PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۳۸۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸
از بی‌در و پیکری و افسارگسیختگی بعضی رسانه‌ها، به ویژه بعضی برنامه‌های ورزشی تلویزیونی که دست هرچه روزنامه زرد است از پشت بسته‌اند و خواسته و ناخواسته، مغرضانه یا ناآگاهانه به ورزش این مملکت مخصوصا فوتبال، ضربات زیادی از حیث فنی و فرهنگی و اخلاقی وارد آورده‌اند، زیاد نوشته‌ایم.


کیهان ورزشی-

نه فقط این صفحه بلکه هر کس که از «اصالتی» در این ورزش و فوتبال برخوردار است درباره عملکرد مخرب و زیانبار این رسانه‌ها و برنامه‌های تلویزیونی«زرد» زیاد نوشته و گفته و به مسئولان سازمان عریض و طویل صدا و سیما تذکر و هشدار داده‌اند.
 یکی از آخرین این نوع گفته‌ها و نوشته‌های اعتراضی، حرف‌های علی پروین از چهره‌های کارکشته فوتبال ما بود که اخیرا درباره یکی از این برنامه‌ها، اظهارات به شدت انتقادی مطرح کرده بود و ریشه بسیاری از معضلات و حرمت‌شکنی‌ها و موانعی را که بر سر راه پیشرفت فوتبال ایران وجود دارد، در نحوه رفتار و عملکرد این گونه برنامه‌ها ذکر کرده بود.
عرض کردیم، ما نیز، در این باره کم ننوشته‌ایم، آن هم نوشته‌هایی صریح و بی‌ملاحظه و بدون تعارف. و همه‌اش از سرانجام وظیفه. چرا که می‌دیدیم و می‌بینیم چگونه بعضی از این رسانه‌ها و برنامه‌های ورزشی، ارزش‌ها و اصول مثل اخلاق و حرمت و بزرگ‌تر و کوچکتر و... را به تمسخر و ریشخند گرفته‌اند واز این طریق به مسائل فنی و تکنیکی ورزش و فوتبال هم ضربه وارد می‌کنند...
غرض اینکه اخیرا اظهارات و حرکاتی از سوی مسئولان و مدیران صدا و سیما دیده شده که احساس می‌شود آقایان هم رفته‌رفته دارند متوجه می‌شوند که افسارگسیختگی بعضی برنامه‌ها و فقدان نظارت بر عملکرد بعضی برنامه‌سازان و تهیه‌کنندگان و مجریان، چه عوارض و پیامدهای منفی و مخربی می‌تواند، نه فقط بر ورزش و فوتبال و... که بر فرهنگ و اخلاق جامعه بگذارد.
امیدواریم این برداشت و احساس ما از رفتار و گفتار اخیر بعضی از مدیران رسانه ملی (مثل آقای فروغی مدیر جوان و باانگیزه شبکه 3 و مرتضی میرباقری معاونت سیما) درست بوده باشد، و با تاثیرات مثبت اعمال مدیریت آنها را بر زیرمجموعه خود، خیلی زود، به شکل ملموس، به سمع و نظر بینندگان عزیز و ارجمند، بیاید.
خلاصه این آقایان با همت و شجاعت خود، وادادگی و بی‌مسئولیتی بعضی به اصطلاح مدیران کنار آمده و مرعوب فعلی و قبلی را جبران نمایند. همیشه گفته‌ایم، بگذارید یک بار دیگر بگوئیم، عملکرد آن برنامه‌های مخرب و برنامه‌سازان و مجریان تخریبگر، «معلول» است، معلول فقدان غیرت مسئولیت در نزد «مدیرنمایان» و آدم‌های سست‌عنصر و کوچکی که نه به خاطر لیاقت که به دلیل داشتن پارتی و رابطه و... به ناحق به مناصب مدیریتی تکیه زده‌اند...!

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار