PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۴۵۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
باید همه دست به دست دهیم تا از ورزش به ویژه فوتبال لذت ببریم نه اینکه با حواشی آن خاطرات تلخ در ذهنمان بسازیم.
کیهان ورزشی- 

وقتی سخن از مسابقات فوتبال " لیگ برتر" به میان می آید ناخواسته چند موضوع مهم‌ در ذهن اهل فن شکل میگیرد.
"ورزشگاههای مجهز و مطابق با استانداردهای روز، صندلی های شماره دار، فروش بلیت الکترونیکی، تضمین و تامین نظم و امنیت ورزشگاهها، حق پخش تلویزیونی و..." اینها حداقل فاکتورهای لازم برای برگزاری مسابقات فوتبال در حد "لیگ برتر" هست.
اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم با مروری به هیجده دوره برگزاری رقابتهای لیگ برتر در کشور،‌غیر از تامین نظم و امنیت آن هم نه به شکل کامل(البته حق پخش تلویزیونی مشکل قانونی دارد) هنوز هیچ کدام از شرایط ذکر شده و اولیه برگزاری مسابقات در فوتبال ما عملی نشده و هر سال بازیها"باری به هر جهت"  وصرفا برای یک نوع سرگرمی برگزار شده است.
اتفاقات و حواشی تلخ بی شمار مسابقات فوتبال در فصل ۹۸_۹۷ که با قهرمانی تیم پرسپولیس برای سومین بار متوالی رقم خورد، هشدارهای جدی را به مسئولان فدراسیون فوتبال و مجموعه وزارت ورزش میدهد که باید تکلیف خود را با فوتبال کشور که یکی از پرجاذبه ترین و پر طرفدارترین ورزشهای دنیا به ویژه در ایران است مشخص کنند.
جامعه ای با نشاط و شاداب حق هر شهروند است که یکی از مهمترین عوامل ایجاد این شادابی ، نشاط و سرگرمی ورزش است. اما وقتی همین ورزش با بی توجهی مسئولان و بروز حوادث تلخ و ناگوار در ورزشگاهها مانند نابینا شدن تماشاگر، مصدوم شدن نیروهای خدوم انتظامی،  تخریب اموال عمومی و امکانات ورزشگاهها،  آسیب رسوندن به خودروها و .... تبدیل به نگرانی افراد بسیاری در جامعه به ویژه خانواده ها میشود، آن وقت تکلیف چیست؟
نمیخواهیم اتفاقات خیلی دور از ذهن فوتبال را مرور کنیم‌.همین اتفاقات حدود دو ماه پیش یعنی دیدار برگشت پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر، مسابقه نیمه نهایی این دو تیم در جام حذفی و اتفاقات بی نظیر فینال جام حذفی در اهواز برای فدراسیون فوتبال و مسئولان مرتبط کافی است.
وقتی مجموعه این اتفاقات و حواشی مرور میشود با یک سئوال روبرو میشویم که اصلا مسابقات برگزار شود یا خیر؟ 
بر اساس اعلام و تاکید رئیس فدراسیون فوتبال‌با وضع فعلی یعنی نبود شرایط لازم که پیش تر اشاره شد فدراسیون مسابقات امسال لیگ برتر را برگزار نخواهد کرد و اگر مسئولان وزارت ورزش و دیگر نهادهای مرتبط اصرار بر برگزاری مسابقات فوتبال لیگ برتر دارند، مسابقات تیم هایی که شرایط لازم را ندارند در شهرها یا استانهای همجوار برگزار خواهد شد. از طرفی هم  شنیده شده که مسئولان نیروی انتظامی هم در  جلسات ویژه بررسی مسابقات لیگ برتر اعلام کرده اند که با شرایط موجود امکان تامین امنیت وجود ندارد و باید استانداردهای لازم در محل مسابقات فراهم شود تا نیروهای انتظامی بتوانند مطابق شرایط روز وظیفه خود را انجام دهند.
اگر این تصمیم و اراده فدراسیون فوتبال و نیروی انتطامی جدی باشد، باید آن را به فال نیک گرفت و با حمایت از متولی اصلی فوتبال یعنی فدراسیون و یکی دیگر از ارکان مهم برگزاری مسابقات یعنی نیروی خدوم انتظامی، مسئولان دیگر بخشها برای برطرف کردن نواقص و تجهیز ورزشگاهها در حد استانداردهای بین المللی مانند فروش بلیت الکترونیکی، شماره گذاری صندلی ها و غیره قدمهای  محکم و صحیح در راه واقعی شدن فوتبال لیگ برتر برداریم.
و نکته آخر: باید همه دست به دست دهیم تا از ورزش به ویژه فوتبال لذت ببریم نه اینکه با حواشی آن خاطرات تلخ در ذهنمان بسازیم.
*حسن علیرضائی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار