PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۳۹۹۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴
امیر حسین اکبری ملی پوش فوتبال ساحلی پس از کسب دومین قهرمانی در جام بین قاره ای
فوتبال ساحلی جزو رشته هایی است که بی سروصدا در میادین خارجی حاضر می شود و افتخارات مهمی کسب می کند. فوتبال ساحلی با کمترین ها بزرگترین کارها را طی یک دهه گذشته انجام داده است و جزو رشته هایی بوده که پیشرفت قابل ملاحظه ای نسبت به رشته های پرسروصدایی چون فوتبال چمنی داشته است.فوتبال ساحلی اخیرا در جام بین قاره ای برای دومین بار بااقتدارقهرمان جهان شد.قرارداد تمامی بازیکنان فوتبال ساحلی ایران را روی هم بگذاریم به اندازه قرارداد یک سال برخی بازیکنان لیگ برتری فوتبال نمی رسد اما تیم ملی فوتبال ساحلی یک دهه است که در جهان حرف اول را می زند و بازیکنانش لایق تمجید و تقدیر بوده اند.امیرحسین اکبری ملی `پوش فوتبال ساحلی که به بازیکنی باتجربه بدل گشته یکی از مردان موثر این رشته در میادین جهانی بوده است. جوانی پرانرژی و خلاق که از فوتبال چمنی آمد و حالا جزو بهترین بازیکنان جهان فوتبال ساحلی است و از همتایان اروپایی و برزیلی خود در جهان سبقت گرفته است.در ادامه صحبت های اکبری ملی پوش شایسته فوتبال ساحلی ایران را می خوانید.

فوتبالیستی از فلاورجان اصفهان

-زادروز امیر حسین اکبری بازیکن تیم ملی فوتبال ساحلی درششم بهمن 1370 ثبت شده است. اوفوتبالیستی از شهر پیربکران از توابع شهرستان فلاورجان استان اصفهان است. اکبری ورزش را با فوتبال چمنی آغاز کرد و به عضویت مدرسه پلی اکریل درآمد و پس از آن به تیم نوجوانان ذوب‌آهن أصفهان پیوست و سپس به خاطر بروز مسائلی فوتبال چمنی را کنار گذاشت و به دنیای فوتبال ساحلی وارد شد.

-او می گوید: من در بهمن ماه سال 1370 در شهر پیربکران از توابع شهرستان فلاورجان به دنیا آمدم، در حال حاضر دانشجوی کارشناسی ارشد تربیت‌بدنی هستم. نوجوان که بودم والیبال بازی می‌کردم و به فوتبال هم علاقه داشتم، مدتی را در تیم‌های پایه ذوب‌آهن اصفهان فوتبال بازی می‌کردم اما اتفاقات و برخی از رفتارها سبب شد تا من در سال 1387 به مدت 2 سال از فوتبال فاصله گرفتم اما در سن18سالگی به رشته فوتبال ساحلی وارد شدم و به تیم «عمران‌سازان» تیران رفتم.

-اکبری اضافه کرد: پدرم، در تیم پلی‌اکریل که یک تیم کارگری بود، فوتبال بازی می‌کرد، هرچند به دلیل مصدومیت فوتبال را ادامه نداد و الان تفریحی بازی می‌کنند. قطعاً بهترین یار و مشوقم در تمامی مسیر زندگی تا کنون پدرم بوده است.

مفتخرم که فوتبال ساحلی بازی می کنم

-وی درباره نحوه ورودش در عالم فوتبال ساحلی می گوید:وقتی فوتبال چمنی بازی می‌کردم فرصتی یافتم تا برای آمادگی بدنی در مسابقاتی شرکت کنم.مسابقات در پارک ناژوان اصفهان برگزار می شد و من در پایان بازیها بهترین بازیکن شدم. چند روز بعد از تیم عمران سازان تیران با من تماس گرفتند که بازیکنان بزرگی آن‌جا بازی می‌کردند و اینطوری بود که وارد عالم فوتبال ساحلی شدم.

-اکبری در پاسخ به این سوال که از حضورش در فوتبال ساحلی رضایت دارد، می گوید: باید نگاه مسئؤلان به این رشته ورزشی هم عوض شود ولی به‌ شخصه باعث افتخار است که فوتبال ساحلی بازی می‌کنم.

امیدوارم برای اولین بار در جام جهانی قهرمان شویم

-بازیکن تیم پارس جنوبی بوشهر جزو نفرات برجسته تیم ملی فوتبال ساحلی در جام بین قاره ای به میزبانی امارات بود و بازیهای تاثیرگذاری ارائه داد. او در خصوص قهرمانی تیم ملی فوتبال ساحلی در جام بین قاره ای می گوید: در سال 2013 هم مقام قهرمانی مسابقات بین قاره ای را به دست آورده بودیم و یک بار نایب قهرمانو دو مقام سومی هم داشتیم که همه مقام ها هم کار ما را سخت تر می کرد و هم به ما انگیزه می داد. در سال جاری بازیکنان جوان جدیدی به تیم اضافه شده بودند،برای نتیجه گرفتن به این مسابقات نرفته بودیم و قصد ما کسب تجربه بازیکنان جوان بودزیرا واقعا هماهنگ کردن بازیکنان جدید با تیم سخت است ضمن اینکه مسابقات بین قاره ایبعد از مسابقات جام جهانیسطح بالاتری دارد.

-وی ادامه داد: خدا را شکر که از همان ابتدا خوب کار کردیم و اعتماد به نفس لازم را به دست آوردیم تا بهترین نتیجه را بگیریم.شرایطی که بعد از بازی با پرتغال و چند بازی دوستانه ای که تیم داشت رقم خورد و سرمربی تیم وقتی متوجه توانایی خوب بازیکنان اضافه شد و به این نتیجه رسید که بازیکنان جدید پشتوانه خوبی برای تیم ملی هستند،شرایط متفاوتی را تجربه کردیم،دربازی اول هم نتیجه خوبی به وجود آمدکه موجب افزایش اعتماد به نفس بازیکنان شد و توانستیم همه با کمک هم از سد تیم آمریکا بگذریم.-ملی پوش فلاورجانیفوتبال ساحلی اضافه کرد: این مسابقات بهترین تورنمنتیبود که در چند سال اخیر داشتیم اما اگر در غرور قهرمانی این مسابقات بخوابیم، دیگر نتیجه بهتری نمی گیریم و باید باز هم به اندازه قبل تلاش کنیم، چرا کهدر جام جهانی بعدی نتیجه تلاش های ما مشخص خواهد شد امیدوارم برای اولین بار قهرمان شویم.

تیم ملی پوست انداخت

-وی در خصوص عملکرد خود و تیم ملی در جام بین قاره ای عنوان کرد:در این رقابت‌ها در پست خط دفاع بازی ‌کردم. این رقابت‌ها ششمین دوره بود که ما می‌رفتیم و اولین دوره آن سال 2013 بود که با تیم‌های روسیه، مصر و تاهیتی هم گروه بودیم. تیم ملی با توجه به اینکه چندین بازیکن باتجربه خود را به خاطر مصدومیت از دست داده بود در این رقابت پوست انداخته بود و جوانانی که در تیم ملی "ب" حضور داشتند به تیم ملی "الف" اضافه شدند. قبل از شروع رقابت‌ها تا حدودی ترس بود که آیا نتیجه می‌گیریم یا نه و شرایط چگونه خواهد بود. قبل از شروع جام بین‌قاره‌ای یک اردوی هماهنگی در پرتغال برگزار کردیم و در آنجا عیار بازیکنان به دست آمد که می‌توانند به تیم ملی کمک کنند یا خیر. خدا را شاکریم که همه بازیکنانی که به تیم ملی اضافه شدند خوب بودند و توانستیم به راحتی آمریکا را ببریم و فکر می‌کنم اولین دوره‌ای بود که کم دردسر قهرمان شدیم و با آرامش بازی‌ها را بردیم. ما در مدت زمان پنج روز پنج مسابقه انجام دادیم که به نظرم روسیه سخت‌ترین حریف مان بود و بازی با مصر هم بازی گره خورده بود. مصری‌ها تکنیک و تاکتیک خاصی ندارند و هر آن امکان داشت که یک کار غیرمنتظره انجام دهند و ازلحاظ بدنی هم خوب بودند.

اوکتاویو سرشار از انرژی است

-ملی پوش تیم پارس جنوبی بوشهر درباره آینده تیم جوان شده کشورمان در فوتبال ساحلی می گوید: در آسیا تیم‌های دیگر روبروی ایران حرفی برای گفتن ندارند و اگر بازیکنان امروز تیم ملی مغرور نشوند و همین شرایط باشد، در آسیا به راحتی قهرمانی را کسب می‌کنیم و قول می‌دهم که در رقابت‌های جهانی هم یکی از بهترین نتایج ممکن را به دست بیاوریم.

-وی ادامه داد: یک دوره‌ای بود که ما در مسابقات آسیایی هر سال سوم می‌شدیم، اما الآن در آسیا راحت قهرمان می‌شویم و در مسابقات جهانی حرف برای گفتن داریم. در حال حاضر رنکینگ سوم جهان را در اختیار داریم و به احتمال زیاد بعد از قهرمانی در رقابت‌های جام بین‌قاره‌ای به جایگاه دوم خواهیم رسید.

-اکبری اضافه کرد: اگر "اوکتاویو" در تیم ملی بماند می‌توانیم هر روز پیشرفت کنیم و نتایج بهتری بگیریم. در زمان میرشمسی تیم ملی مشکلات خاصی داشت که در حال حاضر کمتر دیده می‌شود. مربی خارجی یک شخصیت خاص به تیم می‌دهد .در حال حاضر مربی ایرانی که بتواند در سطح اوکتاویو باشد نداریم. شاید 10 سال آینده شاهد ظهور مربیان ایرانی با چنین دانشی باشیم. اوکتاویو سرشار از انرژی است، من بعد از هشت سال سابقه ملی‌پوش بودن سر هر جلسه تمرین اوکتاویو که می‌روم انگیزه دارم که بتوانم خوب کار کنم.ضمنا مارکو کسی را دعوت می‌کند که واقعاً خوب باشد و کاری به این صحبت‌ها و سفارش‌ها ندارد. هیچ کسی نمی‌تواند بگوید فلانی بهتر از بهزاد پور بوده است یا یک بازیکن بهتر از بازیکنان حال حاضر بود. شاید بزرگ‌ترهای تیم برای اردوها بازیکن معرفی کنند، اما همیشه برای اعزام‌ها بهترین‌ها معرفی می‌شوند و کادر فنی خوب‌ها را انتخاب می‌کند. حمید بهزادپور در این تورنمنت خوب بود و فیکس بازی کرد و بهترین دروازه بان جام شد. این نشان می‌دهد که اوکتاویو از بازیکنان آماده استفاده می‌کند و کاری به این ندارد که فلان بازیکن سفارش شده شخصی است.

تدابیری اندیشیده شود تا فوتبال ساحلی گمنام نماند!

-اکبری در خصوص مراسم استقبال از او پس از بازگشت از جام بین قاره ای ،با گلایه می گوید: متاسفانه هشت سال است که در تیم ملی هستم اما از اداره کل ورزش و جواناناستان اصفهان حتی با من تماس هم گرفته نشده است، طیاین سال ها یک مراسم تجلیل هم از آن ها ندیدم و فقط در شهرستان فلاورجان به واسطه رفاقتی که با آقای رییسی دارم و با هماهنگی دوستانممراسمی را تدارک دیدند.

-ملی پوش فوتبال ساحلی با گلایه ازبی توجهی رسانه‌ها به فوتبال ساحلی و راغب نبودن اسپانسرها برای سرمایه گذاری در این رشتهگفت:مشکل از آنجایی است که باشگاه‌های مطرح در فوتبال ساحلی حضور ندارند، ضمن اینکه پخش زنده و پوشش رسانه ای برای فوتبال ساحلی بسیار کم است و جای تأسف دارد که پخش زنده مسابقهتیم ملیفوتبال ساحلی تا دقیقه نود در هاله ای از ابهام بود. برنامه نود با آن همه بیننده به یک کلیپ دو دقیقه ای از تیم ملی ساحلی بسنده کرد اما این کار رسانه ها و برخورد آن‌هااصلا در شأن یکتیم ملی قهرمان نیست.-وی ادامه داد:جای تأسف است که تیم ملی فوتبال بخاطر یک گل بیشتر نسبت به دوره قبل جام جهانی و در حالی که اصلا از مرحله گروهی هم بالا نمی رود پوشش خبری و احترام بیشتری دارد و برایکادر و اعضاء آن ارزش بیشتری قائل می‌شوند ولی این امکانات و حمایت ها هیچ گاه برای تیم فوتبال ساحلی اتفاق نمی افتد. امیدواریم که فدراسیون فوتبال شرایط و تدابیری بیاندیشد تا باشگاه های فوتبال ساحلی و فوتسال هم با آن همه افتخارات جهانی در گمنامی نباشند.

هزینه کل یک تیم ساحلی، یک میلیارد هم نمی شود

-ملی پوش فوتبال ساحلی ایران اضافه کرد: هزینه کل یک تیم ساحلی، یکمیلیارد هم نمی شود، باید باشگاه هایی که در فوتبال فعالیت دارندرا مجاب کنند تا تیم فوتبال ساحلی هم راه اندازی کنند. در حال حاضر فقط پارس جنوبی در لیگ تیم خوبی است که آن ها نیز به دلیل نداشتن رقیب، با مبلغ های کم قرارداد می بندند و ما هم نمی توانیم به تیم دیگری برویم. فصل گذشته برای لوانته بازی کردم،سه هفته دیگر جام باشگاه های جهان است و با تیم لوانته در این مسابقات شرکت می کنم. در اسپانیا تورنمنت‌های زیادی در شهرهای مختلف برگزار می شود و مسابقات به صورت لیگ نیست به همین دلیل اگر در ایران بازی می‌کردم حدود هفت ماه از مسابقات را از دست می دادم.ضمنا قبلا به خاطر شرایط ارزی به بازی در بیرون از ایران فکر نمی کردم ولی در حال حاضر به دلیل شرایطی که در فوتبال ساحلی کشور وجود دارد و قراردادها بسیار ناچیز است، ترجیج می‍دهم در خارج از ایران بازی کنم.

اصفهانی ها قصدی برای تیمداری ندارند!

-فوتبال ساحلی ایران در یک دهه گذشته جهش قبل توجهی داشته اما فوتبال با وجود امکانات بیشتر و مبلغ قرارداد قابل توجه بازیکنان در لیگ برتر مثل فوتبال ساحلی رشد نکرده است. اکبری در این خصوص می گوید:بازیکنان چمنی که خیلی خوب هستند.البته دو سال با پول اشباع شده‌ و فوتبالشان تمام می شود. مثل پیام صادقیان آن‌قدر پول می‌گیرند که وقتی دو سال بازی کردند ارضا می‌شوند. بهترین قرارداد در فوتبال ساحلی 130 میلیون است این در حالی است که حتی در لیگ دسته دوم فوتبال چمنی پول بیشتری از این مبالغ می‌گیرند. ملاک پول است و کاری ندارند. جایی که پول داخلش نباشد پارتی بازی نمی‌شود و باید کیفیت خوب داشته باشی تا بتوانی به یک تیم دیگر انتقال پیدا کنی. الآن فوتبال ساحلی و فوتسال پول زیادی داخل شان نیست، اما چمن تفاوت دارد و به دلیل پول زیاد دلال‌ها دلالی می‌کنند و پارتی بازی اتفاق می‌افتد.

-ملی پوش فوتبال ساحلی درباره آرزوی ورزشی خود می گوید:دوست دارم جایزه w را بگیرم. این آرم‌ها را تنها در مراسم گالا می‌دهند و گل من سال گذشته برای دریافت بهترین گل با پیمان حسینی رقابت می‌کرد و چون ما اصفهانی‌ها هم دیگر را خیلی دوست داریم به یکدیگر رأی ندادیم و شمالی‌ها رأی آوردند.

-اصفهان در فوتبال باشگاهی طی دو دهه گذشته عملکرد خوبی داشته است اما در فوتبال ساحلی شاهد اتفاقی در نصف جهان نبوده ایم. اکبری دراین باره توضیح داد و گفت:من دو بار با رئیس فعلی و سابق هیئت فوتبال درباره این موضوع صحبت کردم و نتیجه‌ای نداده است. در همان بوشهر بازی می‌کنم و ترجیح می‌دهم بیش از این خودم را خراب نکنم. زمانی که خودشان علاقه‌ای به این موضوع ندارند چرا من اصرار کنم؟ من شش سال در ایران بازی کرده ام و الآن هم پیشنهاد خارجی دارم.

وی ادامه داد: من با توجه به شرایط مالی که دارم بوشهر را رها نمی‌کنم تا به اصفهان بیایم چرا که قصدی جدی برای تیم داری در این رشته ندارند. سال‌هاست گفته‌ام اگر می‌خواهید تیم داری کنید زمانی که در اصفهان هستم به شما کمک می‌کنم، اما با این حال کسی علاقه‌ای نشان نداده است.

آقایان نمی دانستند اصفهانی هستم!

-اکبری اضافه کرد: از سال 1389 تاکنون اداره ورزش و جوانان استان ،حتی یک گُل به من نداده است، چه برسد به مراسم تجلیل که برایمان برگزار کنند. البته من شنیده‌ام چنین مراسم‌هایی برگزار می‌کنند، اما شاید ما اصفهانی حساب نمی‌شویم!

-وی عنوان کرد:من اسم او را از آقای احمدی که با ما به پرتغال آمد متوجه شدم. به من گفت چنین شخصی مسئول اداره کل ورزش و جوانان اصفهان است. واقعاً خنده‌دار است که حتی در شمال برای ورزشکاران شان مراسم تجلیل برگزار می‌کنند، اما من در اصفهان حتی یک‌بار نشده با دیگر ورزشکاران اصفهانی یک جا حضور داشته باشم. بسیاری از دوستان تا چند سال پیش اصلاً نمی‌دانستند که من اصفهانی هستم.

-اکبری با گلایه از مسئولان ورزش استان خود گفت: ما پول نمی‌خواهیم اما حداقل سلطان حسینی یک‌بار بر سر تمرینات ما حضور پیدا کند. در این چند سال هیچ مراسم استقبالی برایمان برگزار نکردند و این بار نیز به لطف دوستانم در پیر بکران این مراسم انجام شد.

-وی در بخش پایانی صحبت های خود در پاسخ به این سؤال که آیا لیگ فوتبال ساحلی نسبت به گذشته پویاتر شده است یا خیر؟ خاطرنشان کرد: لیگ فوتبال ساحلی زمانی پویاتر می‌شود که پخش زنده وجود داشته باشد تا از این طریق اسپانسرها با تیم‌ها قرارداد ببندند. تقریبا در فوتبال ساحلی سه تیم وجود دارند که هزینه می‌کنند و دیگر تیم‌ها شرایط مالی آنها را ندارند.

*کیوان طباطبایی

مطالب مرتبط

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اکبریان از اصفهان
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
0
مرسی از مصاحبه با سردار فوتبال ساحلی اصفهان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار