PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۳۷۰۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۰
گفت وگو با آرش رضاوند بازیکن تیم سایپای تهران
آرش رضاوند بازیکن تیم سایپای تهران جزو نفرات اثرگذار لیگ برتر است. فوتبالیستی رو به جلو که قادر است در سه پست برای تیم خود بازی کند. آرش در تیم نفت تهران بیشتر دیده شد. بازیکن پرتلاشی که هر گاه به میدان رفت مثل یک متخصص به تیمش کمک کرد و به قول فوتبالی ها بازی را برگرداند. او به همراه تیم نفت تهران در لیگ قهرمانان آسیا هم به میدان رفت و جزو بازیکنان جوان و باتجربه لیگ برتر به شمار می آید. او سه سال با تیم امید ایران بود جزو همان نسل خوب فوتبال ما است که متاسفانه به المپیک ریو راه پیدا نکرد! او در فصل جاری هم به مراتب بازیهای بهتری برای سایپا انجام داده است.آرش رضاوند جزو نفراتی است که در مسیر پیشرفت قرار دارد و اگر در تصمیمات فوتبالی خود دقت کند قادر است به بازیکنی قابل احترام در فوتبال ما بدل شود.

متولد تهران و بچه ونک

-آرش رضاوند بازیکن تیم سایپای تهران متولد تهران و در ۱۳ مهر ۱۳۷۲ دیده به جهان گشود:«اصالتا آذری هستم.خانه ما از کودکی تا امروز در محله ای پیرامون ونک است. البته محله ما در ده ونک واقع شده است ومن در این محل درس خواندم و ورزشکار شدم. محله ده ونک را بیشتر قشر متوسط جامعه تشکیل می دهند و قیمت خانه هایش ارزان تر از ونک است».

-آرش به زعم خودش در خانواده ای فوتبالیست شد که هیچ کدام از اعضای خانواده ورزشکار حرفه ای نبودند. او دراین خصوص به کیهان ورزشی می گوید:پدرم طرفدار فوتبال است ولی فوتبالیست نبود. دایی ام می گوید زمانی که من به دنیا نیامده نبودم پدرم دوست داشت که یک پسر فوتبالیست داشته باشد و این که فرزند پسرش در فوتبال پیشرفت کند و به جایگاه ارزشمندی در فوتبال برسد.

-وی ادامه داد:تحصیلاتم را چندی پیش متوقف کردم.حضور مستمر در اردوهای آماده سازی تیم امید و فوتبال باشگاهی باعث شد تا تحصیلاتم را ادامه ندهم.من در ابتدا دانشجوی رشته مکانیک بودم و سپس به واسطه حضورم در عالم ورزش تغییر رشته دادم و مشغول خواندن رشته تربیت بدنی شدم. آنقدر فوتبال سرم را شلوغ کرد که در مقطع زمانی نتوانستم بر سر کلاس های دروس دانشگاه حضور داشته باشم.البته برای ادامه تحصیل در آینده برنامه ریزی کرده ام و بطوریقین قصد دارم به دانشگاه برگردم و مدرکم را بگیرم.به هر روی فوتبال روزی به پایان می رسد و من باید حواسم به آینده وزندگی شخصی ام باشد.

-رضاوند اضافه کرد:درحال حاضر ۲۴ ساله هستم و فعلا قصد ازدواج ندارم. با شرایط کنونی و اقتصادی جامعه لازم است که هر جوانی پیش از تشکیل خانواده از نظر مالی خود را تامین کند و با دست پر ازدواج نماید.دوست دارم جای پایم در زندگی محکم تر شود تا در آینده با مشکلی مواجه نشوم.گرچه ازدواج سنت پیامبر اکرم (ص) است و ما باید این سنت را گرامی بداریم.

من با تصمیم گل محمدی لیگ برتری شدم

-رضاوند در بخش دوم گفت و گو با کیهان ورزشی درباره نحوه ورودش به فوتبال صحبت کرد و در این خصوص می گوید:فوتبال را مثل تمامی نوجوانان از کوچه و خیابان شروع کردم. وقتی نسبت به حضورم در فوتبال جدیت پیدا کردم ترجیح دادم رشته ورزشی را از طریق مدرسه فوتبال پیگیری کنم. مثل هر نوجوانی به مدرسه فوتبال رفتم و ثبت نام کردم.سال ۱۳۸۵ به عضویت تیم های پایه صنعت درآمدم و از همین جا مسیر فوتبالی ام شروع شد و سپس به تیم مدرسه فوتبال دیهیم رفتم.دیهیم در محله نظام آباد واقع شده بود .پس از مدت زمانی به تیم داماش ایرانیان پیوستم و البته پیش از حضورم در این تیم تست فنی دادم و نمره قبولی از کادرفنی گرفتم.دو سال در این تیم بازی کردم و سپس به تیم اتحادیه پاکدشت ملحق شدم. دو سال مجبورم بودم کیلومترها از تهران دور شوم و در تمرینات تیم اتحادیه پاکدشت حضور یابم. در این دو سال خیلی سختی کشیدم . پس از پایان کارم در تیم پاکدشت دوباره به داماش ایرانیان پیوستم ، به همراه آقایان مرتضی صادقی و علی لطیفی به مدت یکسال به تیم امید استقلال تهران ملحق شدم.پس از جدایی از استقلال شرایطی پیش آمد تا به آقای شعبان کمپانی مربی پایه های نفت تهران معرفی شوم و به باشگاه نفت بروم.مدتی در تیم های پایه نفت تمرین و بازی کردم تا این که به تمرینات تیم بزرگسالان نفت رفتم. آقای یحیی گل محمدی سرمربی وقت تیم نفت تهران بود وقتی تمریناتم را دید مجوز حضورم بر سر تمرینات تیم بزرگسالان نفت را صادر کرد.البته برای بازی در تیم نفت هفته ها تلاش کردم تا نوبت به من برسد.گل محمدی به من فرصت داد تا در میدان لیگ برتر حاضر شوم . کادرفنی تیم نفت تهران پس از رفتن گل محمدی دستخوش تغییرات شد و آقای علیرضا منصوریان آمد و پس از ایشان هم آقای علی دایی سرمربی نفت شدند و ما با آقای دایی قهرمان جام حذفی ایران شدیم.پس از اتفاقات عجیب در نفت تهران به تیم سایپا پیوستم و درحال حاضر در خدمت سایپا هستم.

دوست دارم هافبک پشت مهاجمان باشم

-آرش درباره پست تخصصی خود در فوتبال می گوید:پست اصلی ام پشت فوروارد است و معمولا در این پست راحت هستم و می توانم فوتبال دلخواه خود را بازی کنم. البته طی سالهای گذشته بنا به تصمیم کادرفنی و نیاز تیم در پست هافبک های راست و چپ بازی کردم و اعتقاد دارم که بازیکن می بایست در خدمت تیم باشگاهی خود باشد.

-از ویژگی های فنی و مثبت آرش در زمین فوتبال توانایی او در بازیسازی است و می تواند به عنوان یک هافبک بازیساز در میدان عمل کند. او در این خصوص به کیهان ورزشی می گوید:دوندگی ، توپ گیری و رساندن توپ به مهاجمین بخشی از کارم در زمین است. البته همیشه دوست دارم در پست هافبک پشت مهاجم بازی کنم اما کادرفنی تصمیم نهایی را درباره پست اصلی بازیکنان در زمین می گیرد و من هم بایستی در خدمت تیم باشم.الان علی قلی زاده و مهدی ترابی در پست وینگر بازی می کنند و من چند سالی است در پست وینگر به میدان می روم و سعی می کنم به تیمم کمک کنم. البته دوستانی که می گویند من به عنوان هافبک بازیساز عملکرد بهتری دارند همگی به من لطف دارند و از آنها تشکر می کنم.

باشگاه نفت را تعطیل کردند و استعدادها سوختند!

-دوباره صحبت از تیم نفت تهران می شود. آرش در نفت تهران دیده شد و در این تیم رشد کرد. وی دراین باره می گوید:واقعیت این است که در نفت تهران پیشرفت کردم . من مدیون آقای یحیی گل محمدی و نفت تهران هستم. سالی که وارد باشگاه نفت شدم شرایط این باشگاه متفاوت بود و ما پنج زمین تمرین داشتیم و همه چیز بطور حرفه ای پیش می رفت و تیم نفت تهران در مسیر خوبی قرار داشت و دیدید که نفت تهران در لیگ برتر سهمیه ورود به لیگ قهرمانان آسیا را دریافت کرد ودر آسیا به میدان رفت.سالی که آقای علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی نفت انتخاب شد اوضاع مان خوب بود اما رفته رفته شرایط باشگاه نفت تهران بد شد و آقای بیژن زنگنه وزیر نفت اعلام کرد که وزارت خانه قصد تیمداری ندارد و در همین برهه بود که بسیاری از بازیکنان مستعد نفت دچار بی انگیزه گی شدند و فوتبال را رها کردند و مسیر زندگی شان تغییر کرد. واقعا تعدادی از استعدادهای باشگاه نفت تهران محو شدند و به نظر من در حق این استعدادها جفا شد در حالی که می شد در این زمینه با دقت بیشتری تصمیم گیری کرد!با این حال نفت تهران نابود شد و ما هم کماکان منتظر وصول مطالبات مان هستیم. متاسفانه به فدراسیون فوتبال رفتیم و از وضعیت نفت شکایت کردیم اما فریادمان به جایی نرسید و فدراسیون فوتبال هم هیچ کاری برای ما نکرد!من به فیفا هم شکایت کردم و چهار میلیون تومان برای وصول مطالباتم پرداخت کردم اما هیچ اتفاقی رخ نداده است!

پانزده هفته طول کشید تا در لیگ بازی کنم

-آرش رضاوند درباره اولین مربی خود ر فوتبال پایه می گوید:آقای دولت خواه اولین مربی ام بودند و الان هم با ایشان در تماس هستم و از احوالات شان خبر دارم و برای این مربی آرزوی موفقیت دارم.

-او درباره اولین بازی خود در لیگ برتر به کیهان ورزشی می گوید:اولین بازی ام در لیگ برتر برابر تیم فجرسپاسی شیراز بود . بازی در ورزشگاه دستگردی تهران برگزار شد . برای حضور در میدان لیگ برتر پانزده هفته صبر کردم و پس از هفته ها سکو نشینی فرصت بازی به من داده شد.البته لازم است از آقای گل محمدی تشکر کنم زیرا ایشان در آن برهه به من لطف کرد.البته در آن برهه تعدادی از بازیکنان مطرح فوتبال مان در نفت تهران بازی می کردند. مثل مهرداد اولادی خدابیامرز، مرحوم هادی نوروزی و رضا نوروزی که جزو نفرات مطرح تیم بودند. یادم است در آن برهه اولادی خدابیامرز نیمکت نشین بود و من در کنار او تمرین می کردم. کار سخت بود و مثل الان نبود که تیم ها وظیفه داشته باشند به بازیکنان جوان خود میدان دهند.کار برای بازیکنان جوان سخت بود. الان همه تیم سهمیه زیر ۲۳ سال دارند و کار برای بازیکنان جوان آسان تر شده است.

علی دایی به هر تیمی ثبات می دهد

-آرش درباره نحوه حضورش در تیم سایپا گفت:پس از جدایی از نفت تهران با چند پیشنهاد مناسب مواجه شدم.من با نفت تهران قهرمان جام حذفی شدم و در لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفتم و همیشه با نفت در لیگ برتر مدعی بودیم.وقتی نوبت به انتخاب تیم جدیدم رسید نشستم حسابی فکر کردم. گفتم به تیمی بروم که بتوانم فوتبال بازی کنم. به نظر من فوتبالیستی می تواند در تیم های بزرگ و پرطرفدار بازی کند که ریشه اش از نظر فوتبالی محکم باشد .دلیل دیگری که باعث شد سایپا را انتخاب کنم حضور علی دایی در این تیم بود. علی آقا در هر تیمی که باشد به بازیکنان و تیمش شحصیت می دهد و همیشه سعی دارد بازیکنان آماده را به میدان بفرستد.علی آقا به دنبال ثبات در تیم است و این مسائل به بازیکنان قوت قلب می بخشد. من سابقه شاگردی علی آقا را در تیم نفت تهران داشتم و از این رو تصمیم گرفته ام که به سایپا بروم و الان شرایط خوبی در سایپا دارم.

حیف شد که تیم امید با خاکپور صعود نکرد

-آرش رضاوند سه سال در تیم امید ایران حضور داشت و در سه رقابت مهم شرکت کرد. وی در این خصوص به کیهان ورزشی می گوید:زمانی که آقای نلو وینگادا سرمربی تیم امید بود به این تیم دعوت شدم.ما به بازیهای آسیایی رفتیم و متاسفانه تیم امید در بازیهای آسیایی ۲۰۱۴ نتایج ضعیفی کسب کرد و ما در مرحله گروهی حدف شدیم. سپس مسئولیت فنی تیم به آقایان هومن افاضلی و محمد خاکپور سپرده شد. متاسفانه با آقای خاکپور در مرحله انتخابی المپیک نتوانستیم نتایج دلخواه را کسب کنیم. تیم بسیار خوبی داشتیم و آقای خاکپور برای صعود تیم به المپیک خیلی زحمت کشید اما شانس یارمان نبود و صعود نکردیم.واقعیت این است که تیم امید با یکسری مسائل و مشکلات مواجه بود و نتوانست این موانع را پشت سر بگذارد.تمامی بازیکنانی که در تیم امید آن دوره بودند الان در لیگ برتر جزو نفرات موثر تیم خود هستند. علی کریمی، روزبه چشمی،فرشید اسماعیلی ، محمد رضا اخباری،مهدی ترابی و... در تیم امید بودند و حیف شد که تیم امید به المپیک راه نیافت.

-وی در خصوص وضعیت اخباری دروازه بان سابق تیم سایپا گفت:محمد رضا جزو دروازه بانان خوب فوتبال ما است و اگر یادتان باشد تا یکی دو فصل گذشته جزو برترین گلرها بود تا فصل گذشته بازی می کرد.حتی تراکتورسازی تبریز حاضر شد برای انتقال قطعی او یک میلیارد تومان پرداخت کند . امیدوارم محمد رضا اخباری دوباره به جایگاه قبلی خود در فوتبال برگردد و همان دروازه بان خوب لیگ برتر شود. او از دوستان خوبم است و برایش آرزوی موفقیت می کنم.

سایپا هفته به هفته بهتر می شود

-صحبت بعدی ما با آرش رضاوند درباره وضعیت تیم سایپا در فصل جاری لیگ برتر بود. سایپا با برد شیرینی شروع کرد اما در هفته دوم به پیکان باخت و در هفته سوم هم مقابل تیم ذوب اهن اصفهان متوقف شد. آرش دراین باره می گوید:بازیهای ابتدایی در لیگ برتر همیشه دشوار است و شرایط متفاوتی دارد.فصل گذشته ۱۲ هفته طول کشید تا تیم سایپا به نتایج دلخواه خود برسد . ما تا هفته دوازدهم ۱۴ امتیاز گرفتیم و هشت هفته بردی نداشتیم یکباره چند نتیجه مطلوب کسب کردیم و شرایط تیم دگرگون شد و تیم در جدول صعود کرد . امسال هم نمی توان گفت که کدام تیم بهتر است یا کدام تیم ضعیف تر. فعلا در هفته های آغازین لیگ هستیم . الان هر کسی بگوید که تراکتور به واسطه باخت سنگین خود مقابل استقلال ضعیف است صحبت درستی نکرده است زیرا تیم ها هنوز فرم و شکل پیدا نکرده اند.ما در بازی اول سه گل به سپیدرود زدیم و در بازی بعدی سه گل از تیم پیکان خوردیم. اگر فیلم بازی سایپا و پیکان را دیده باشید حق سایپا باخت سه بر صفر نبود اگر شوت من گل می شد و ما گل به خودی نمی خوردیم قطعا نتیجه بازی برابر می شد.به هرحال فوتبال غیرقابل پیش بینی است.

-وی ادامه داد:تیم سایپا با علی دایی هفته به هفته بهتر خواهد شد. ضمنا لیگ برتر هر سال که می گذرد سخت تر می شودو تیم ها قدرتمندتر شده اند.به نظر من تا هفته ششم و هفتم نمی توان درباره وضعیت لیگ و تیم ها بطورقاطع اظهارنظر کرد . ما یک بازی آسیایی (پلی آف) را پیش رو داریم و اگر در این بازی برنده شویم به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا می کنیم.

علی دایی در پیشرفتم نقش موثری داشت

-آرش اضافه کرد: سابقه بازی در لیگ قهرمانان آسیا را دارم و می دانم تیم های آسیایی بخصوص تیم های حوزه خلیج فارس چقدر برای حضور قدرتمندانه در آسیا هزینه می کنند. سالی که با تیم نفت تهران به آسیا رفتیم مقابل تیم الجیش قطر بازی کردیم.الجیش یک بازیکن خارجی داشت که قیمتش ۶۰ میلیارد تومان بود و در بازی بعدی مان مقابل الاهلی امارات دیدیم که این تیم بازیکنان باکیفیت و بین المللی خریداری کرد تا در لیگ قهرمانان آسیا با قدرت به میدان برود.به هر حال همین بازیکنان باکیفیت و گران قیمتش در بیشتر بازیها عملکرد خوبی دارندو بازی را برای تیم های عربی درمی آوردند. امیدوارم سایپا در لیگ قهرمانان آسیا یکی از نمایندگان شایسته ایران باشد.

-آرش در خصوص علی دایی سرمربی تیم سایپا گفت: علی آقا در رشد فوتبالی ام نقش بسزایی داشته است. من در نفت تهران شاگرد علی آقا بودم و ایشان به من اعتماد کرد. الان هم در سایپا شاگرد علی آقا هستم و خوشحالم که شاگرد یک مربی باانگیزه و پرتلاش هستم.از ایشان نکات مهمی را آموخته ام .

-وی در خاتمه گفت:از کیهان ورزشی تشکر ویژه دارم . نشریه تان سالهاست که اخبار فوتبال پایه را پوشش می دهد و یادم است که پدرم هر هفته کیهان ورزشی را می خرید می گفت اسم و عکس مرا به عنوان بازیکن هفته یا پدیده فوتبال پایه چاپ کرده است.این کارتان خیلی ارزش دارد و به نوجوانان و جوانان روحیه می دهد. این مصاحبه ها به بازیکنان انگیزه بیشتر می دهد و ما متوجه می شویم که زیر ذره بین هستیم و فوتبال مان دیده می شود.

* کیوان طباطبایی


برچسب ها: آرش رضاوند ، سایپا
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
amir
Indonesia
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
0
0
ماشاالله آقای طباطبایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار