PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: ۴۰۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۷
شرایط نامناسب چمن ورزشگاه آزادی در روز دیدار ایران و ترینیداد و توباگو برای کی روش ابهام ایجاد می کند و او تکه ای از چمن را برای آزمایش به اروپا می فرستد !
کیهان ورزشی-

بیش از یک دهه است که بالاخره وضعیت چمن ورزشگاه آزادی به‌عنوان ورزشگاه ملی شکل مناسبی پیدا کرده؛ ورزشگاهی که گفته می‌شد مسئولان وقت ورزش کشور چمن آن را از هلند خریداری کرده‌اند و تاکنون چندبار ترمیم شده و قبل از هر فصل هوادهی می‌شود.


در فصل جاری هم روی این چمن مسابقات حساسی مانند فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برگزار شده است و در این مسابقات شرایط خوبی داشته است، اما کروش سرمربی تیم ملی بعد از بازی 24 آبان‌ماه مقابل ترینیداد و توباگو در مصاحبه با گاردین از شرایط وضعیت چمن ورزشگاه آزادی انتقاد کرد و همین موضوع سبب شده تا روزنامه همشهری به بررسی این موضوع بپردازد.


علاوه بر این حاضرین در ورزشگاه و حتی کسانی هم که از تلویزیون این بازی را که در یک هوای بارانی برگزار می‌شد تماشا می‌کردند اذعان داشتند، چمن آن شرایط ایده‌آل گذشته را ندارد و به همین دلیل کروش توجه ویژه ای برای پیدا کردن دلیل آن داشته و تحقیق در این راستا را آغاز کرده است.

 ظاهرا کروش که همیشه به جزئیات توجه ویژه‌ای دارد در جریان بازی تیم ملی مقابل ترینیداد و توباگو متوجه تغییراتی در چمن استادیوم شده و به شیوع یک باکتری در چمن ورزشگاه مشکوک‌ می‌شود. او بلافاصله با هماهنگی با مسئولان استادیوم بخشی از چمن را برای آزمایش به اروپا می‌فرستد.

 جالب است بدانید کروش بعداز بازی با ترینیداد و توباگو با جمع‌آوری استوک‌های بازیکنان از مسئولان تدارکات تیم ملی می‌خواهد کف آنها به دقت شست‌وشو شود تا وقتی بازیکنان با همین استوک‌ها در چمن کمپ تمرین می‌کنند چمن کمپ آلوده نشود.

 روز گذشته در تماس با یوسفیان- مدیر روابط عمومی مجموعه ورزشی آزادی- این مسئله را جویا شدیم اما او از این ماجرا اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: « چمن مجموعه مشکلی ندارد و فقط به‌خاطر بازی‌های زیاد و تمرین‌های پرتعداد دچار آسیب شده که مشغول بررسی برای ترمیم آن هستیم.

گفتنی است مدیریت مجموعه آزادی به تازگی منصوب شده و به‌زودی در این‌باره کنفرانس مطبوعاتی خواهد داشت.

در همین راستا، به تازگی ورزشگاه فولاد آره‌نا به صورت رسمی افتتاح شد و در سال های گذشته نیز دو ورزشگاه امام رضا و نقش جهان افتتاح شدند، که در کمال تعجب چمن دو ورزشگاه تازه تاسیس فوتبال کشور در مشهد و اصفهان با مشکلاتی همراه بوده اند و با عکس هایی که از چمن ورزشگاه فولادخوزستان منتشر شده، مشخص است هنوز به طور کامل آماده برگزاری مسابقات فوتبال نشده است.
البته در این بین و هنگامی که تیم ملی در روزهای فیفا دی تمرینات خود را برگزار می کرد، با حضور یکی از متخصصان چمن که از لندن به ایران آمده بود، دوره هایی جهت نگهداری هر چه بهتر چمن ورزشگاه های کشور برگزار شد، که احتمالا برای پیشگیری از وقوع چنین شرایطی بوده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار