PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۳۹۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت آنهایی که می خواستند پرسپولیس را نابود کنند هنوز در برخی پست حضور دارند.
کیهان ورزشی-

تیم فوتبال پرسپولیس روز شنبه مهمترین بازی تاریخ خود را برگزار خواهد کرد؛ دیداری که برای آنها حکم مرگ و زندگی دارد.

قهرمانی آسیا چیزی نیست که سرخپوشان به آسانی از آن بگذرند اما شکست آنها در دیدار رفت کمی کار را برایشان سخت کرده است.

به بهانه این دیدار حساس، خبرنگار مدال با محمد مایلی کهن سرمربی سابق تیم ملی و مربی اسبق همین پرسپولیس گفت و گویی را انجام داده که متن صحبت های وی را در زیر می خوانید:

می گفتند این فوتبال به درد نمی خورد!

یک زمانی بود که می گفتند فوتبال مخرب است و به درد نمی خورد و انواع و اقسام کارها را می کردند تا مردم از این رشته ورزش زده شوند اما حالا می بنیم که برای یک بازی فوتبال همه مملکت به جنب و جوش می افتند.

دنبال نابودی پرسپولیس بودند

اولین کار آنها برای نابودی پرسپولیس این بود که اسم آن را تغییر دادند و گذاشتند پیروزی. هنوز هم بعضی سرکار هستند و می گویند پیروزی. بنده مو به موی اتفاقات آن روزها را می دانم. عده ای روی کار آمده بودند که می خواستند دو تیم استقلال و پرسپولیس را نابود کنند. بعد از جریاناتی که در تیم ملی زمان مرحوم دهداری اتفاق افتاد این تلاش برای نابودی پرسپولیس بیشتر شد. بعدها مسئله بولینگ عبده و خود عبده را پیش کشیدند؛ خلاصه اینکه هر کاری کردند تا ریشه پرسپولیس را بزنند اما موفق نشدند.همین الان برخی از آن آدم ها هنوز مسئولیت دارند.

کجای دنیا یک بازی مملکت را تعطیل می کند؟!

حالا می بینیم که نه تنها نتواستند پرسپولیس را نابود کنند بلکه بریا بازی این تیم کل مملکت تعطیل می شود. شما کجای دنیا سراغ دارید که در یک روز غیر تعطیل بخاطر یک مسابقه فوتبال کل مملکت تعطیل شود. این نشان می دهد که فوتبال چه جایگاهی دارد. آن تلاش ها برای نابودی پرسپولیس و این فضایی که امروز بخاطر فینال لیگ قهرمانان در کشور ایجاد شده یک تناقض است. البته در دیگر بخش های مملکت هم چنین تناقض هایی را شاهد هستیم و در اکثر زمینه ها اینگونه عمل کردیم.گاهی از در دروازه عبور نمی کنیم و گاهی می خواهیم از سوراخ سوزن رد شویم. من اسم نمی برم اما می دانم کدام افراد مخالف صددر صد پرسپولیس بودند و الان چکار می کنند و چه مسئولیت هایی دارند.

پرسپولیس در ژاپن از خودش ضربه خورد!

درباره شکست پرسپولیس در دیدار رفت برابر کاشیما یک نکته مهم وجود دارد. اولا اینکه تیم های ما می روند خارج و در بحث داوری مشکل پیدا می کنند مظلومیت داورهای ایرانی را را می رساند.در ایران هر بلایی که می خواهیم سر داورها می آوریم و اتفاقی هم نمی افتد. برخی افراد در داخل ایران یادآور قانون کاپیتولاسیون هستند و هر کاری که انجام دهند از مصونیت برخوردارند. اینجا به داور حمله می کنند و دریغ از یک اخطار و یا اخراج. آنوقت بازیکن ما می رود خارج و فکر می کند داوری ها مثل ایران مظلوم هستند و ...پرسپولیس در ژاپن از خودش و همان حواشی بحث داوری لطمه خورد.

از کریم انتظار بیشتری داشتم

در بازی رفت وقتی توپ به صورت بازیکن ژاپنی خورد خود من ابتدا فکر کردم به دست او خورده اما بعد دیدم داور درست تصمیم گرفته است. روی هم رفته داوری بازی خوب بود اما بازیکنان ما دائم درگیر حواشی داوری بودند. اینجا وظیفه یک نفر مثل کریم باقری را سنگین می دانم. من از او انتظار داشتم ورود کند و اجازه ندهد بازیکنان اسیر حواشی شوند. بازیکنی مثل شجاع خلیل زاده دائم به داور می پرید و من بعید می دانم کسی به او گفته باشد این کا را نکند. یا سیامک نعمتی که بچه خوبی است و به نظرم حقش پوشیدن پیراهن تیم ملی است چرا آن رفتارها را انجام داد؟ ما بیشتر از مسایل فنی از همین حواشی ضربه خوردیم.

کسی به من نمی گفت اشتباه می کنم!

من هم در دوران بازیگری ام اشتباه می کردم و خیلی به داورها معترض می شدم و بارها هم به همین دلیل محروم شدم. می دانید چرا؟ چون کسی به من نمی گفت کارم اشتباه است.آن روزها هر کسی که این کارها را می کرد می گفتند فلانی تعصب دارد در حالیکه اشتباه بود اما وقتی مربی شدم هم خودم و هم بازیکنانم کمتر اعتراض می کردیم. برخی جاها مثل دو سال قبل در ملوان بخاطر داورها برابر تماشاگران ایستادم.

دیدار روز شنبه قابل پیش بینی نیست

اینکه بگوئئیم کار پرسپولیس تمام است و ناامید شویم اشتباه است. می دانید چرا اعضای فیفا از اعضای سازمان ملل بیشتر هستند؟ یکی از دلایل آن جذابیت فوتبال است و دلیل آن جذابیت هم غیر قابل پیش بینی بودن آن است. به همین دلیل نمی توان نتیجه بازی روز شنبه را پیش بینی کرد.تماشاگران و بازیکنان در بازی روز شنبه باید صبور باشند. کار انها تا اینجا هم قابل تحسین است. از حالا هم نباید دنبال بهانه باشیم و خدای ناکرده باختیم بگوییم ساعت بازی رفت بد بود، هوا بد بود و ...بالاخره این شرایط برای تیم ژاپنی هم بوده است. من که یاد ندارم پرسپولیس برای یک بازی خود 4 روز زودتر به کشور میزبان رفته باشد.


برچسب ها: محمد مایلی کهن
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار