتدا به خداوند توسل کردم و سپس در کارم تداوم داشتم. امیدوارم تمامی جوانان علاقه مند به فوتبال در مسیر زندگی شان موفق باشند.

آرزوی هر فوتبالیستی است که در پرسپولیس بازی کند

-شیری به تازگی با باشگاه پرسپولیس قرارداد بست و رسما سرخپوش شد. وی در این باره به کیهان ورزشی می گوید:بازی کردن در دو تیم پرسپولیس و استقلال آرزوی هر فوتبالیستی است و بیشتر بازیکنان دوست دارند پیراهن این دو تیم را برتن کنند و در لیگ برتر به میدان بروند. من هم دوست داشتم در زمان مشخصی به پرسپولیس بروم و پیراهن این تیم را بپوشم. فکر کنم من از نظر فوتبالی تصمیم درستی گرفتم و به وقتش پرسپولیسی شدم. ضمنا کارکردن با آقای برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس را دوست داشتم و ایشان را یک مربی جنتلمن و حرفه ای می دانم و مطمئنم که با برانکو می توانم از نظر فوتبالی پیشرفت کنم.خوشحالم که در زمان دلخواه خود به پرسپولیس آمدم و دوست دارم از این تیم بزرگ به آرزوهای فوتبالی ام دسترسی پیدا کنم.پرسپولیس طرفداران بسیاری دارد که همیشه حامی اش بوده اند.البته شرایط پرسپولیس تا پایان نیم فصل اول فصل آینده لیگ برتر به شکلی است که بازیکنان تازه وارد مجوز بازی ندارند و قطعا با بازشدن پنجره نقل و انتقالات می توانند برای این تیم محبوب بازی کنند.با این حال خوشحالم که پرسپولیسی شدم.

هنگام عقد قرارداد به محرومیت پرسپولیس فکر نکردم!

-وی ادامه داد:باید بگویم که بعد از پیشنهاد پرسپولیس نتوانستم اصلا به موضوع محرومیت پرسپولیس در نقل و انتقالات فکر کنم. توجهی به محرومیت باشگاه ندارم و قراردادم را با این نیت امضا کردم که به اهداف بزرگم به همراه این تیم برسم ضمنا .بعد از اینکه شایعات مربوط به حضورم در پرسپولیس منتشر شد هواداران پرسپولیس به من لطف زیادی داشتند و از همان لحظه متوجه شدم کار سختی پیش رو خواهم داشت. به تیمی آمدم که هواداران آن در آسیا و فوتبال ایران مثال زدنی و خاص هستند.

-شیری در خصوص اینکه پیش از این گفته می‌شد با سپاهان به توافق رسیده گفت: پیشنهاد داشتم و قراردادم با پیکان به اتمام رسیده بود. یکی از پیشنهادات خوبم هم از نظر مالی باشگاه سپاهان بود. برای عدم حضورم در این تیم دلایل شخصی داشتم و اکنون دلیلی ندارد بخواهیم درباره آن حرف بزنم و خوشحالم که اینک در خدمت پرسپولیس هستم.

-او درباره اینکه در صورت عدم بخشش پرسپولیس برای فصل آینده چه برنامه‌ای دارد گفت: امیدوارم که پنجره نقل و انتقالاتی باز شود و مدیران باشگاه نیز خیلی به این مساله امیدوار هستند. اگر هم باز نشود که نیم فصل در خدمت باشگاه پیکان خواهم بود و بعد از آن به پرسپولیس بازمی‌گردم.

فصل گذشته در پنج پست برای پیکان بازی کردم

-شیری در فصل گذشته جزو نفرات برتر تیم پیکان تهران بود و در این خصوص می گوید:ما در نیم فصل اول لیگ هفدهم نتایج خوبی کسب کردیم اما بعد از قطع شدن روند بردهایمان، امتیازات مهمی را از دست دادیم. در هفته های اخیر هم توانستیم به شرایط خوبی برسیم .من فصل گذشته لیگ برتر در 5 پست برای تیم پیکان تهران بازی کردم. از مدافع و هافبک راست تا هافبک دفاعی و وینگر چپ و حتی در یک بازی به عنوان هافبک نفوذی به میدان رفتم. به نظرم این اتفاق مهمی است و مزیت فوق العاده ای به شمار می رود که یک بازیکن بتواند در چند پست بازی کند. خوشحالم که این قابلیت را دارم و مورد اعتماد کادر فنی قرار گرفته ام.

-مدافع تازه وارد پرسپولیسی ها امیدوار است که از تیم جدیدش به تیم ملی برسد:«یکی از دلایلی که پرسپولیس را انتخاب کردم این بود که به تیم ملی برسم.من در تمامی رده های پایه شانس داشته ام که پیراهن تیم ملی را بر تن کنم و امیدوارم از پرسپولیس به تیم ملی برسم.

-او در مورد اینکه گفته می شود بازی در پست های مختلف باعث شده از رقبایی همچون وریا غفوری، رامین رضائیان، صادق محرمی و ... جا بماند، می گوید: در همه این سالهایی که فوتبال بازی کرده ام، خودم را با کسی مقایسه نکرده ام. خودم بهترین داور عملکرد خودم هستم و به نظرم در نقش مدافع راست کارنامه خوبی در فصل گذشته داشته ام. البته ناامید نیستم و با همه وجود مبارزه می کنم تا بالاخره به تیم ملی برسم. مطمئن باشید در جام ملت های آسیا یکی از گزینه های اصلی حضور در ترکیب تیم ملی خواهم بود.

-مهدی شیری در پایان به کیهان ورزشی گفت: از نشریه کیهان ورزشی بابت حمایت از فوتبالیست های جوان تشکر می کنم و امیدوارم که امانت دار خوبی در پرسپولیس باشم و لطف تماشاگرانش را با ارائه بازی خوب پاسخ دهم.

* کیوان طباطبایی

برچسب ها: مهدی شیری ، پرسپولیس
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی پرسپولیسی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
0
0
خرید عالی ای بود فوتبالیست کاردرستیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار