PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۴۷۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۸
مراسم قرعه‌کشی مرحله گروهی فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد.
کیهان ورزشی-
مراسم قرعه‌کشی مرحله‌ گروهی بیست‌وهشتمین دوره لیگ قهرمانان اروپا (شصت‌و پنجمین دوره مسابقات سطح اول قاره اروپا) از ساعت 20:30 امشب (پنجشنبه) با حضور مسئولان یوفا، نمایندگان باشگاه‌های راه‌یافته به این لیگ و جمعی از اهالی فوتبال در شهر موناکو آغاز شد و در نهایت تیم‌های حاضر رقبای خود را شناختند.

32 تیمی که در فصل پیش رو به رقابت خواهند پرداخت به ترتیب در 4 سید یا پات دسته‌بندی شدند. قهرمانی لیورپول در فصل گذشته به منزله سید اولی شدن این تیم (سرگروه بودن) در قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل پیش رو بود. طبق قوانین یوفا، قهرمانان لیگ قهرمانان و لیگ اروپا به صورت خودکار در سید یک قرعه‌کشی مرحله گروهی فصل آینده قرار گرفت. به این ترتیب لیورپول و چلسی که با شکست آرسنال فاتح لیگ اروپا شد، هر دو سرگروه بودند. علاوه بر این 2 تیم، 6 قهرمان لیگ‌های مهم فوتبال اروپا (براساس رده‌بندی لیگ‌های یوفا) نیز در سید یک قرار گرفتند. بر این اساس، تیم‌های بارسلونا از لالیگای اسپانیا، یوونتوس از سری A ایتالیا، منچسترسیتی از لیگ برتر انگلیس، بایرن مونیخ از بوندس‌لیگای آلمان، پاری‌سن‌ژرمن از لوشامپیونه فرانسه و زنیت از لیگ برتر روسیه دیگر سرگروه‌های مرحله گروهی بودند. به این ترتیب لیگ برتر انگلیس امسال سه نماینده در سید یک داشت. دیگر نماینده این کشور، تاتنهام هم در سید دوم قرار گرفت.

توزیع تیم‌ها در سید‌های دوم تا چهارم نیز بر اساس ضریب امتیاز آنها در رده‌بندی یوفا صورت گرفت، به نحوی که تیم‌های باسابقه‌تر این رقابت‌ها که در یک بازه زمانی پنج ساله نتایج بهتری در رقابت‌های اروپایی گرفته‌اند، در رده‌‌های بالاتر و در نتیجه در سید‌های بالاتر قرار گرفتند.

قوانین قرعه‌کشی فصل بیست‌و هشتم لیگ قهرمانان اروپا عبارتند از:

* دو تیم از یک کشور در یک گروه قرار نمی‌گیرند.
* نمایندگان کشورهای روسیه و اوکراین به دلیل مشکلات سیاسی در یک گروه قرار نمی‌گیرند.
* کشورهایی که بیش از 2 نماینده دارند، در صورتی که 2 تیم از آنها در 4 گروه اول قرار بگیرند، 2 تیم بعدی به صورت اتوماتیک در چهار گروه دوم قرعه‌کشی می‌شوند.
* برای کشورهایی با بیش از 2 نماینده، در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (2 روز مختص برگزاری بازی‌های لیگ قهرمانان) بیش از 2 بازی از نمایندگان یک کشور برگزار نمی‌شود.

گروه‌بندی فصل 20-2019 لیگ قهرمانان اروپا به شرح زیر است:

گروه A: پاری‌سن‌ژرمن، رئال مادرید، کلوب بروژ و گالاتاسرای
گروه B: بایرن مونیخ، تاتنهام، المپیاکوس و ستاره سرخ
گروه C: منچسترسیتی، شاختار دونتسک، دینامو زاگرب و آتالانتا
گروه D: یوونتوس، اتلتیکو مادرید، بایر لورکوزن و لوکوموتیو مسکو
گروه E: لیورپول، ناپولی، سالزبورگ و خنک
گروه F: بارسلونا، بورسیا دورتموند، اینتر و اسلاویا پراگ
گروه G: زنیت سن‌پترزبورگ، بنفیکا، لیون و لایپزیگ
گروه H: چلسی،‌ آژاکس، والنسیا و لیل

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار