PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۴۶۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
کیهان ورزشی-
معاون اجرايي باشگاه دولتي استقلال ديروز در ادعايي مضحک در توجيه اردوي اين تيم در ترکيه  با هزينه بيت المال گفت:« دو هوادار پول اردو را داده اند و پولي از دولت نگرفته ايم، هزينه اردو در ترکيه از کردان کرج ارزان تر است!»
بساط اردوهاي خارجي فوتبالي جمع نشد که نشد تا وعده هاي فدراسيون فوتبال و وزارت ورزش توخالي از آب دربيايد و امسال هم سفر ترکيه قبل از شروع فصل باشگاه هاي ليگ برتري به راه باشد. گراني ارز و مشکلات اقتصادي، هم سبب نشد کک مديران باشگاه هاي دولتي که دست شان در بيت المال است بگزد و رياضت اقتصادي برايشان مفهومي پيدا کند.همين مي شود که هم قراردادهاي يک ميلياردي سال گذشته بازيکنان را تا 3 ميليارد و بيشتر بالا مي برند و هم بساط اردوي فرنگ شان را هم جمع نمي کنند تا احيانا پاتوق هاي شبانه شان در اردوي ترکيه از دست نرود!
*جيب بيت المال نه، جيب هواداران
امروز که گزارش را مي خوانيد هم استقلال و هم پرسپوليس در ترکيه اردو زده اند، آبي ها 17 تير راهي استانبول شدند و قرمزها هم ديروز به ترکيه پرواز کردند تا اردوهاي ده روزه شان را در اين کشور بر پا کنند. خبرگزاري تسنيم ديروز در گزارشي قابل تامل از تمرين استقلال در يک کمپ معمولي که امکاناتش در کشورمان هم وجود دارد، خبر داد، اين در شرايطي است که فوتبالي ها هر سال پيش از فصل يا نيم فصل که مي شود، به بهانه اينکه چمن هاي ايران مخمل نيست، راهي ترکيه و امارات مي شوند، سفري که هم فال است برايشان و هم تماشا.
اردوي دو باشگاه دولتي استقلال و پرسپوليس در ترکيه در شرايطي است که وزارت ورزش و فدراسيون فوتبال مدعي شده بودند در سال جاري با توجه به مشکلات اقتصادي کشور، اجازه برپايي اردوي خارجي به باشگاه ها نخواهند داد. با اين حال اما وعده هايي مهدي تاج و مسعود سلطاني فر تنها جنبه شعاري داشت تا فوتبالي ها بدون توجه به مصائب اقتصادي مردم، وقفه اي در اردوي خارجي شان پيش نيايد.
با اين حال نکته قابل تامل ادعاي مضحک مديران استقلال درباره رايگان بودن اردوهاست، نکته اي که نشان مي دهد مديران اين باشگاه دولتي براي کم کردن ترکش هاي اردوي خارجي شان تاکتيک فوق را به کار برده اند. در همين راستا بود که امیرحسین فتحی مدیرعامل استقلال سه شنبه شب گفت: « پولی پرداخت نکرده‌ایم. همانطور که وزارت ورزش گفته بود پولی نباید صرف سفرهای خارجی شود و حتی سفر استقلال با هواپیما نیز از طریق تامین منابع مالی از سوی هواداران بوده است.»
در ادامه اين ادعاي مضحک هادي مباشري معاون اجرايي استقلال هم  در گفتگو با خبرگزاري تسنيم  توضيحات بيشتري درباره کمک هوادار فرضي استقلال داده است:«این هوادار شناخته شده است، اما گفته اسمی از او برده نشود. آن شخص پرسید که اگر پول هواپیما را بدهم، کسی هست هزینه کمپ را بدهد؟ ما گفتیم مشکلی ندارد و شخص دیگری برای هزینه کمپ اعلام آمادگی کرد. در نهایت سفر استقلال به ترکیه رایگان تمام شد. کسي که کمک کرده، نمی‌خواهد اسمش مطرح شود، چون بعدها می‌گوید اگر اسم من به میان بیاید، 500 نفر برای کمک به خیریه سراغ او خواهند آمد. از این افراد استقلالی، زیاد داریم.»
در حالي که هزينه هاي سفر خارجي با توجه به گراني ارز چند برابر شده، معاون اجرايي استقلال در ادعايي مضحک تر مدعي شد، اردوي خارجي ارزان تر از اردوي داخلي مي شود تا به اين ترتيب اردوي خارجي استقلال را توجيه کند:«هزینه سفر به ترکیه 20 درصد کمتر از اردوی داخلی است. به عنوان مثال هزینه اردو در کردان کرج بیشتر از ترکیه است!»
*انتقاد از سياست دوگانه وزارت ورزش
البته در حالي دو باشگاه دولتي استقلال و پرسپوليس با استفاده از منابع مالي بيت المال در اردو ترکيه زده اند که باشگاه خصوصي شهر خودرومشهد يا همان پديده سابق به توصيه وزارت ورزش، اردوي خارجي اش را لغو کرد و در تهران اردو زده است. فرهاد حمیداوی، مالک تیم فوتبال شهرخودرو که از سياست دو گانه وزارت ورزش براي اردوهاي خارجي باشگاه ها دل پري دارد، ديروز به خبرگزاري ايسنا گفت:«ما با توصیه وزارت ورزش و رییس فدراسیون فوتبال اردوی خارجی خود را به داخلی تبدیل کردیم امانمی‌دانیم چرا به تیم‌های دیگر توصیه نشد.با رفتن استقلال و پرسپولیس به ترکیه، قرار است از امروز واحد پول ترکیه به ریال تغییر کند! فکر کنم فقط حنای شهر خودرو رنگ نداشت. تنها کاری که الآن از دست ما بر می‌آید این است که به فرودگاه برویم پشت سر پرسپولیس، استقلال و تراکتور آب بریزیم.»
سعيد احمديان

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار