PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۴۷۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
امیر روستایی مهاجم ملی پوش تیم پرسپولیس :
امیر روستایی مهاجم تازه وارد و ملی پوش تیم پرسپولیس با بازیهای امیدوارکننده و گلزنی های پیاپی اش در بازیهای تدارکاتی خیلی زود توانست خودش را در دل طرفداران قهرمان لیگ هجدهم جا کند. روستایی جزو فورواردهای جوان فوتبال ایران به شمار می آید و درحال حاضر در دو جبهه برای پرسپولیس و تیم امید کوشش می کند. او در سالی قرار دارد که اگر در خط حمله درخشش لازم را داشته باشد می تواند یک شبه ره صد ساله برود. اگر برای پرسپولیس در لیگ نوزدهم پشت سرهم گل بزند بدون تردید باحمایت هواداران پرسپولیس مواجه خواهد شد و مسیر حضورش در تیم ملی هموار می شود. درخشش در ویترین پرسپولیس برای این مهاجم جوان مثل نردبان ترقی می ماند. اگر تیم امید با گلزنی های روستایی طلسم چهل ساله را بشکند و راهی المپیک شود آن وقت درهای دروازه های خوشبختی به روی این جوان گشوده خواهد شد.روستایی فورواردی سرعتی است که در زدن ضربات نهایی تاکنون عملکرد خوبی داشته است .

آقای گل سه دوره فوتبال پایه تهران

-امیر روستایی مهاجم تازه وارد تیم پرسپولیس متولد 14 مرداد 1376 در تهران است:« بچه تهران هستم اما اصالتا طالقانی هستم.»

-وی درباره علاقه خانواده اش به پرسپولیس گفت:بیشتر اعضای خانواده ما پرسپولیسی هستند و این تیم را دوست دارند و هوادار پرسپولیس هستند اما یکی از دایی هایم استقلالی است.البته کری خوانی هم در خانواده داریم.

مهاجم پرسپولیس ادامه داد: قبل از این که به باشگاه پیکان اضافه شوم بیشتر بازیهای پرسپولیس را از نزدیک تماشا می کردم و مشتاق بودم که برای دیدن پرسپولیس به ورزشگاه بروم.ورزشگاه زیاد می رفتم بخصوص برای تماشای دربی ها .سعی می کردم دربی ها را از نردیک تماشا کنم.خاطره انگیزترین دربی که از نزدیک دیدم دربی سه بر دو با هت تریک ایمون زائد بود که پرسپولیس بازی باخته را با هت تریک زائد 3 بر 2 برد و هوادارانش را خوشحال کرد.اتقاقا چند نفر از دوستانم پس از دوگل استقلالی ها قید بازی را زدند و ورزشگاه را ترک کردند اما وقتی خبردار شدند که پرسپولیس پشت سرهم گل می زند به ورزشگاه برگشتند و در جشن پیروزی در دربی شرکت کردند.

-او درباره نحوه ورودش به عالم فوتبال می گوید:فوتبال را از تیم زیر9 سال باشگاه پرسپولیس شروع کردم و تا رده جوانان در خدمت باشگاه پرسپولیس بودم. من با پیراهن پرسپولیس در رده های پایه مسابقات فوتبال تهران ،سه دوره آقای گل شدم تا این که مشکلات پیش آمد که نتوانستم در باشگاه پرسپولیس ماندگار شوم و از این رو تصمیم گرفتم از پرسپولیس جدا شوم و به تیم های پایه باشگاه پیکان تهران ملحق شدم.حدود سه سال در خدمت باشگاه پیکان تهران بودم و برای تیم های پایه و بزرگسالان این باشگاه بازی کردم.من در پیکان روزهای خوبی داشتم و لازم است از دست اندرکاران این باشگاه بابت زحمات شان تشکر کنم.پس از اردوهای ملی با پیشنهاد باشگاه پرسپولیس مواجه شدم و دوباره به این باشگاه برگشتم و الان هم در خدمت پرسپولیس هستم.

بدون معطلی به پرسپولیس «بله» گفتم

-روستایی ادامه داد:وقتی متوجه پیشنهاد پرسپولیس شدم بدون معطلی پیشنهاد باشگاه سابق خود را قبول کردم و پرسپولیسی شدم .

-وی ادامه داد:ضمنا پرسپولیس تیم بزرگی است و باید تلاشم را بیشتر کنم. البته من از بچگی در پرسپولیس بوده‌ام و در رده‌های نوجوانان و جوانان برای این تیم بازی کرده‌ام. من شرایط بازی در پرسپولیس را درک می‌کنم و می‌دانم که چالش بزرگی در پیش دارم ولی یک چیزی در خودم دیده‌ام که این چالش را قبول کرده‌ام. اگر فکر می‌کردم که نمی‌توانم، یک درصد هم به بازی در پرسپولیس فکر نمی‌کردم.

-مهاجم باشگاه پرسپولیس درباره سایر پیشنهادات خود در فصل نقل و انتقالات لیگ برتر گفت:اتفاقا از باشگاه استقلال تهران هم پیشنهاد داشتم و از باشگاه سپاهان اصفهان هم پیشهادی دریافت کردم اما پرسپولیسی شدم .پرسپولیس انتخاب اولم بود و دوست داشتم به پرسپولیس برگردم و برای تیم موردعلاقه ام بازی کنم. ضمنا آنچه مشخص است، اینکه پرسپولیس به یک مهاجم گلزن نیاز دارد. من هم تلاش می‌کنم در هر بازی مؤثر باشم و دل هواداران تیم را شاد کنم و بهترین روزها را برایشان رقم بزنم.

-بهترین خاطره امیر روستایی در پرسپولیس به سالهای گذشته برمی گردد زمانی که او بازیکن تیم های پایه سرخپوشان بود. وی دراین باره می گوید:بهترین خاطره ام به حضورم در تیم جوانان پرسپولیس مربوط می شود که من در دربی جوانان موفق شدم در بیست و چهارمین ثانیه بازی دروازه تیم جوانان استقلال را باز کنم.البته نتیجه دربی را واگذار کردیم ولی آن گل خیلی به من چسبید و برایم خاطره ساز شد.

-روستایی درباره بخشی از خاطره اتش که مربوط حضورش به عنوان یک تماشاگر در ورزشگاه می شد ،گفت:من خیلی پرسپولیسی هستم و همیشه هواداران پرسپولیس را هنگام شعار دادن همراهی می کردم.شعاری بود که مربوط به شش تایی ها می شد . تماشاگران از یک تا شش را می شمردند و در آخر یکصدا عدد شش را فریاد می زدند.روزهای خوب و پرنشاطی بود

کالدرون به جوانان بها می دهد

-برانکو ایوانکوویچ موفق ترین مربی تیم پرسپولیس در لیگ برتر بوده است. او با پرسپولیس در قهرمانی هت تریک کرد و جزو مربیانی است که بیشتر بازیکنان دوست دارند کار کردن با او را تجربه کنند. البته روستایی نظر متفاوتی دارد و در این خصوص می گوید:البته برانکو در سه سالی که سرمربی پرسپولیس بود به بازیکنان جوان زیاد فرصت بازی نمی داد و بیشتر از بازیکنان باتجربه استفاده می کرد. تصور می کنم که اگر من هم شاگردش می شدم در پرسپولیس فرصت بازی به اندازه کافی پیدا نمی کردم ولی الان خیلی خوشحالم که به پرسپولیس آمدم و شاگرد آقای کالدرون سرمربی آرژانتینی پرسپولیس هستم. ایشان یک مربی باانگیزه است و این که به بازیکنان جوان پرسپولیس بها می دهد.

-در حال حاضر امیر روستایی مهاجم پرسپولیس عضو تیم امید ایران در مسیر مسابقات انتخابی المپیک 2020 ژاپن است. او یه عنوان یک پرسپولیسی شاگرد فرهاد مجیدی کاپیتن و سرمربی پیشین تیم استقلال یا به عبارتی رقیب دیرینه سرخپوشان تهرانی است. امیر دراین باره می گوید:آقای فرهاد مجیدی یکی از بازیکنان خوب ایران در سالهای گذشته بود . الان بحث تیم ملی است و وقتی بحث ملی مطرح می شود که کسی از قرمز و آبی صحبت نمی کند. الان مهم تیم امید است و ان شاالله با کمک یکدیگر بتوانیم طلسم نرفتن به المپیک را پس از چند دهه بشکنیم. امیدوارم تیم امید به المپیک راه یابد.

دایی و پیوس الگوی من در گلزنی هستند

-امیر روستایی مهاجم تازه وارد پرسپولیسی ها در اولین بازی خود برای سرخپوشان گلزنی کرد و این گل در ذهن طرفداران این باشگاه نقش بست .او دراین باره می گوید:گلی که برای پرسپولیس در اولین بازی خود زدم در بهترین تایم مسابقه به ثمر رسید و این که من در دیداری گل زدم که بازی بطور زنده از تلویزیون پخش می شد.ضمنا آن گل به من در بدو ورودم به پرسپولیس خیلی کمک کرد و باعث شد که در نظر آقای کالدرون به عنوان سرمربی جایگاهی پیدا نمایم و نقش بیشتری در تاکتیک های هجومی تیم پیدا کنم. این گل باعث شد که کالدرون بیشتر روی من از نظر فنی حساب باز کند و ان شااالله بتوانم در بازیهای آینده بیشتر برای پرسپولیس گل بزنم و دل هواداران را شاد کنم.

-یک از موضوعات جالب توجه تماشاگران شادی گل مهاجمان است. روستایی درباره شادی گل خود می گوید: هر مهاجمی پس از گل به شکلی شادی می کند من پس از گلزنی به یاد اسامی پدر و مادرم به دستم بوسه می زنم تا به شکلی علاقه ام را به آنها نمایان کنم.

-امیر روستایی بازیکن پرسپولیس در خصوص الگوی داخلی و خارجی خود از نظر فنی گفت:الگوی من از نظر فنی لواندوفسکی لهستانی مهاجم تیم بایرن مونیخ است. از نظر فنی هم الگوی من ، نیمار برزیلی مهاجم تیم پاری سن ژرمن است.من نیمار را از این بابت دوست دارم که مثل او به کارهای تکنیکی علاقه مند هستم.الگوهای داخلی من در ایران آقایان فرشاد پیوس و علی دایی هستند که جزو فورواردهای گلزن فوتبال ایران به شمار می آیند.من می توانم با الگوبرداری از این دو مهاجم نامی فوتبال ایران در گلزنی موفق تر باشم.

قراردادم با پرسپولیس میلیاردی نیست

-امیر روستایی که مهاجمی تکنیکی است در خصوص نقاط قوت و ضعف خود می گوید: من بیشتر یک مهاجم تکنیکی و سرعتی هستم. من فورواردی سرزن نیستم! اما از نظر تکنیکی با کمی اختلاف به نیمار شباهت دارم و سعی می کنم مثل به تیمم کمک کنم.

-او در بخش بعدی صحبت هایش درباره مربیان سابق خود صحبت کرد و گفت:لازم است از آقای مجید جلالی سرمربی اسبق تیم پیکان تهران تشکر کنم. ایشان ،مرا در تیم های پایه پیکان دید و انتخابم کرد و مرا به تیم بزرگسالان پیکان آورد و فرصت بازی به من داد.آقای حسین فرکی هم در فصل گذشته سرمربی تیم پیکان بود و از نظر اخلاقی و فنی از ایشان خیلی آموختم و برایم زحمت کشیدند.لازم است از زحمات آقای فرکی هم تشکر کنم.

-امیر روستایی در خصوص این که پیش از پیوستن به پرسپولیس با چه کسانی مشورت کرده است ،گفت:من ،پیش از بازگشت به پرسپولیس با آقای حمید استیلی مدیر کنونی تیم امید و بازیکن پیشین تیم پرسپولیس مشورت کردم.به نظرم انتخاب خوبی داشتم و امیدوارم در پرسپولیس روزهای موفقی داشته باشم.

-وی درباره مبلغ قرارداد خود با باشگاه پرسپولیس گفت: قراردادم با پرسپولیس میلیارد تومانی نیست اما قرارداد خوبی بستم و از این بابت رضایت دارم.

کالدرون پا به پای بازیکنان فوتبال بازی می کند

-برخی از مهاجمان در فوتبال هستند که وقتی به آنها کمتر پاس می دهند سریعا به واسطه روحیات شان قهر می کنند و وارد حاشیه می شوند. امیر روستایی در این خصوص می گوید:قهر کردن در فوتبال جایز نیست و من نمی پسندم!به هر حال مهاجم ،90 دقیقه در زمین است و بالاخره چند توپ در طول مسابقه گیرش می آید که می تواند از این توپ های ارسالی فرصت گلزنی بسازد.بازیکنان در داخل زمین به هم پاس می دهند و یک هدف بیشتر ندارند و آن هم پیروزی تیم است. اگر بحثی پیش می آید در خصوص موفقیت تیم است .همه می خواهند تیم برنده شود و کار گروهی و پاسکاری نیز جزیی از وظایف بازیکنان در فاز حمله است.

-مهاجم تازه وارد پرسپولیس در مورد فضای مجازی می گوید: من زیاد در فضای مجازی فعالیتی ندارم.اگر گلی بزنم به این خاطر پستی در «اینستاگرام» منتشر می کنم اما این طور نیست که بیست و چهار ساعته در «اینستاگرام» باشم و وقتم را در فضای مجازی سپری کنم.البته از روزی که به پرسپولیس آمدم تعداد فالوورهایم نسبت به گذشته خیلی بیشتر شده است.تا پیش از حضورم در پرسپولیس حدود سه هزار فالوور داشتم اما این تعداد چندین برابر شده است.

-روستایی درباره ویژگی های شخصیتی و فنی کالدرون می گوید:کالدرون یک مربی باشخصیت است که روی نظم خیلی تاکید دارد.ایشان به نظم و دیسیپلین خیلی اهمیت می دهد و جزو مربیان بانگیزه و انرژیک است که پا به پای بازیکنانش فوتبال بازی می کند.با شناختی که از کالدرون پیدا کرده ام او به بازیکنان جوان خیلی بها می دهد و اسم و رسم برای کالدرون مهم نیست.امیدوارم که نظر کالدرون را تا پیش از شروع فصل تازه لیگ برتر جلب کنم و برای پرسپولیس در لیگ به میدان بروم.

نمی خواهم در پرسپولیس بازیکن تعویضی باشم!

-او امیدوار است که در ترکیب اصلی پرسپولیس به بازیکنی ثابت بدل شود:«من به پرسپولیس آمده ام که بازیکن ثابت باشم .من به پرسپولیس نیامده ام که به عنوان یک بازیکن تعویضی شناخته شوم.دوست دارم آنقدر خوب کار کنم که در هر بازی به عنوان بازیکن ثابت وارد زمین شوم و هر هفته برای تیمم گل بزنم.

-روستایی درباره لقب خود در تیم امید اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در تیم امید لقب دارم و همه ،مرا با لقب سامورایی صدا می زنند.از آن جا که در تمرینات و بازیها زیاد می دوم واهل جنگندگی در میدان هستم به من می گویند سامورایی.

-مهاجم پرسپولیسی ها درباره تیم موردعلاقه خود در فوتبال اروپا گفت: من به تیم لیورپول علاقه دارم و طرفدار تیم دیگری در فوتبال اروپا نیستم. بازیهای لیورپول را تماشا می کنم.

-ابوالفضل رزاق پور بازیکن تیم پیکان دوست صمیمی و فوتبالی امیر روستایی است : از وقتی که به پرسپولیس آمده ام با محمد نادری،حسین کنعانی زادگان، مجتبی شیری و سیامک نعمتی صمیمی تر هستم.البته با سایر بازیکنان هم روابط خوبی دارم اما با این دوستان صمیمی تر هستم و با برخی شان از گذشته آشنا بوده ام.

-وی درباره شوخ طبع ترین بازیکن پرسپولیس گفت:علیرضا بیرانوند شوخ طبع ترین بازیکن پرسپولیس است.

پرسپولیس روز به روز بهتر می شود

-روستایی درباره مهم ترین آرزوی فوتبالی خود گفت:مهم ترین آرزوی من کسب عنوان آقای گلی لیگ برتر است و این که روزی بتوانم پیراهن تیم ملی را بر تن کنم و برای کشور در میادین بین المللی بازی کنم. البته دوست دارم روزی لژیونر فوتبال ایران شوم و در لیگ های معتبر اروپایی بازی کنم.

-امیر روستایی درباره شماره پیراهن خود در پرسپولیس می گوید:شماره 20پرسپولیس به من رسید. این شماره را بازیکنان بزرگی چون مهدی هاشمی نسب و بهروز رهبری فرد در پرسپولیس برتن کرده اند و من هم امیدوارم با شماره ۲۰ بهترین بازیها را برای پرسپولیس انجام دهم. البته شماره مورد علاقه ام، 9 است.امیدوارم در آینده با این شماره در پرسپولیس بازی کنم.

-وی ادامه داد: از هواداران پرسپولیس انتظار حمایت دارم. مطمئن باشند که این تیم روز به روز بهتر خواهد شد.ان شاالله با حمایت طرفداران روزهای خوبی داشته باشیم و بتوانیم قهرمانی در لیگ و جام حذفی را کسب کنیم.پرسپولیس تیم بزرگی است و تمامی بازیکنان با روحیه بالا تمرین می کنند و تنها به تکرار قهرمانی فکر می کنند.

-روستایی در خاتمه گفت: از پدر و مادرم نهایت تشکر را دارم که همیشه یارویاورم بوده اند. هم چنین از مربیانم که برایم زحمت کشیده اند ممنون هستم.

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار