PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: ۴۶۴۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
کیهان ورزشی- سید محمد سعید مدنی

پرونده فساد در فوتبال را یادتان که هست؟! پرونده ای که تقریبا از اواخر سال ۹۲ در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نهم شورای اسلامی تشکیل شد تا  موضوع فساد در فوتبال را پیگیری و رسیدگی کند. موضوعی که سال ها قبل از آن سال از سوی رسانه های دلسوز و کارشناسان خیرخواه بارها در باره آن حرف زده شده بود وهشدار دا ده شده بود و...بالاخره بعد از سال ها بی توجهی مجلس شورای اسلامی( دوره نهم) به ماجرا ورود کرد و باعث خوشحالی کسانی شد که سلامت فوتبال را در خطر کامل وعنان آن را به طور مستقیم یا غیر مستقیم، در دست باندهای سواستفاده چی وکلاش و شارلاتان مسلک و...اختاپوسی می دیدند و به طور طبیعی موجب هراس و وحشت همین جریانات زیاده خواه و فاسد شد.
ماجرای پرونده فساد در فوتبال تا آنجا جلو رفت که حتی جزییات آن در صحن علنی مجلس هم‌مطرح شد و... در حالیکه همگان منتظر ارجاع این پرونده به قوه قضاییه و شروع برخورد با مفسدان و متخلفان فوتبال بودند ... دوره مجلس نهم به سر آمد و مجلس دهم از اوایل سال ۹۵ فعالیت خود را شروع کرد. با شروع کار این مجلس دیگر حرفی از پرونده فساد در فوتبال مطرح نشد و خیلی زود برهمگان معلوم شد که مجلسیان حالیه قصد پیگیری این ماجرا را ندارند. این دریافت وقتی به یقین تبدیل شد که در حالیکه رییس کمیسیون اصل۹۰ مجلس نهم که به مجلس دهم هم راه یافته بود تقریبا از دسترس رسانه ها و سئوال کنندگان خارج بود!یکی دو نفر از اعضای جدید کمیسیون اصل ۹۰ مجلس دهم‌صراحتا موضوع فساد در فوتبال را موضوعی نه چندان جدی که تشکیل پرونده آن در مجلس نهم هم با " اغراض سیاسی" همراه بوده، اعلام کردند و...خلاصه پرونده فساد در فوتبال به بایگانی سپرده شد تا خاک بخورد و...موجب شود تا جریانات مفسد وشارلاتان هایی که از سروکول فوتبال بالا می روند وآن را بیمار وآلوده کرده اند نفسی به راحتی بکشند و با جرات و جسارت و گستاخی بیشتری به مفسده انگیزی خود در فوتبال ادامه دهند و...کار وبار آن را به اینجایی بکشانند که حالا باید حسرت شش سال پیش را بخوریم!!
...حالا یکی دو هفته ای  است که شاهد اظهار نظرهایی هستیم که از زبان نمایندگان مجلس مثلا رییس فعلی کمیسیون اصل ۹۰ در باره موضوع فساد در فوتبال شنیده می شود. حتی اخیر آقای پورمختار خودمان! هم در این باره یعنی فساد در فوتبال حرف هایی زده و برخلاف سه سال گذشته  در مصاحبه خود چند بار هم تاکید کرده در این باره در مجلس نهم هم پرونده ای تشکیل شده بود...! و چکیده حرف این نمایندگان محترم این است که موضوع فساد همه جانبه و دلالی افسار گسیخته در فوتبال جدی است و مراجع ذیربط خاصه قوه قضاییه و وزارت اطلاعات و... باید در این موضوع ورود کنند. ما این اظهارات را به فال نیک می گیریم و امیدواریم اتفاقات مثبتی در جهت مبارزه با فساد و اصلاح سازوکار فوتبال صورت بگیرد. هرچند که سئوالاتی در ذهن ما و خیلی ها مطرح است که کمی نگران کننده است، سئوالا تی مثل اینکه این اظهارا ت و دلسوزی برای فوتبال وگرفتاری های آن‌چقدر جدی و دلسوزانه است و چقدر به نزدیک شدن به انتخابات مجلس یازدهم ربط پیدا می کند؟! چرا این عزیزان در سه سال گذشته در این باره واکنش و دغدغه ای از خود بروز نداده اند؟! سئوال دیگر که تقریبا در اذهان رسوب کرده این است که اصولا چرا پرونده فساد در فوتبال در مجلس دهم دنبال نشد؟ آیا واقعا فسادی در فوتبال ما وجود ندارد- که خوب می دانیم دارد- یا اینکه کسانی؛ جریانات و باندهایی از داخل وبی ون مجلس کاری کردند که آن پرونده به کلی از دستور کار مجلس خارج و حواله اتاق بایگانی شود تا در انجا خاک بخورد و در مقابل مشتی فاسد و زیاده خواه- مانند همپالکی های خود در بخش های دیگرصنعت، مسکن، خود رو، کاغذ و...-  فارغ البال هرغلطی کی می خواهنددر فوتبال انجام دهند واین رشته جذاب و جوان پسند را به جای منافع ملی در خدمت منافع نامشروع و پست خود به کار بگیرند...؟!!

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
طباطبایی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
0
0
سلام استاد مدنی....آقایان مجلسی اغلب شان به فکر جمع اوری رای برای روز انتخابات هستند و نگران فوتبال نبوده و نیستند
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار