PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۴۰۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
هدیه کریمس

کریسمس و روزهای آغازین سال نو میلادی از راه رسیده است. بابانوئل جذابترین چهره این روزهاست که با خود هدایا و عید‌ی‌هایش را به خانه‌ها و خیابان‌ها می‌برد و میان آنهایی که خوش‌شانس باشند، تقسیم می‌کند. در همین روزها بازارهای خرید داغ است و همه به دنبال آن هستند که خودشان را نونوار کنند. این تب و هیجان روزهای پایانی سال 2018 و روزهای ابتدایی سال 2019 شامل حال فوتبال هم می‌شود. پنجره نقل و انتقالات زمستانی باز شده و در روزهایی که فوتبال باشگاهی اروپا به سراغ تعطیلات زمستانی می‌رود، تیم‌ها می‌توانند نقاط ضعف خود را برطرف کنند. در فوتبال ثروت هر تیم بازیکنانی است که در اختیار دارد. تیمی مانند رئال مادرید که از نظر مالی کاملا غنی است، این روزها از نظر ثروت فوتبالی در تنگنا قرار دارد. آنها دوست دارند آنقدر خوش شانس باشند که بابانوئل در هنگام تقسیم هدایای خود، در سانتیاگو برنابئو را بزند و در بهترین و جذاب‌ترین حالت ادن هازارد را به مادریدی‌ها هدیه دهد.

رئال مادرید در فصل تابستان رونالدو را از دست داد تا دوران بحرانی این تیم آغاز شود. اگرچه لوپتگی با وعده‌هایش هواداران لوس‌بلانکو را امیدوار کرده بود که جای خالی رونالدو آنچنان احساس نشود اما نه‌تنها خلا ستاره پرتغالی کاملا به چشم آمد بلکه خود لوپتگی هم تنها چند هفته مهمان نیمکت رئال مادرید بود و پس از چند نتیجه ضعیف اخراج شد. با آمدن سانتیاگو سولاری اگرچه مشکلات تاکتیکی مادرید‌ی‌ها برطرف نشد اما این تیم کمی توانست خود را از بحران خارج کند و با سومین قهرمانی متوالی در جام باشگاه‌های جهان شرایط خود را بهبود دهد. با این حال فقدان وحود یک ستاره که بتواند جای خالی رونالدو را پر کند و توانمندی‌های مشابهی چون وی داشته باشد، همچنان برای رئال پابرجاست. رئالی‌ها از تابستان به دنبال ادن هازارد بودند و این خواسته همچنان به قوت خود باقی مانده است. هازارد پس از درخشش به همراه تیم ملی بلژیک بیش از پیش مورد توجه رئال قرار گرفت اما با آمدن مائوریتسیو ساری به چلسی با جدایی وی مخالفت شد.

حالا با رسیدن به فصل نقل و انتقالات زمستانی زمزمه‌ها برای انجام گرفتن این انتقال دوباره بالا گرفته است.. رسانه‌ها درباره احتمال سفر هازارد از لندن به مادرید گمانه‌زنی‌های مختلفی دارند. برخی این جابجایی را تمام شده می‌دانند و برخی دیگر از تمایل هازارد برای ماندن در چلسی خبر می‌دهند. هفته گذشته مائوریتزیو ساری سرمربی چلسی اعلام کرد که پیشنهاد تمدید قرارداد به ادن هازارد داده شده است و اما هنوز وی برای تمدید قرار داد تصمیمی نگرفته است؛ همچنین به نظر می رسد تا اوایل تابستان سال آینده هازارد تصمیم خود را مبنی بر تمدید یا عدم تمدید خواهد گرفت. در تابستان گذشته هازارد گفت که علاقه دارد در لیگ اسپانیا به میدان رود اما به هر حال مسئولان چلسی وی را متقاعد به ماندن کردند. وی بارها گفته است که علاقه دارد با هدایت زین الدین زیدان به میدان رود. با اینحال تضاد آشکاری بین حرف های این ستاره بلژیکی وجود دارد؛ وی در یک سال اخیر همیشه از علاقه اش نسبت به رئال مادرید صحبت کرده است و در عین حال در مصاحبه ای می گوید امیدوار است دوران فوتبالی اش را در باشگاه چلسی به اتمام برساند.

هازارد در آخرین مصاحبه خود گفته است"می‌خواهد در چلسی بماند و به عنوان یک بازیکن افسانه‌ای کارش را در این تیم به اتمام برساند". این در شرایطی است که در ماه اکتبر گفته بود"گاهی اوقات توی ذهنم از خواب بیدار می‌شوم و فکر می‌کنم که باید بروم". هازارد تا پایان فصل آینده با چلسی قرار دارد و در این روزها که لیگ برتر انگلیس برخلاف سایر لیگ‌های اروپایی روزهای شلوغی را سپری می‌کند، او نقش مهمی را در بردهای متوالی تیمش ایفا می‌کند. هازارد این هفته موفق شد صد و یکمین گلش را برای چلسی به ثمر برساند؛ اتفاقی که از آن بسیار خوشحال است و آن را باورنکردنی می‌داند اما بر این باور است که هواداران، اعضای کادرفتی و بازیکنان چیزهای بیشتری از او می‌خواهند.این ستاره 28 ساله در فصل جاری هفت گل برای آبی های لندن به ثمر رسانده است و یکی از مهره های کلیدی سرمربی چلسی است؛ در حال حاضر در جدول رده بندی انگلستان شاگردان مائوریتزیو ساری پس از لیورپول، سیتی و تاتنهام در رتبه چهارم قرار دارند و به نظر می رسد فصل را در جمع چهار تیم برتر لیگ تمام کنند و به رقابت های لیگ قهرمانان اروپا صعود کنند. هازارد که فصل جاری را با عنوان سومی جام جهانی به همراه بلژیک آغاز کرده، تاکنون در همه بازی‌ها در تمام رقابت‌ها 12 گل برای تیمش به ثمر رسانده که این تعداد گل از مجموع گلهای او تا این مقطع از فصل گذشته، 5 گل کمتر است. او در آخرین فصل حضورش در تیم لیل فرانسه تا نیم فصل 22 گل برای تیمش زده بود.

در این بین هواداران بیش از هر کسی نگران جدایی احتمالی هازارد هستند. با وجود اینکه اختلاف قابل توجهی میان چلسی و لیورپول در صدر جدول افتاده، با این وجود هازارد تنها بازیکنی است که در دوران اوج خود می‌تواند این اختلاف را جبران کند. اگر هازارد با حضور طولانی مدت با چلسی موافقت کند، تا پیش از تابستان قرارداد جدیدش را امضا خواهد کرد تا شایعات مربوط به جدایی وی کمی کاهش پیدا کند.

در سوی مقابل رئال دست از تلاش برنمی‌دارد و همچنانان با پیشنهادات مختلف سعی در پیش بردن این انتقال دارد. مدیران کهکشانی‌ها راه‌کار جدیدی را در دستور کار خود قرار داده‌اند و آن هم این است که این باشگاه قصد دارد ایسکو را با مبلغ 100 میلیون یورو به منچسترسیتی بفروشد و با اندوخته آن، انتقال هازارد را هموارتر کند. ایسکو ستاره جوان و خلاق رئال مادرید است که اخیرا مورد غضب سانتیاگو سولاری قرار گرفته و نیمکت نشینی های متوالی، شرایط را برای او در برنابئو دشوار ساخته است. در صورت ادامه این روند، ممکن است رئال مادرید ایسکو را به عنوان بخشی از قرارداد ادن هازارد به چلسی پیشنهاد بدهد تا او راهی پایتخت انگلیس شده و ستاره بلژیکی نیز بالاخره لباس رئال مادرید را بر تن کند. گزینه دیگر وارد کردن متئو کواچیچ، هافبک کروات رئال مادرید به این قرارداد است. کواچیچ در حال حاضر به طور قرضی برای چلسی بازی می کند و مادریدی ها امیدوارند چلسی بپذیرد وی به عنوان بخشی از قرارداد ادن هازارد به طور دائمی در لندن باقی بماند.به نظر می‌رسد باید تا آخرین لحظه پنجره نقل و انتقالات زمستانی منتظر ماند تا ببینیم آیا انتقال هازارد به رئال مارید به عنوان بزرگترین جابجایی فصل زمستان 2019 ثبت خواهد شد یا این ستاره بلژیکی ماندن در چلسی را انتخاب می‌کند.
* عرفان خماند

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار