PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۴۳۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: خوشحالم تبدیل به تیمی شدیم که با بردنش آنطور شادی می‌کنند که انگار قهرمانی آسیا شده اند.
کیهان ورزشی- 

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: خوشحالم تبدیل به تیمی شدیم که با بردنش آنطور شادی میکنند که انگار قهرمانی آسیا شده اند.

امیر قلعهنویی گفت: ابتدا به خاطر حوادث اخیری که در کشورمان رخ داده ابراز تأسف میکنم و به افراد حادثهدیده تسلیت عرض میکنم. این اتفاقات بار دیگر همبستگی مردم کشورمان را نشان داد و بار دیگر مشخص شد که ایران و ایرانی زنده است و اخلاق نمرده است. از این بابت که همبستگی مردم ایران را بار دیگر مشاهده کردیم بسیار خوشحال هستم.* مسئولیت این شکست با من است

وی افزود: از هواداران سپاهان عذرخواهی میکنم مسئولیت باخت استقلال با من است ما در نیمفصل دوم آن طور که باید و شاید خوب نبودیم همیشه رک حرفم را میزنم. تیم ما از لحاظ نتیجهگیری در این مدت خوب نبود و حقیقت را کتمان نمیکنم اما از لحاظ نوع بازی و ایجاد موقعیت خوب هستیم. چند سال قبل با استاد خودم معینی به نشستی در هلسینکی رفتیم که آنجا عملکرد مربیان را دو جور آنالیز میکنند که یک جنبهاش ایجاد موقعیت بود. سپاهان به نحو احسن در این مورد عمل میکند اما اگر گل نزنید در فوتبال گل میخوری فوتبال عدالت ندارد. چند هفته است در دیدارهای ما عدالت ایجاد نمیشود و با بدشانسی توپهایمان گل نمیشود و با کمترین موقعیت گل میخوریم که البته مقصر این موضوع هم من هستم.

 * 5 فینال را در پیش داریم

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در ادامه تصریح کرد: دکتر نقابیان استاد روانشناسی و به تیممان اضافه کردیم او در ذوبآهن هم ما را همراهی کرد در این مدت سپاهان در فشار رقابت بود و شاید ما نتوانستیم این فشار را تحمل کنیم. در حال حاضر 5 فینال در پیش داریم و هنوز امیدواریم. خوشحالم که لیگ ایران این شرایط خوب را پیدا کرده و با این کیفیت پیش میرود هر کسی که قهرمان شود به آنها تبریک میگویم خودمان هم تا آخرین لحظه تلاش میکنیم.

* اگر تبریک گفتم فهم، شعور و تربیتم بوده است

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در ادامه در پاسخ به این سوال .... عنوان کرد: وقتی در ورزشگاه آزادی مقابل استقلال برنده شدم به حریف خسته نباشید گفتم و در بازی اخیر که در نقش جهان شکست خوردم هم به حریف تبریک و خسته نباشید گفتم. باید حرمت نگه داشت در فوتبال همه چیز برد و باخت نیست من با این کار فهم، شعور و تربیت خانوادگی خودم را نشان دادم. چه زمانی که بازنده بودم تبریک گفتم و چه زمانی که برنده شدم این کار را انجام دادم فوتبال این مسائل را می‌‌طلبد.

* خدا را شکر تیمی شدیم که حریف از شادی بردش مربی خود را بالا میاندازد

وی افزود: خدا را شکر میکنم سپاهان به تیمی تبدیل شده که وقتی حریفی که بیش از 100 میلیارد هزینه کرده ما را شکست میدهد از شادی مربی خود را بالا میاندازد که انگار قهرمان آسیا شدهاند. ما در بازی با استقلال تا قبل از گل مشکل خاصی نداشتیم و فقط از لحاظ تکنیک فردی مقابل بازیکنی مثل پاتوسی مشکل داشتیم. بهترین موقعیتمان نصیب سجاد شهباززاده شد که وقتی آن توپ گل نشد به اعضای نیمکت تیم گفتم خدا این بازی را به خیر بگذراند ما موقعیتهای 70، 80 درصدی که به دست آوردیم را به گل تبدیل نکردیم. تا دقیقه 82 همه چیز خوب بود و استقلال حتی به دروازه ما هم نزدیک نشد، اما در ادامه نمیدانم چه اتفاقی افتاد که ما دچار سکته تاکتیکی شدیم و تمرکز تیممان به هم ریخت. شاید استقلال یک نفسگیر کرد و توانست در 7، 8 دقیقه پایانی بهتر باشد. در کل مبارک آنها باشد همه چیز فوتبال نیست و اخلاق ، منش پهلوانی و خیلی از مسائل اهمیت دارد. برای من این مهم است که بزرگانی مثل مهاجرانی، افشین قطبی، مجید جلالی، فرامرز ظلی و خدابیامرز جمشید مشایخی در موردم صحبت میکنند. اخلاق اهمیت دارد اگر کسی از شما بپرسد چند سال قبل چه تیمی قهرمان شد نمیتوانید بدون مراجعه به من و آن را بیان کنید ولی کار اخلاقی در ذهن همه باقی میماند. کارهایی که امثال غلامرضا تختی، هادی ساعی، پرویز پرستویی و علی دایی انجام دادند در ذهنها میماند  اما برخی مسائل دیگر هم وجود دارد که من به آنها توجهی نمیکنم.

*به حاجیلو گفتم کاری دارید بگویید ولی رفتار دیگر آقایان تقصیر من نیست

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در پاسخ به سوال مجری رادیو تهران که فرهاد مجیدی با وی سرد برخورد کرده است گفت: من بر حسب وظیفه، تربیت خانوادگی، لقمه ای که خورده ام و شعورم وظیفه دارم به بزرگترم یا کوچک تر از خودم احترام بگذارم، این کار را هم کردم و با همه دست دادم، حتی قبل از حضور این عزیزان به اصغر حاجیلو که کاپیتان خودم بوده پیام دادم که اگر حتی زمین میخواهند به ما اطلاع بدهند، این را میتوانید از آقای حاجیلو بپرسید،حتی برایشان بلیت هم فرستادیم، حالا رفتار آقایان اینگونه بود تقصیر من نیست.من عادت ندارم در مورد شاگردانم حرف بزنم ولی تربیت خانوادگی ام به من یاد داده که فوتبال و زندگی در گذر است.خدا منصورخان پورحیدری را رحمت کند، او زندگی و نمایشگاهش را برای استقلال گذاشت. این مسائل است که در فوتبال میماند. اگر من هم کاری کردم برای رضای خدا این کار را کردم، خوشحالم زمانی که دلار 3000 تومان بوده از این باشگاه مطالباتی داشتم که تازه 6 ماه پیش باشگاه در موردش بیانیه داده است. الان ارزش آن پول من کلی پایین آمده ولی باز هم همیشه سعی کردم وارد اینگونه مسائل نشوم. فوتبال برد و باخت دارد و چیزی که میماند معرفت است

*این برد و باختها که برای خیلی ها آرزو است برای من خاطره است

وی تاکید کرد: روزی که سرمربی تیم ملی بودم هر روز اول به اتاق آقایان ظلی و جاسمیان میرفتم و از آنها اجازه میگرفتم که آیا اجازه دارم به اتاقم بروم یا نه؟ این را از آقایان  در فدراسیون بپرسید که اتفاقا آقای مصطفوی در آن زمان در فدراسیون حضور داشت.این برد و باخت ها شاید برای خیلی ها آرزو باشد ولی برای من خاطره است. من قبل از حضور در استقلال لژیونر بودم و قهرمانی داشتم، حتی دوگانه در کارنامه ام بوده است. من در قطر خیلی افتخارات به دست آورده ام و همیشه هم از مردم و خدای خودم تشکر کرده و خواهم کرد.

*پرتاب کنندگان ترقه هوادار سپاهان نیستند

قلعهنویی در خصوص اینکه ترقههایی در ورزشگاه پرتاب می شود گفت: اینها تماشاگر نیستند و برنامه ریزی شده کار میکنند. حساب اینها را با تماشاگران سپاهان جدا کنید. در این بازی جایگاه های بالا باز شده بود و حتی میشد جایگاه طبقه دوم را به استقلالی ها بدهند ولی این کار را نکردند تا استقلال ها در طبقه اول بنشینند. این هایی که این کار را کردند طرفداران سپاهان نیستند و در بازی با پرسپولیس هم این کار را انجام دادند.این افراد سپاهانی نما هستند.

*روحانی به فکر مسائل اقتصادی مردم باشد

وی ادامه داد: امیدوارم روحانی بیشتر روی مسائل اقصادی مملکت بیشتر تمرکز کند و امیدوارم تیم ملی امید ما هم راهی المپیک شود ولی به نظر من آقای روحانی و تیم اقتصادی اش بیشتر باید روی مسائل اقتصادی مملکت تمرکز کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار