PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: ۴۲۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴


کیهان ورزشی-


بازیهای نیم فصل دوم لیگ برتر امسال پرحاشیه تر از دور رفت است.در بیشتر بازیهای لیگ شاهد حمله لفظی بازیکنان به داور و کمک هایش هستیم.مثلا در بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان،شجاع خلیل زاده چنان دو بار به سمت داور و بازیکن حریف هجوم برد که ظاهرا او ناظر داوری است و مجوز دارد داور را در زمین بازخواست یا مجازات کند! یا در بازی تراکتورسازی تبریز و استقلال تهران ،شجاعیان چنان پس از سوت داور به نفع میزبان به سمت داور یورش برد که داور سریعا از کارت زرد استفاده کرد تا آقا داریوش به نشانه اعتراض توی سینه اش نرود و ...

اعتراض بازیکنان به داوران به حدی رسیده که ظاهرا رفتن توی سینه داور جزیی از وظایف بازیکنان است ! این درست است که برخی داوران در بازیهای مهم و پرتماشاگر هفته های اخیر قضاوت های ضعیفی داشتند و تصمیماتشان بحث برانگیزبود اما یادمان نرود که داور هم یک انسان است و هر لحظه ممکن است تصمیم اشتباهی بگیرد.همانطور که مربی تعویض اشتباه می کند و بازیکنان باخطای خود و پاس های غلط شان تیم را زیرفشار می برند و با اشتباهات خود تیم را متضرر می کنند داور هم در محاسباتش اشتباه کرده و با سوت اشتباه خود روند بازی را تغییر می دهد. داور هم جزیی از بازی است. این که باب شده پس از هر سوت اشتباه توی سینه داور برویم و داور را همان جا وسط میدان مجازات کنیم اقدامی غیرحرفه ای و باطل در جهان فوتبال است. همین چندی پیش بود که اعتراض دست جمعی ملی پوشان به داور استرالیایی در جام ملت های آسیا گریبانگیرمان شد و از رفتار غیرحرفه ای مان لطمه بزرگی خوردیم!ظاهرا حذف تیم ملی از جام ملت های آسیا برای فوتبالیست های ما درس عبرتی نشده است!

امیدوارم فدراسیون فوتبال ،نهادی های نظارتی وباشگاهها د برای یورش های آماتورگونه بازیکنان به سمت داور چاره اندیشی کنند تا هر بازی شاهد اعتراضات مکرر بازیکنان به داور نباشیم!


*کیوان طباطبایی

برچسب ها: کیوان طباطبایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار