PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۳۶۳۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
رامین رضايیان مدافع راست تیم ملی که در جام جهانی بین المللی شد
رامین رضاییان از نفرات شایسته تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 روسیه بود. در هر سه بازی تیم ملی در جام جهانی به عنوان بازیکن ثابت به میدان رفت و انصافا وظایفش در میدان بزرگ جام جهانی را به بهترین نحو انجام داد. اوج کار رامین در هر سه بازی مهار بازیکنان کناری حریفان در فازه دفاعی بود و در حمله نیز باتمام توان عمل کرد و نمره خوبی از کارشناسان گرفت.رامین که به تازگی از تیم «اوستنده » بلژیک جدا شده و به دنبال فصل تازه ای با تیمی جدید در فوتبال اروپا است و حالا رامین به بازیکنی باتجربه در فوتبال جهان بدل شده است.رامین با تجربه بین المللی که کسب کرده می تواند پله های ترقی را در فصل پیش رو پشت سر بگذارد و جایگاه خود در تیم ملی کمافی السابق حفظ کند.گرچه مقاصد بزرگی در سر دارد و کماکان ماموریتش در فوتبال تمام نشده است.

برای پیشرفت به اروپا رفتم

-رامین رضاییان مدافع راست تیم ملی در جام جهانی 2018 روسیه علت حضورش در فوتبال اروپا را پیشرفت اعلام کرد. به زعم خودش از باشگاه «اوستنده» بلژیک جدا شده است ولی علت حضورش در لیگ بلژیک را این طور توصیف کرد:«من به فوتبال باشگاهی اروپا آمدم تا پیشرفت کنم.پیش از این که به بلژیک بیایم و با «اوستنده» قرارداد ببندم از دو لیگ چین و قطر پیشنهادات خوبی داشتم اما ترجیح دادم به بلژیک بروم. دوست داشتم پیشرفت کنم و از این رو به «اوستنده » آمدم. هر بازیکنی که خواهان پیشرفت است باید ریسک کند و خودش را در شرایط تازه ای قرار دهد.من در لیگ بلژیک باتجربه شدم و باید در اروپا بازی و تجربه کسب می کردم.

-وی اضافه کرد:«اوستنده» شهری ساحلی است که مردمش علاقه شدیدی به تیم شهرشان دارند.هربار که به رستوران می رفتم و با طرفداران «اوستنده» مواجه می شدم و با آنها درباره شرایط تیم صحبت می کردم. تمامی رستوران ها و کافه ها تلویزیون دارند و مردم تمامی بازیهای «اوستنده» را تماشا می کنند. «اوستنده» یک تیم ورزشگاه زیبا هم دارد که مردم در روز مسابقه سکوهای ورزشگاه را پر و از تیم شهرشان حمایت می کنند.

من از پدرم یاد گرفتم که سختی بکشم

-بازیکن فصل گذشته باشگاه «اوستنده » بلژیک از خاطرات نوجوانی خود با پدرش می گوید:پدرم ورزشکار بود. او دوومیدانی کار بود و مدتی هم در تیم منتخب مازندران فوتبال بازی کرد. وقتی نوجوان بودم با پدرم در جنگل مشغول تمرین و دویدن می شدم. سعی می کردم پا به پای پدرم در نوجوانی بدوم گاهی از او جام ی ماندم و گریه ام می گرفت اما از ترس حیوانات وحشی در جنگل و فضای حاکم در جنگل به دویدن ادامه می ماندم تا از پدرم دور نشوم.پدرم در نوجوانی به من یاد داد که برای رسیدن مقصد باید سختی بکشم و شرایط دشواری را متحمل شوم.هنگام دویدن با پدرم متوجه شدم که رسیدن به هدف آسان نیست و می بایست تلاش کرد.سالها گذشت و بزرگتر شدم و با پدرم در جنگل می دویدم و از او سبقت می گرفتم.من از پدرم یاد گرفتم که بدون سختی کشیدن و تمرین نمی توان در ورزش پیشرفت کرد.

-رضاییان یادی از خاطراتش کرد و گفت:زمانی که در تیم «اوستنده» بازی می کردم هرگاه بیکار بودم به ساحل شهر می رفتم و از تماشای دریا و ساحلش آرامش می گرفتم. از دیدن دریا لذت می برم و آرامشی که دریا به آدم می دهد باعث می شود که ذهن تان باز شود و راحت تر فکر کنید.تماشای دریا را به شنا کردن ترجیح می دهم.

دوست ندارم از مردم فاصله بگیرم

- وی ادامه داد:وقتی در لیگ بلژیک بازی کردم و بر سر تمرینات روزانه تیم «اوستنده» حاضر شدم متوجه شدم که بازیکنان اروپایی با جدیت تمرین می کنند و بر سر تمرین با هیچ کسی شوخی نمی کنند.وارد حاشیه نمی شوند و حواس شان به تمرین و پیشرفت شان است.من هم مثل آنها فقط به تمرین و هدفم فکر می کنم تا از این طریق به موفقیت برسم.هر فردی سبک زندگی خودش را دارد و من هم سالهاست که روی فوتبال و تمرین تمرکز کرده ام. دوستان زیادی در ورزش دارم اما همگی در محدوده ورزش است و کمتر به بیرون از فضای فوتبال کشیده می شود.آدمی هستم که سعی می کنم وارد حاشیه نشوم.

-بازیکن تیم ملی اضافه کرد:زمانی که در تیم پرسپولیس بودم یک خودروی «پورشه» خریدم که پس از مدتی ترجیح دادم که ماشینم را بفروشم. اصلا دوست ندارم که مردم از دیدن ماشین گران قیمت زیر پایم دچار حس بدی شوند و دوست ندارم از بالا به مردم نگاه کنم.دوست ندارم فکر کنند که من آدم دیگری شده ام و از آنها فاصله گرفته ام. مثلا در «اوستنده » که بودم یک دوستی ماشین گران قیمتش را بااصرار به من داد تا چند روز سوار شوم . عکسی از من با این ماشین در فضای مجازی منتشر شد و برخی کلی برایم داستان درست کردند و گفتند فلانی در اروپا ماشین گران قیمت سوار می شود در حالی که ماشین برای من نبود.بطورکلی دوروبر مسائل حاشیه ای را خط کشیده ام و ازش فاصله می گیرم.

برای دل هواداران به پرسپولیس برگشتم

-بازیکن تیم ملی اضافه کرد: آدم خرافاتی نیستم اما گاهی با استوکی که گل می زنم سعی می کنم در بازی بعدی این استوک را بپوشم . اگر بازی ضعیفی انجام دهم سعی می کنم در بازی بعدی استوکم را عوض کنم .فیلم بازی را تماشا می کنم تا ببینم در جریان بازی چکار کرده ام که دیگر انجام ندهم. خرافاتی نیستم اما گاهی به جزییات در فوتبال دقت می کنم.

-ماجرای حضور کوتاه مدت رضاییان در تیم ریزاسپور ترکیه و بازگشت او به پرسپولیس مدتها سوژه رسانه های ورزشی بود:برگشتن به پرسپولیس برای دل هواداران خونگرم بود.دلشان را شکستم و دوباره برگشتم تا دل آنها را به دست بیاورم. درست است که طرفداران پرسپولیس پس از رفتن من به ترکیه ناراحت شدند و علیه من شعار دادند و اعتراض شان را از طریق فضای مجازی مطرح کردند اما آنها همگی از روی علاقه به من و پرسپولیس بود. ترکیه را ترک کردم و به پرسپولیس برگشتم تا دل هواداران پرسپولیس را به دست آورم. برای دل طرفداران به پرسپولیس برگشتم. البته آقای برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس هشت بازی نیمکت نشینم کرد و فرصت بازی به من را نداد . من پس از هشت بازی حدود چند دقیقه به عنوان بازیکن تعویضی به میدان می رفتم و هیچ گاه از این بابت شکایتی نکردم. آن روزها ملی پوش بودم و بیشتر از گذشته تمرین می کردم و دستوران مربیان را انجام می دادم و هیچ واکنشی نسبت به نیمکت نشینی ام نداشتم.

-رضاییان ادامه داد:البته من با پرسپولیس خاطرات خوبی دارم.من از پرسپولیس به ترکیب اصلی تیم ملی رسیدم و سالهای خوبی در این تیم داشتم.گرچه در هر خانواده ای مسائلی پیش می آید و در فوتبال اروپا هم این مسائل رخ می دهد. همین که هواداران پرسپولیس دوستم دارند و به من لطف می کنند برایم یک دنیا ارزش دارد.

-وی به دوستی خود با مهدی طارمی اشاره کرد و گفت:مهدی پسر خوبی است و تنها بازیکنی بود که با او در پرسپولیس روابط صمیمانه ای داشتم. البته دوستی ما در حوزه فوتبال بود و همیشه باهم درباره فوتبال صحبت می کردیم.همیشه سعی کردم که بیشتر اوقات بیکاری را با خانواده ام تقسیم کنم و در کنار پدرومادرم باشم.این سبک از زندگی را دوست دارم و به شکل های دیگری از زندگی ترجیح می دهم.

مردم شرمنده مان کردند

-تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نتایج قابل قبولی کسب کرد و جهان فوتبال عملکرد تیم های ایران، ژاپن و کره جنوبی را تحسین کردند.رضاییان دراین باره می گوید:

ما تمام توان خودمان را در جام جهانی گذاشتیم و در خصوص عملکرد تیم ملی هم مردم بهترین داور هستند و خوشحالیم که آنها از بازیهای تیم ملی در جام جهانی رضایت دارند و طی این مدت بارها با پیام‌های خود ما را شرمنده کرده اند. قطعا رقابت کردن با تیم پرتغال قهرمان اروپا و تیم اسپانیا قهرمان جهان دشوار بود اما ما هیچ گاه خودمان را دست کم نگرفتیم و تمام تلاش خود را به کار گرفتیم و قدرت مان را نشان دادیم تا با نمایشی آبرومندانه سبب سربلندی مردم مان شویم و پرچم مان را بالا نگه داریم.

-وی ادامه داد:سعی کردیم طوری برابر حریفان شناخته شده مان در جام جهانی بازی کنیم که مردم ایران سرشان را بالا بگیرند و خوشبختانه مردم نیز طی روزهای گذشته بارها رضایت خود را از نمایش ایران نشان دادند و درفضای مجازی و کوچه و خیابان به ما خسته نباشید گفتند. تیم ملی ایران خیلی دوست داشت به مرحله بعدی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه صعود کند و تنها چند ثانیه با آن فاصله داشتیم اما متاسفانه قسمت نشد . ما باید خودمان را برای حضور مقتدرانه در چنین میادین بزرگی آماده کنیم و به فوتبال و قوانینش احترام بگذاریم.

هواداران بامعرفت به تیم ملی قوت قلب بخشیدند

-قضاوت داوران بازیهای ایران در جام جهانی با حرف و حدیث هایی همراه شد:« خیلی تلاش کردیم اما کسی زحمات ما را در میدان ندید. نام حریفان بزرگتر بود ما باید مقابل آنها شکست می‌خوردیم. چنین دیدگاهی را در نوع سوت و رفتار داور هم می‌دیدم و این خیلی اذیت می‌کرد. داور بازی طوری با بازیکنان ما صحبت می‌کرد که انگار ما ضعیف هستیم و باید خیلی راحت تسلیم شویم. اصلا از داوران هیچ احترامی ندیدم.داور طوری در زمین با بازیکنان ما رفتار می کرد و ما مجبور شویم به او اعتراض کنیم. داوری بازی برابر پرتغال طوری بود که آرامش بازیکنان ما را بهم می ریخت و به شخصه داور بازی را نمی بخشم.

-وی با تشکر از هواداران ایرانی که از تیم ملی در میادین جام جهانی روسیه حمایت کردند ،گفت:از تک تک هواداران تیم ملی ممنون هستم که به ورزشگاه ها آمدند و از تیم ملی حمایت کردند. امیدوارم این هواداران صمیمی و بامعرفت را شاد کرده باشیم . حق تیم ملی با تماشاگران خونگرمش بالاتر از اینها بود و ای کاش فرصت هایمان به گل بدل می شد و تیم ملی به مرحله بعدی جام صعود می کرد.هواداران تیم ملی با حمایت خود بزرگترین قوت قلب را به ملی پوشان دادند و انگیزه ما را برای کسب موفقیت بیشتر کردند.

کروش از هیچ تلاشی برای فوتبال ایران دریغ نکرد

-رامین رضاییان اضافه کرد:کادرفنی تیم ملی با برنامه کارساز خود تلاش کرد که دیدگاه و روحیه بازیکنان را عوض کند .تلاش و ممارست بازیکنان تیم ملی با برنامه کادرفنی بیشتر شد و تمامی نفرات حاضر در زمین به دنبال یک هدف مشترک و صرف فعل خواستن بودند.برنامه های کادرفنی تیم ملی خوب بود که مردم از تمامی قشرها با تمام وجود از تیم ملی در جام جهانی حمایت کردند. جهان ، تیم ملی و هوادارانش را تماشا کرد و نام ایران در صحنه فوتبال جهانی مطرح شد.اگر تیم ملی از گروه خود در جام جهانی روسیه صعود می کرد کار تیم ملی و هوادارانش زیباتر می شد.گرچه تیم ملی لیاقت داشت از گروه خود در جام جهانی صعود کند.

-مدافع راست تیم ایران و اسبق باشگاه پرسپولیس درباره ماندن کارلوس کروش در تیم ملی می گوید:برای ماندن کروش در تیم ملی باید مردم ایران نظر بدهند. همه می‌دانند که این مرد چقدر برای فوتبال ایران زحمت کشید و به تیم ملی خدمت کرده است. مرور زمان نشان داد که جایگاه کروش در فوتبال ما کجاست. او از هیچ تلاش برای موفقیت فوتبال ایران دریغ نکرد و حتی برای موفقیت تیم ملی وفوتبال ایران با دیگران درگیر شد و خیلی جاها کوتاه نیامد .با او می‌توان به موفقیت‌ها بزرگتری نیز دست پیدا کرد.درحال حاضر، اگر فوتبال ما را بیشتر از گذشته می‌شناسند تنها به دلیل حضور کارلوس کروش بوده و امیدوارم اتفاقات بهتری نیز در انتظار فوتبال ما باشد.

مثل یک سرباز برای اعتبار تیم ملی تلاش کردیم

-وی با اشاره به اهمیت پوشیدن پیراهن تیم ملی و وظایف مهم ملی پوشان در میادین بین المللی می گوید: هنگامیکه پیراهن تیم ملی را بر تن می‌کنیم یک انرژی و حس بزرگ در تک تک ملی پوشان شکل می‌گیرد. با پوشیدن پیراهن تیم ملی این وظیفه برعهده ما قرار داده شده تا بهترین عملکرد و دفاع را برای اعتبار نام ایران داشته باشیم. صادقانه بگویم برای ما در میدان بزرگ جام جهانی یک نکته مهم بود و اینکه دروازه تیم ملی در مصاف با بزرگان فوتبال جهان بسته بماند. همیشه سعی می‌کنیم در زمان پوشیدن پیراهن تیم ملی مثل یک سرباز برای اعتبار نام آن تلاش کنیم و آن صحنه را هم جزوی از وظایف خودمان می‌دانیم.

-وی ادامه داد:درحال حاضر همه از عملکرد تیم ملی راضی هستند . رضایت همگانی در جامعه برای ما خوب است. خیلی از منتقدان صحبت می کنند و تیم ملی را بازی به بازی آنالیز می‌کردند و تعداد گل‌های دریافتی را می شمردند و آقای گل را از جمع حریفان معرفی می‌کردند . موضوعی که باعث شد تا فشار زیادی روی بازیکنان باشد اما هیچ کدام از ما به کاری که قرار بود انجام بدهیم ناامید نبودیم. ضمنا بی انصافی است بگوییم که مردم تمام قد پشت سر تیم ملی نبودند .همه دیدید که حتی در بازی پایانی شانس صعود داشتیم . همه به صعود تیم ملی امیدوار شده بودند و به راهیابی تیم ملی به مرحله بعدی فکر می کردند.

می خواهم تجربه تازه ای کسب نمایم

رضاییان در خصوص اتفاقات بازی تیم ملی مقابل تیم پرتغال می گوید:یک جا کوآرشما از پشت مرا هل داد که به او گفتم چکار می کنی؟به هر حال فوتبال است و درگیری بازیکنان در زمین رخ می دهد اما بحث روانی در جریان بازیهای جام جهانی مهم بود.اگر از نظر روحی و روانی روی بازیکنان بزرگ کار کنید آنها از وضع پیش آمده در مسابقه تاثیر می گیرند و از نظر روانی آسیب می بینند و نمی توانند کارشان رابه درستی در زمین انجام دهند.ضمنا درگیری در فوتبال لحظه ای است و فقط به بازی مربوط می شود و وقتی سوت پایان مسابقه به صدا درآید همه چیز تمام می شود.

-رامین رضاییان مدافع راست تیم ملی در خصوص برنامه خود برای فصل آینده و ادامه حضور در لیگ های اروپائی در خاتمه گفت: نیامدم که خیلی زود در فوتبال اروپا جا بزنم . به فوتبال اروپا آمدم و می‌خواستم تجربه زیادی کسب کنم و اینک قراردادم با تیم بلژیکی « اوستنده» به پایان رسیده است. می‌خواهم فضای تازه ای در فوتبال جهان تجربه کنم .فعلا استراحت می کنم و پیشنهادات را بررسی خواهم کرد تا در بهترین زمان ممکن بهترین تصمیم را بگیرم.امیدوارم تصمیم خوبی بگیرم که هم به فوتبالم کمک کند و هم بتوانم نمایش خوبی داشته باشم.

* کیوان طباطبایی

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضایی از بابلسر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
0
بهترین بازیکن جام جهانی روسیه بود دورد به غیرتت پسر
امیرخانی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
0
0
آقا رامین فوق العاده بودند و انشاالله بازم در اروپا بازی کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار