PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۳۶۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸

این روزها بعضیها بعد از حذف اسپانیا و پرتغال مدعی میشوند که ما نباید از این تیمها میترسیدیم. باید شجاعانهتر بازی میکردیم. باید حمله میکردیم و خلاصه به مسائلی اشاره میکنند که من آن را منطقی نمیدانم. حالا که اسپانیا و پرتغال حذف شدهاند این حرف را میزنیم در صورتی که تحلیل ما برای روبهرو شدن با اسپانیا و پرتغال اتفاقا درست و منطقی بود.

ما باید خودمان را برای اسپانیای قهرمان جهان، پرتغال قهرمان اروپا و مراکش قهرمان قاره آفریقا آماده میکردیم. فکر میکنید منطقی بود اگر تیمهای بزرگ را دست کم میگرفتیم یا اینکه بازی هجومی و باز را در مقابل این تیمها به نمایش میگذاشتیم. آن وقت همین عدهای که انتقاد میکنند به بدترین شکل ممکن از کروش انتقاد میکردند که چرا در درجه اول به دفاع فکر نکرده است.

بنابراین این تحلیلها و انتقادها از تیمملی را درست نمیدانم. اسپانیا و پرتغال ابدا تیمهای ضعیفی نبودند همانطور که مراکش هم تیم بسیار خطرناک و زهرداری بود. بنابراین تاکتیک تیمی ما درست بود ما فقط بدشانس بودیم. همین، اگر آن توپی که در لحظات پایانی بازی ایران برابر پرتغال روی پای چپ طارمی آمد روی پای تخصصیاش یعنی پای راست او میآمد حالا خبری از این تحلیلها نبود. فوتبال همین است.»

*بهتاش فریبا- بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار