PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۴۶۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۲
۵۳ درصد از شرکت کنندگان در یک نظرسنجی توئیتری پیش بینی کرده اند که زین الدین زیدان تا پیش از آغاز سال ۲۰۲۰ از سرمربی گری کهکشانی ها برکنار خواهد شد.
کیهان ورزشی-
بازگشت «زین الدین زیدان» به راس کادر فنی رئال مادرید از مارس ۲۰۱۹ و آغاز دوره دوم حضورش روی نیمکت این تیم، هنوز تاثیرات مورد انتظار را در زمین بازی برجای نگذاشته و توقعات هواداران را برآورده نکرده است؛ به طوری که ۵۳ درصد آنان در یک نظرسنجی توییتری تایید کردند که مرد فرانسوی تا پیش از کریسمس ۲۰۱۹ برکنار خواهد شد!

پس از لبریز شدن کاسه صبر نه چندان عمیق «فلورنتینو پرز» رئیس رئال و برکنار کردن «سانتیاگو سولاری» تنها چند ماه پس از به دست گرفتن سکان هدایت کهکشانی‌ها، «یوآخیم لو»، «مائوریتسیو پوچتینو» و حتی «خوزه مورینیو» نام‌های بزرگی بودند که با نیمکت خالی سانتیاگو برنابئو ارتباط داده شدند.

با این حال، زمانی که رئیس، تنها ۹ ماه و ۸ روز پس از کناره‌گیری داوطلبانه مرد فرانسوی از سمت خود در مه ۲۰۱۸ و انتصاب ۲ سرمربی، برای دومین بار از اسطوره فوتبال فرانسه به عنوان سرمربی جدید رئال رونمایی کرد، چشم و ابروهای زیادی را به تعجب وا داشت.

زیدان در نشست خبری روز ۳۱ مه ۲۰۱۸ خود که به منظور اعلام جدایی خود برگزار کرده بود، مدعی شد: رئال باشگاهی است که انرژی زیادی می‌طلبد؛ جایی که محدودیت‌های بازیکنان را از آنان می گیریم و لحظه ای فرا می‌رسد که شما چیز بیشتری برای ارائه ندارید.

رکورد زیدان با رئال درخشان بود؛ او در جریان ۲ سال و نیم سه بار لیگ قهرمانان، یک بار لالیگا، ۲ بار جام باشگاه‌های جهان، ۲ بار سوپر جام اروپا و یک با نیز سوپرجام اسپانیا را فتح کرد و بازگشت وی به راس کادر فنی هم از سوی هواداران و هم از سوی رسانه ها با سرو صدا و نشانه‌های مثبت زیادی همراه بود.

تجربه ثابت کرده است که بازگشت‌ها همواره طبق برنامه پیش نرفته و خوب از کار در نمی‌آید؛ پایان کار رئال در فصل ۲۰۱۸ – ۲۰۱۹ بیش از اندازه طول کشید و با حذف آنان از تمامی رقابت‌ها همراه شد و در نهایت به مقام سومی شاگردان زیدان با اختلاف فاحش ۱۹ امتیازی با بارسلونای صدرنشین به اتمام رسید!!

نکته نگران کننده در مورد پایان ضعیف کهکشانی‌ها در فصل گذشته، نگرش رئالی‌ها بود به طوری که بسیاری از اعضای تیم اول پس از از دست رفتن تمام جام‌ها، به وضوح از کار افتادند.

مادریدی‌ها در عرض ۲ ماه چهار بازی را واگذار کردند و شکست خارج از خانه مقابل رایووایکانو سقوط کرده، زیدان را از کوره در برد و وی را وادار به ادای این سخنان کرد: بابت بازگشت پشیمان نیستم برعکس خیلی هم خوشحالم؛ می‌دانم که باید با لحظات سختی همچون امروز دست و پنجه نرم کنم اما امروز همه چیز اشتباه بود اول از همه نگرش ما به بازی.

زنجیره خریدهای تابستانی همچون «لوکا جوویچ»، «ادن هازارد»، «میلیتائو» و «تاکفوسا کوبو» نوجوان مستعد ژاپنی نشانه‌هایی از طلوعی جدید را در آستانه اردوی پیش‌فصل این تیم در آمریکا هویدا کرد؛ با این وجود، سه نمایش ناامید کننده و به شدت ملال آور رئال در جام بین المللی باشگاه‌ها که ۱۲ گل خورده را برای آنان به همراه آورد و شکست تحقیرآمیز هفت بر سه مقابل رقیب همشهری یعنی اتلتیکو مادرید را نیز شامل می‌شد؛ تمام خوش بینی‌های پیش‌فصل این تیم را دود هوا کرد.

و حالا با توجه به اینکه در باشگاهی همچون رئال "صبوری" کالای کمیاب در کانون‌های هواداری به شمار می‌آید، بدون اینکه رئالی ها فصل ۲۰۱۹ – ۲۰۲۰ را شروع کرده باشند، بسیاری از هواداران به توانایی های مرد فرانسوی برای روغن کاری مناسب این ماشین قدرتمند در راستای اهداف باشگاه یعنی کسب نتیجه و بازی زیبا ابراز تردید کرده اند.

در واقع نظرسنجی توییتری که روزنامه آ. ‌اس اسپانیا از مخاطبان خود به عمل آورده، از نظر مشترک ۵۳ درصدی رای دهندگان مبنی بر اخراج مرد فرانسوی از سمت خود تا پیش از کریسمس ۲۰۱۹ حکایت دارد.

برچسب ها: زیدان ، رئال مادرید
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار