PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۴۰۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
گفت و گو با حمید بهزادپور بهترین دروازه بان جام بین قاره ای
قهرمانی مجدد و مقتدرانه تیم ملی فوتبال ساحلی در جام بین قاره ای به میزبانی امارات بیانگر پیشرفت فنی این رشته در ایران است.صعود ایران در رنکینگ جهانی فوتبال ساحلی هم نشان می دهد که این رشته در ایران روند روبه جلویی داشته است.تیم ملی فوتبال ساحلی با سرمربیگری اوکتاویو برزیلی جهش قابل توجهی طی سالهای گذشته داشته و با حمایت بیشتر از این رشته می توانیم شاهد موفقیت تیم ایران در جام جهانی باشیم.حمید بهزادپور دروازه بان تیم ملی فوتبال ساحلی در جام بین قاره ای به میزبانی امارات جایزه ارزشمند بهترین گلر را دریافت کرد. بهزادپور در این دوره جایگزین پیمان حسینی برترین دروازه جهان شد و توانست از دروازه تیم ملی به خوبی محافظت و جای خالی حسینی را پر کند.بهزادپور در آخرین دوره جام بین قاره ای نشان داد که جانشین بسیار خوبی برای پیمان حسینی در میادین بزرگ جهانی است . «نگاه چند بعدی» طی سه هفته گذشته با برترین های تیم ملی فوتبال ساحلی گفت و گو کرد و بهزادپور در این هفته میهمان ما است.

دروازه بانی از مهریز یزد

-حمید بهزادپور دروازه بان تیم ملی فوتبال ساحلی متولد 10 خرداد 1366 از شهر مهریز است.دروازه بان تیم پارس جنوبی بوشهر درباره زادگاهش در ابتدا که گفت و گو می گوید:مهریز شهری قدیمی در استان است که مرکز شیرینی مثل باقلوا، پشمک و قطاب است. انار مهریز هم معروف است و مشتریان زیادی دارد.چاقوی سنتی هم از دیگر محصولات شهر مهریز است.

-دروازه بان ملی پوش پارس جنوبی ادامه داد: من در محله بغدادآباد شهر مهریز ورزشکار شدم. هفتاد درصد از اعضای تیم ملی دوچرخه سواری از مهریز است. مهریز در رده های پایه دوچرخه سواری نماینده ملی پوش دارد و در این خصوص اقدامات خوبی انجام داده است. همایش دوچرخه سواری سالهاست که در مهریز به میزبانی ادارات دولتی برگزار می شود. هر هفته یک اداره دولتی میزبان برگزاری همایش دوچرخه سواری در شهر است. معمولا حدود چهارصد دوچرخه سوار در همایش شرکت می کنند .ادارات دولتی قبل از برپایی همایش به تمامی شرکت کنندگان صبحانه می دهند و سپس دوچرخه سواری در مسیر مشخصی آغاز می شود.حدود 470 همایش دوچرخه سواری در مهریز برگزار شده که در نوع خود یک رکورد به شمار می آید.

-بهزادپور درباره خانواده خود به کیهان ورزشی می گوید:من در خانواده ای ورزشکار شدنم که علاقه آنچنانی به ورزش نداشتند. از زمانی که وارد ورزش بخصوص فوتبال شدم خانواده کم کم به ورزش علاقه مند شدند و بازیهای مرا دنبال کردند.الان طوری شده که خانواده ما با پخش بازیهای تیم ملی فوتبال ساحلی در تورنمنت های بین المللی پای تلویزیون می نشینند و بازی را تماشا می کنند.

-وی ادامه داد: پدرم چهارده ساله فوت کرده است.دو برادر و سه خواهر دارم. یکی از خواهرانم والیبالیست بود که پس از ازدواج ورزش حرفه ای را کنار گذاشت.

-حمید دانشجو است و صاحب یک فرزند است: دانشجوی رشته کارشناسی هستم و یک پسر 1/5 ساله به نام یوسف دارم.ضمنا من طرفدار سه اسم زیبای یوسف، زهرا و بهرام هستم.

-لهجه شیرین یزدی صحبت بعدی ما با گلر تیم ملی فوتبال ساحلی بود که حمید با افتخار در خصوص لهجه یزدی خود به کیهان ورزشی گفت:همه لطف دارند و می گویند لهجه یزدی ها شیرین است. من هر جا صحبت کنم لهجه ام را عوض نمی کنم و با افتخار با لهجه یزدی صحبت می کنم.خیلی خوشحالم که یک یزدی هستم و به عنوان نماینده یزد در فوتبال ساحلی حضور پیدا کرده ام.

ابتدا فوتبالیست چمنی بودم

-بخش بعدی این گفت و گو درباره نحوه حضور بهزادپور در فوتبال ساحلی بود که حمید دراین باره فلاش بکی به سالهای نه چندان دور زد و گفت:من از فوتبال چمنی شروع کردم و در لیگ استانی یزد به عنوان بازیکن حضور داشتم.حتی با تیم استان یزد در مسابقات کشوری به میدان رفتم و دروازه بان فوتبال چمنی بودم. در آن برهه کارمند شرکت گاز بودم تا این که یکی از دوستان پیشنهاد کرد برای حضور در تیم دسته اولی فولاد یزد تست فنی بدهم یکی از رفقا در این تیم بازی می کرد و برنامه ای از طرف مربی کروات فولاد یزد در اختیارم گذاشت تا پیش از حضور در تست فنی فولاد انجام دهم . در همین برهه بود که یکی از دوستان دیگر پیشنهاد کرد که به فوتبال ساحلی بروم و بطور حرفه ای در این رشته ورزشی فعالیت داشته باشم.من بر سر تمرینات فوتبال ساحلی رفتم و الان حدود هشت سال است که در فوتبال ساحلی حضور فعال دارم.

-وی ادامه داد: از پانزده سالگی فوتبال چمنی بازی می کردم و ابتدا به دنبال پیشرفت در این رشته بودم اما از زمانی که وارد فوتبال ساحلی شدم نگرشم تغییر کرد و باجدیت تمرینات فوتبال ساحلی را انجام دادم و خوشبختانه زودتر از حد تصور ملی پوش فوتبال ساحلی شدم.

یک روز برزیل را شکست می دهیم و قهرمان جهان می شویم!

-حمید اضافه کرد:سال نخستی که برای تیم گلسا پوش یزد در لیگ فوتبال ساحلی شرکت کردم خیلی زود توانستم نظر مثبت کادرفنی تیم ملی را جلب کنم. چهار ماه پس از حضور در گلساپوش موردتوجه کادرفنی تیم ملی فوتبال ساحلی قرار گرفتم و به تیم ملی دعوت شدم.

-مردم استان یزد خصایص قابل توجه و مثبتی دارند .در میان صحبت هایمان به خصایص ذاتی یزدها اشاره کردیم که حمید درباره مقتصد بودن هموطنان یزدی گفت:مردم یزد با برنامه ریزی قبلی وارد هر حوزه کاری می شوند و مقتصد بودنشان به همین خاطر است. پول یا سرمایه خود را با برنامه ریزی در حوزه موردنظرشان هزینه می کنند تا پیشگیری های لازم را انجام داده باشند.

-تیم ملی در جام بین قاره ای برای دومین بار درخشید و بااقتدار قهرمان جام بین قاره ای شد.شکست تیم های روسیه و تائیتی توسط تیم جوان شده ایران اتفاق مهمی بود که بهزادپور بطور مفصل درباره اش توضیح داد و به کیهان ورزشی گفت:اگر یادتان باشد تیم ملی فوتبال ساحلی در گذشته برای رویارویی با تیم روسیه مشکل داشت.معمولاد مصاف تیم ملی با روسیه دشوار بود و حتی نتیجه را در یک جدال نفس گیر و پایاپای به روس ها واگذار می کردیم اما مدتی است که با درایت کادرفنی،همت بازیکنان تیم ملی و دعای خیر مردم و کمک خداوند منان توانستیم فاصله مان با تیم روسیه که جزو مدعیان اصلی در فوتبال ساحلی جهان است را کم کنیم و این تیم مقتدر را شکست دهیم. در این دوره نشان دادیم که پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته ام. تیم ملی جوانگرایی کرده بود و با ترکیبی جوان توانست بر تیم روسیه غلبه کند و بااقتدار قهرمان شود. شکست دادن روسیه و تائیتی در جام بین قاره ای اتفاق مهمی برای فوتبال ساحلی ایران است . بخصوص که در این دوره مشخص شد که ما از روس ها در فوتبال ساحلی سبقت گرفته ایم .

-وی اضافه کرد: درحال حاضر تنها رقیب جدی مان تیم برزیل در فوتبال ساحلی جهان است.ما پتانسیل بالایی در فوتبال ساحلی داریم و قطعا برزیل را در رقابت های آینده شکست خواهیم داد. همانطور که امروز می توانیم تیم روسیه را کنار بزنیم و جام را مال خود نماییم می توانیم در میادین جهانی بر برزیل فائق بیاییم.البته نباید توانایی رقیب مان را فراموش کنیم یا حریفان را دست کم بگیریم. ایران با شکست برزیل قادر است برای اولین بار در جام جهانی فوتبال ساحلی بر روی سکوی نخست برود و جام را به ایران بیاورد.

گلساپوش خصوصی اداره می شود

-باشگاه گلساپوش یزد سالهاست که در لیگ حرفه ای فوتبال ساحلی حضور قابل توجهی داشته است و نقطه آغاز حمید در این رشته بوده است. بهزادپور در این خصوص می گوید: دهمین سال تاسیس باشگاه گلساپوش پشت سر گذاشته شد و.این باشگاه به همت آقای محمد عشقان ملک تاسیس شد و یک باشگاه خصوصی است که تمامی هزینه هایش در بخش خصوصی و توسط آقای عشقان ملک تامین می شود.گلساپوش یک ورزشگاه اختصاصی دارد که تاکنون میزبان مسابقات داخلی و بین المللی بوده است.الان تیمداری و باشگاهداری با افزایش هزینه ها کاری بس دشوار است و از هر کسی در بخش خصوصی ساخته نیست.با این مشکلات اقتصادی می بایست به مالک گلساپوش خسته نباشید گفت.

-بهزادپور در خصوص پیوستن خود به باشگاه پارس جنوبی بوشهر قهرمان لیگ برتر فوتبال ساحلی به کیهان ورزشی می گوید:علت پیوستن من به تیم پارس جنوبی بوشهر در شرایطی رقم خورد که بنده از نظر مالی بدهکار بودم و می بایست قرارداد بهتری از لحاظ مالی می بستم.در این زمینه با آقای میرشمسی سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ساحلی

صحبت کردم و راهنمایی های لازم را از ایشان گرفتم.البته پارس جنوبی بوشهر قهرمان لیگ فوتبال ساحلی است و برترین نفرات تیم ملی در پارس جنوبی بازی می کنند.امیدوارم پارس جنوبی روند خوب خود را در فصل آینده لیگ فوتبال ساحلی ادامه دهد.

می خواهم ذخیره خوبی برای حسینی باشم

-صحبت بعدی ما با دروازه بان تیم ملی فوتبال ساحلی درباره پیمان حسینی برترین گلر جهان بود. دروازه بان اول تیم ملی فوتبال ساحلی که در آخرین جام بین قاره ای جای خود را به بهزادپور داد. حمید در این خصوص می گوید:رقابت با برترین دروازه بان جهان بسیار دشوار است. بخصوص که این دروازه بان پیمان حسینی دارنده دستکش طلایی جهان باشد.البته بازی کردن من در جام بین قاره ای راحت نبود. شرایطی رقم خورد که کادرفنی تشخیص داد به جای اقای حسینی به میدان بروم.من در شرایطی به میدان رفتم که تیم ملی جوانگرایی کرده بود و تیم ملی با تعدادی جوان برابر حریفان در جام بین قاره ای بازی کرد. جوانانی که بهترین های لیگ برتر فوتبال ساحلی ایران بودند اما تجربه کافی برای رویارویی با تیم های بزرگ را نداشتند. آنها بازی کردند و بهترین نتایج را کسب کردند و خوشبختانه با شکست دو تیم مقتدر جام قهرمان شدیم و جام را به ایران آوردم.خوشحالم که تیم ملی در جام بین قاره ای قهرمان شد. البته آقای حسینی کماکان برترین گلر جهان است. کسی که صاحب دستکش طلایی جهان است قطعا رقیب سختی است. من تلاش می کنم تا ذخیره خوبی برای آقای حسینی در رقابت های آینده جهان باشم.کارم در رقابت با آقای حسینی سخت است.

-وی ادامه داد:پیمان حسینی در جهان ثابت شده است و با افتخاراتی که در فوتیال ساحلی جهان بدست آورده بارها خودش را تثبیت کرده است.قطعا رقابت با پیمان سخت است و نباید آن را آسان پنداشت.

امیدوارم باشگاه های مطرح در فوتبال ساحلی تیمداری کنند!

-بحث جوانگرایی در تیم ملی اتفاق قابل توجهی بود. حمید در این خصوص می گوید:تیم ملی با مصدومیت چند ملی پوش باتجربه مواجه شد و اوکتاویو سرمربی تیم ملی ریسک کرد و در شرایط حساسی چند جوان را در جام بین قاره ای به میدان فرستاد.جوانانی که در جام بین قاره ای نمره قبولی گرفتند و لیاقت شان را به کادرفنی تیم ملی نشان دادند.ضمنا تیم ملی پیش از جام بین قاره ای اردویی در پرتغال برگزار کرد که بسیار اثرگذار و مفید بود.خانم شهریاری رییس کمیته فوتبال ساحلی در این زمینه زحمت زیادی کشیده و لازم است از همین تربیون از خانم شهریاری تشکر کنم.

-بحث مبلغ قرارداد بازیکنان لیگ برتر فوتبال ساحلی بارها مطرح شده است و بهزادپور در این خصوص می گوید:سقف قرارداد بازیکنان فوتبال ساحلی نسبت به گذشته بهتر شده است.امیدوارم باشگاه های مطرحی چون پرسپولیس، استقلال تهران ،سپاهان اصفهان برای تیمداری در فوتبال ساحلی ورود و هزینه کنند.قطعا با ورود این باشگاه های مطرح مبلغ قرارداد بازیکنان افزایش می یابد.متاسفانه بیشتر بچه های فوتبال ساحلی مساله شغل دارند و نگران آینده خود هستند.مسئولان ورزش بخصوص فوتبال می بایست در این خصوص اقدامی جدی انجام دهند تا مشکل اساسی بچه های فوتبال ساحلی برطرف شود.مسئولان محترم وزارت ورزش قادر هستند این مشکل و نگرانی را رفع کنند.

- فصل آینده لیگ فوتبال ساحلی در راه است و حمید امیدوار است که با تیم پارس جنوبی بوشهر در فصل آینده لیگ برتر به میدان برود:«احتمالا با پارس جنوبی قرارداد می بندم و فصل آینده در خدمت بوشهری های عزیز هستم.دوست دارم به شهرم برگردم و در تیم شهرم بازی کنم اما مشکل مالی دارم و بایستی به فکر آینده و حل مشکلات باشم.گلساپوش یک باشگاه خصوصی است و نمی تواند قرارداد بالا با بازیکنانش ببندد.مالک باشگاه گلساپوش برای تامین بودجه محدودیت هایی دارد

برزیل را شکست می دهیم و تیم اول جهان می شویم

-طبق خبرها تاکنون کمیته فوتبال ساحلی فدراسیون فوتبال نظر مثبت ملی پوشان را جلب کند .دروازه بان تیم پارس جنوبی بوشهر در خصوص فعالیت های این کمیته می گوید:با آمدن خانم شهریاری به عنوان رییس کمیته فوتبال ساحلی شاهد اتفاقات خوبی بوده ایم.کمیته در تلاش است تا مشکلات بازیکنان را حل کند و از طرفی به دنبال رفع مشکل خدمت سربازی و پاداش ملی پوشان بوده است.هم چنین اجرای برنامه های کادرفنی تیم ملی فوتبال ساحلی را پیگیری می کند و همواره به دنبال این است تا رضایت ملی پوشان را جلب کند.کمیته فوتبال ساحلی با مدیریت خانم شهریاری قابل قبول بوده و خوشحالیم که کمیته پیگیر امورات ملی پوشان در روزهای دشوار است.

-مهم ترین آرزوی ورزشی بهزادپور این است:«امیدوارم با تیم ملی فوتبال ساحلی قهرمان جام جهانی شوم و دستکش طلایی جهان را دریافت کنم. دستکش طلایی و قهرمانی در جام جهانی آرزوی همیشگی ام است که امیدوارم در رقابت های پیش رو این آرزو برآورده شود.

-حمید در پایان جام بین قاره ای پیشنهادات خارجی دریافت کرد و دراین باره به کیهان ورزشی گفت: سه پیشنهاد خارجی داشتم که در حال بررسی است.تاکنون خبری نشده و هرگاه صحبت ها جدی شود در رسانه ها اعلام می کنم. البته لیگ فوتبال ساحلی ایران از کیفیت بالایی برخوردار است و جزو بهترین لیگ های جهان است.

-تیم ملی فوتبال ساحلی رقابت های مقدماتی جام جهانی را پیش رو دارد:«این درست است که تیم ملی ایران فراتر از آسیا عمل کرده است اما الان سه تیم ژاپن، امارات و عمان با تمرینات فشرده و اردوهای منظم مشغول کار کردن هستند تا کیفیت شان را در آسیا افزایش دهند. ما نباید از تیم های آسیایی غافل شویم.سرمایه گذاری این کشورها نشان می دهد که آنها دنبال پیشرفت فنی هستند.

-او درباره اوکتاویو سرمربی تیم ملی می گوید: یک مربی باکیفیت که فوتبال ساحلی ایران و جهان را بخوبی می شناسد و با تیم ملی ایران افتخارات قابل توجهی کسب کرده است.

-تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در آخرین رنکینگ تیم‌های ملی با پشت سر گذاشتن روسیه، به رتبه دوم رسید و حالا فقط برزیل را بالاتر از خود می‌بیند. این عنوان بهترین رتبه ایران است که در رنکینگ‌های بین‌المللی تیم‌های ملی تا به حال به دست آمده است.دروازه‌بان تیم ملی ایران در این خصوص می گوید: این خبر را شنیدم و خوشحال شدم. حالا فقط برزیل بالاتر از ما قرار دارد که البته خوشبختانه فاصله‌مان با آنها هم کمتر شده است.تا جام‌جهانی هم ما و هم برزیل بازی‌هایی در پیش داریم و احتمالا با شکست برزیل در جام جهانی بتوانیم رتبه اول رنکینگ را به دست بیاوریم. به دست آوردن رتبه اول رنکینگ با شکست دادن برزیل و قهرمانی در جهان مزه دیگری دارد.

-وی در پایان گفت: از کیهان ورزشی نشریه قدیمی بابت حمایت از فوتبال ساحلی و گفت و گو با ملی پوشان تشکر می کنم. حمایت رسانه ها از فوتبال ساحلی اهمیت بالایی دارد .

* کیوان طباطبایی



نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار