PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۴۶۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
امیرحسین فتحی مدیرعامل باشگاه در گفت‌وگویی به دلایل جدایی پاتوسی، جذب دیاباته، آخرین وضعیت استقلال و مشکلات اقتصادی این باشگاه اشاره کرده است.
کیهان ورزشی-

امیرحسین فتحی درباره آخرین وضعیت آبی‌های پایتخت گفت: روز ۲۵ اردیبهشت سال جاری رای کمیته انضباطی فیفا به باشگاه استقلال ابلاغ شد. طبق این رای ما باید ظرف شصت روز تا دوشنبه آینده ( ۲۴ تیر ۱۳۹۸) بدهی ۴۳۰ هزار دلاری پروپئیچ را پرداخت کنیم. پانزده روز بعد از ابلاغ رای فیفا، روز اول ژوئن (شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸) باید به خاطر جذب پاتوسی ۳۵۰ هزار دلار به باشگاه کیپ تاون پرداخت می‌کردیم تا بند خرید دائمی این بازیکن فعال شود. ما در جلسات متعدد هيأت مديره، این شرایط خیلی دشوار و بحرانی را بررسی کردیم و بلافاصله با باشگاه كيپ تاون وارد مذاكره و مكاتبه شديم تا باتوجه باين موضوع شرايط جديدى را براى به خدمت گرفتن پاتوسى ايجاد كنيم.

او افزود: از طرفی دیگر به طور موازی با کمک وزارت ورزش وفدراسیون فوتبال پیگیر این بوده‌ایم که جریمه ۴۳۰ هزار دلاری پروپئیچ را از درآمد ۸۵۰ هزار دلاری استقلال در فیفا پرداخت کنیم. پس به این فکر بودیم که پاتوسی را هم جذب کنیم اما در نهایت به خاطر حفظ موقعیت باشگاه و احتمال محرومیت‌های سنگین بابت پرونده پروپئیچ، تصمیم بر این شد که نسبت به خرید دائمی پاتوسی اقدام نکنیم مگراينكه فيفا بپذيرد جريمه پروپيچ را از محل مطالبات ما بپردازد .

مدیرعامل استقلال اضافه کرد: تاهمین لحظه هم هنوز نتوانسته‌ایم رضایت فیفا را بابت پرداخت جریمه پروپئیچ جلب کنیم و با فيفا در حال رايزنى و مذاكره هستيم و در زاگرب حضور داريم. یعنی هنوز فیفا قبول نکرده که از محل طلب‌های استقلال این جریمه را پرداخت کند. به همین خاطر ما ۴۳۰ هزار دلار آماده کردیم تا از طریق سفارت ایران در زاگرب به پروپئیچ پرداخت کنیم. به این نکته مهم توجه کنید که ما می‌توانستیم ۳۵۰ هزار دلار پاتوسی را پرداخت کنیم و اکنون به خاطر طلب پروپئیچ در آستانه محرومیت باشیم. مشکل پروپئیچ مربوط به دوران مدیریت فعلی نبوده اما از ماه‌ها قبل این مسئله به معضل جدی تبدیل شده بود.

وی ادامه داد: ما در یک سال گذشته توانستیم خطر پرونده ۴۰۰ هزار دلاری یازالده گومز را برطرف کنیم. به همه مشکلاتی که اشاره کردم، مسائلی مثل پرونده بویان و سرور جپاروف را هم اضافه کنید. ما هنوز نتوانستیم در این پرونده‌ها با آنها به توافق برسیم اما پرونده الحاجی گرو و نویمایر را با توافق بستیم. همه بازیکنان خارجی که در دوره مدیریت فعلی جذب شدند و بعدا آن‌ها را نخواستیم، با همه آن‌ها از جمله نویمایر، گرو و ایسما توافق و تسویه کردیم. البته بین همه این پرونده‌ها فعلا مشکل پرونده ۴۳۰ هزار دلاری پروپئیچ در حدی بود که از خرید بازیکن و مربی جدید برای حفظ موقعیت باشگاه مهمتر بود. با این وجود یک مربی مجرب و مقتدر خارجی هم استخدام کردیم. در همین شرایط بسیار سخت مالی، ما به دلیل بررسی‌های فنی و اصرار فراوان دوستداران استقلال به سراغ جذب مربی معتبر خارجی رفتیم.

مدیرعامل استقلال با اشاره به جذب استراماچونی، بیان کرد: ما در سخت‌ترین شرایط آقای استراماچونی را به استقلال آوردیم. از روزی که ایشان کارشان را در باشگاه شروع کردند، هیچ اقدامی در حوزه فنی بدون هماهنگی با ایشان انجام نگرفته است. اولویت سرمربی استقلال جذب يك مهاجم طراز اول بود. حتی به طور مکتوب هم به باشگاه اعلام کردند که هدف اول جذب این مهاجم باشد. خوشبختانه به این هدف رسیدیم. از نظر رزومه شیخ دیاباته جزو بهترین خارجی‌هایی است که به استقلال آمده است منتهی در بین اخبار کذب و شایعات بی‌اساس و موج تخریب‌ها، چندان به حضور این بازیکن بزرگ پرداخته نشد.

او درباره درآمد باشگاه استقلال از انتقال صیادمنش هم گفت: پول انتقال صیادمنش هزینه سخت‌ترین بحران‌ها شده است. اگر قرار باشد من هر روز درباره بحران‌های مالی صحبت کنم، حوصله همه سرخواهد رفت. بیان برخی مشکلات جز ناامیدی فایده دیگری ندارد. بله، من این را می‌دانم که عده‌ای هم می‌گویند که باشگاه دروغ می‌گوید اما من دو راه دارم، راه اول اینکه مدام بحران‌های مالی استقلال را به رسانه‌ها انتقال دهم تا هوادار باور کند که پول صیادمنش هزینه چه مشکلات مهمی شده، راه دوم اینکه با روش‌های مختلف این شرایط را اداره کنم و اجازه ندهم برخی اتفاق‌ها رخ دهد. من راه دوم را انتخاب کردم و صادقانه به هواداران استقلال می‌گویم که مشکلات اقتصادی باعث می‌شود گاهی اوقات بعضی از حرفهای گذشته نسبت به امروز تغییر کند.

فتحی درباره جذب دیاباته گفت: اولویت اصلی و تاکید آقای استراماچونی این بود که ما اول شیخ دیاباته را جذب کنیم و اگر بودجه باشگاه اجازه داد به سراغ جذب پاتوسی هم برویم، حال ممكن است اين سوال مطرح شودكه چطور پول براى جذب مهاجم بود ولى براى پاتوسى نه؟! جذب پاتوسى به ٤٥٠ هزار دلار نقد نياز داشت (٣٥٠ هزار دلار باشگاه و١٠٠ هزاردلار بازيكن) حال آنكه پول دياباته به تدريج و درطول يك فصل تأمين و پرداخت می‌شود.

مدیرعامل استقلال در پایان خطاب به هواداران این باشگاه گفت: از هواداران محجوب استقلال می‌خواهم که فقط نیمه خالی لیوان را نبینند. شرایط کلی تیم و برنامه‌های آماده‌سازی نسبت به گذشته وضعیت بهتری داشته. یک سرمربی مجرب خارجی در رأس امور فنی قرار گرفته، خواسته‌های هواداران درباره برخورد با حاشیه‌ها مورد توجه و رسیدگی قرار گرفته. همین حالا که به خاطر جدایی پاتوسی ناراحت هستید، یک فوروارد خوب خارجی از سری آ و لیگ فرانسه به استقلال آمده است. بازهم بازیکنان لازم طبق نظر کادرفنی جذب خواهند شد. هواداران و عاشقان استقلال مطمئن باشند خبرهاى خوبى در راه خواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار