PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۴۶۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱
کیهان ورزشی-

امیر قلعه نویی هر وقت" خودش" بوده ، در هر عرصه فوتبالی ، چه در حرف و عمل موفق بوده است. وقتی به حرف دوستان و مشاوران غیر فوتبالی که بعضاً هم روشنفکر مآب هستند و  یا ادعای روشنفکری دارند وعلی رغم  اینکه خود را فوتبالی می دانند با واقعیات فوتبال و جامعه شناسی این رشته بیگانه اند گوش می کند و طبق نسخه های آنها عمل می کند نه تنها موفق نیست که" گاف" های بدی هم می دهد و گزک دست مخالفان به ویژه آن دسته که به او سخت حسودی می کنند، می دهدو... جریان " پدر علم حقوق ایران" و" نامه صادق هدایت به دکتر مصدق" وتسلیت به مناسبت درگذشت " شاعره مرحومه" و... را که از زبان قلعه نویی آن هم نه در یک نشست سیاسی یا ادبی که در کنفرانس بعد از بازی و مقابل نگاه هاج و واج خبرنگاران اکثراً جوان ، شنیده شد ، یادتان که هست؟!! اینها را بدون شک مشاوران نا اهل روشنفکر ماب بیگانه با فضای فوتبال و... به ذهن امیر القا کرده بودند و ...نتیجه اش را هم که همه دیدیم.
قلعه نویی مثل هرکس دیگری که در مسیر موفقیت ومبارزه گام بر می دارد باید " خودش" باشد .همان بچه نازی آباد که از بچگی توی زمین های خاکی دنبال توپ دویده، عاشق اهل بیت(ع) بوده ودرهیئت های عزاداری محل بزرگ شده است ودستش را به زانو گرفته وبا ابراز لیاقت ها تا بالاترین سطح فوتبال ایران بالا آمده... اوباید بیش از هر کس به نقاط ضعف و قوت خود آگاه باشد. قوت ها را تقویت کند وضعف ها را برطرف نماید. وبعد با توکل به خدا حرکت کند.
اواگر هم می خواهد از کسی مشورت بگیرد پای صحبت همان کسانی بنشیند که خودش اخیرا در مصاحبه ای گفته است. کسانی که به اومثل مشاوران نا اهل" ادا بازی" یاد ندهند ؛راه و رسم بزرگی و بزرگوار برخورد کردن با مشکلات و مخالفان مغرض و خاصه انها که از کلامشان سخت بوی کینه توزی شخصی به مشام می رسد، عقده دار ها و بیمار دل ها و... را  بیاموزند. همان کسانی که خودش می گوید:
" یک روز رفتم پیش بزرگی؛ هر وقت دلم می گیرد ، می روم پیش یک آدم بزرگی؛ گفتم دعا کن برایم. او گفت که از خدا بخواه که به تو عافیت بدهد. یکبار هم در مورد حرف های زیادی که در مورد من می زنند ، پیش او رفتم. به من گفت برو خدا را شکر کن که از این طریق به دشمنت نان می رسانی. گفت همین که در مورد تو مصاحبه می کنند و مطرح می شوند، بگذار از کنار تو دیده شوند.این افراد حرفی راجع توانایی های خودشان نمی زنند، چون ندارند، ...فقط متظرند ببینند قلعه نویی چه می گوید. پس خدا را شکر کن. اگر به دشمنت هم نان می رسانی یعنی خدا دوستت دارد..."    
حرف های این " آدم بزرگ" ما را یاد بزرگ دیگری انداخت:"طه حسین" نویسنده شهیر و متوفی مصری. او در صفحه اول یکی از کتاب هایش نوشته بود"دوست دارم این کتاب را به کسانی‌تقدیم کنم که خود کاری نمی کنند واز اینکه دیگران کار می کنند، ناراحتند..."!  

از: سیّد

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار