PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۴۷۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶
مربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره وضعیت سرخپوشان ، مسایل مربوط به تیم و هواداران و دغدغه ها و امیدهای پیش رو برای تکرار قهرمانی صحبت کرد.

کیهان ورزشی-

به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، کریم باقری که طی سال ها فراز و نشیب های بسیار را در پرسپولیس شاهد بوده است، درباره لزوم هوشمندی بیش از پیش اعضای تیم، باشگاه و هواداران، در مواجهه با مسایلی که برای مقابله با پرسپولیس ترتیب داده می شود صحبت کرد. با این گفت‌وگو همراه باشید.

* بالاخره تاریخ شروع بازی ها اعلام شد. پرسپولیس برای ورود به مسابقات آماده است؟

خوشبختانه تاریخ شروع بازی ها اعلام شد. ما هم خودمان را آماده کرده ایم. ماطبق برنامه کار را شروع کردیم و بعد با برنامه آقای کالدرون ادامه دادیم. مدتی است که منتظریم تا وارد بازی ها بشویم. تمرین های و بازی های تدارکاتی خوبی هم داشتیم و یک بازی خوب دیگر هم داریم. فکر می‌کنم سرمربی هم تا الان ترکیب اصلی خود را شناخته باشد. در کنار همه این ها باید گفت؛ سال خیلی سختی داریم. امتیاز گرفتن از پرسپولیس بیش از هر زمانی هدف همه تیم ها است و البته بعضی تیم ها هم تلاش کرده اند خود را به شدت تقویت کنند. از سوی دیگر انتظار پرسپولیسی ها  به حق بالا رفته است. قطعا مجموعه باشگاه و تیم هم در تلاش است تا این نیاز را مرتفع کند.

* در کنار این افزایش انتظارات، کارشناسان هم در تحلیل های خود به این مساله اشاره می کنند که پرسپولیس با توجه به نفراتی که در اختیار گرفته است، این پتانسیل را دارد که حتی قویتر از قبل باشد.

ما شاکله اصلی تیم را حفظ کرده ایم و چند بازیکن ملی پوش هم به آن اضافه شده است. از این جهت شرایط خیلی خوبی داریم. برای فصل جدید امیدوارانه منتظر شروع مسابقات هستیم. همه برای موفقیت پرسپولیس تلاش می کنیم تا نتایج خوب این چند سال را ادامه بدهیم. البته برای رسیدن به این هدف باید خیلی زحمت بکشیم و کار با حرف پیش نمی رود. آقای کالدرون هم که گفته بود به دنبال ساختن یک تیم بهتر است.

* یکی از مسایل پیش رو این است که بالاخره هواداران بعد از 4 سال با کادر قبلی، خو گرفته بودند و این مساله می تواند نمودهایی داشته باشد.

هواداران در این 4 سال خاطرات خوبی با آقای برانکو داشتند و او هم عملکرد خوبی داشت ولی هر آمدنی ، یک رفتنی هم دارد. هواداران هم بعد از همه این سال ها خوب می دانند مربیان و بازیکنان زیادی آمده اند و رفته اند ولی آن چه برای هوادار باقی می ماند خود پرسپولیس است. پرسپولیس چه با نتایج خوب و چه با نتایج ضعیف همیشه هوادار و نام بزرگ خودش را داشته است. نمی توانیم دنبال نام کسی باشیم بلکه باید دنبال نام خود پرسپولیس بود. ما در این فصل بیشتر از سال های قبل به حمایت هواداران نیاز داریم. بازیکنان هم با توجه به اتفاقاتی که افتاد، چشمشان بیشتر از قبل به سکوها است. باید با هم باشیم و با هم نتیجه بگیریم.

* بعضی، این مساله را مطرح می کنند که اگر تیم در شروع بازی ها یا در مقطعی از لیگ نتایجی کسب کند که خوشایند هواداران نباشد با کششی که وجود دارد، ممکن است شعارهایی رو سکوها به نام کادرفنی قبلی به راه بیفتد، شما چه نظری دارید؟

بله. بالاخره ممکن است چنین مسایلی پیش بیاید. ممکن است بعضی بخواهند از احساسات هواداران بهره برداری کنند. نمی شود گفت اصلا این طور نخواهد بود. این تصمیمی است که هواداران در ورزشگاه و خارج از آن، باید برای تیم خود بگیرند. البته نظر من این است که هواداران مثل سال های قبل از پرسپولیس و تیم حمایت می کنند. دلگرمی ما واقعا به هواداران است و این یک شعار نیست. من فقط می توانم بگویم؛ امسال همه ما باید هوشمندانه تر عمل کنیم. آن هایی که پرسپولیس را دوست ندارند یا آن را سد راه خودشان می بینند امسال تلاش می کنند از این مسایل برای ایجاد مشکل بین هواداران با باشگاه و تیم استفاده کنند. آن ها منتظر فرصت هستند. حتما سعی می کنند میان هواداران و بین آن ها و تیم تفرقه و فاصله بیندازند و اتحاد و همدلی و اعتماد را از بین ببرند چون می دانند بدون این ها هر مجموعه ای آسیب پذیر می شود. پس همه باید باهوش و با هم باشیم. 
من عاجزانه از هواداران می خواهم که بیایند و از پرسپولیس حمایت کنند. 

* قطعا هواداران هم مثل تیم فشار زیادی را احساس می کنند و قرعه هم به شکلی شد که پرسپولیس باید با رقبای جدیترش، ظرف چند هفته ابتدایی بازی کند و تقسیم امتیازات می تواند کار را سخت کند.

هر احتمالی وجود دارد. به خاطر همین باید حواسمان را جمع کنیم. من باز هم تکرار می کنم بعضی ممکن است شلوغ کنند. این اتفاق نباید روی بدهد. نقش تماشاگران خیلی مهم است. چشم تیم به سکوها است.

* مربیان سبک های متفاوتی دارند. بازیکنان با سبک جدید کنار آمده اند؟ 

سبک کار مربیان با هم فرق می کند. مربیان کروات روی توان بدنی و نظم و انضباط خوب کار می کنند. نه این که کالدرون غیر از این باشد ولی او شکل متفاوتی از فوتبال را مد نظر دارد. او بازی با حمله ها و تعداد گل های بالا می خواهد. آمار هم نشان می دهد ما از این جهت افت داشتیم. هدف کالدرون این است که پرسپولیس را از نظر نوع بازی یک مرحله بالا ببرد. بچه با این سبک ارتباط برقرار کردند ولی جا افتادن آن مستلزم بازی های بیشتر در طول فصل است.

* فکر می‌کنید کالدرون به ترکیب ایده آل خودش رسیده است؟

برای رسیدن به نقطه ایده ال همیشه باید تلاش کرد. ما همیشه دنبال بهتر شدن هستیم ولی به طور کلی باید بگویم با توجه تمرینات و بازی ها او به شناخت خیلی خوبی از بچه ها رسیده و ترکیب خود را شناخته است. 

* پرسپولیس بازیکنان خوب زیادی دارد و به نظر در هر بازی چند ستاره روی نیمکت خواهد بود. این مساله در کنار خوبی‌هایش، سختی هایی هم دارد.

قطعا این شرایط یک نعمت است و دست مربی را باز می گذارد ولی اداره و مدیریت تیم را هم سخت می کند. البته با مشخصاتی که از آقای کالدرون دیدم، به نطرم، کار را جمع می کند. بازیکن فقط باید تلاش ، تلاش ئ باز هم تلاش کند و باقی کار را هم به سرمربی بسپارد. در طول فصل به همه، بازی می رسد. البته کم و زیاد دارد ولی هر کسی باید خود را برای لحظه ای آماده کند که زمانش می رسد تا هم به خودش و هم به تیم کمک کند. من کاملا امیدوارم بازیکنان شرایط درک کنند و با رفاقت ، همدلی، انگیزه و تفکرات حرفه ای در خدمت تیم باشند.

* راستی به عنوان آخرین سوال، به حواشی بپردازیم که در ارتباط با سید جلال حسینی ایجاد شده بود.

متاسفانه این قبیل حواشی در اطراف پرسپولیس همیشه وجود دارد. مهم است که با هوشیاری به آن ها به شکلی بها ندهیم که تکرار شود. در مورد سید جلال اصلا مساله ای وجود نداشت. او مصدوم بود. همه هم می دانستند و این باعث شد در بازی های دوستانه کمتر حضور داشته باشد. بالاخره پرسپولیس اگر 10 تا دوست داشته باشد، 5 تا دشمن هم دارد که موفقیتش را نمی خواهند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار