PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۴۷۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۱
رقابت‌های روز ششم جام‌جهانی بسکتبال برگزار شد که تیم‌های راه یافته به مرحله دوم مشخص شدند و از فردا (جمعه) مسابقات برای کسب رده‌های اول تا شانزدهم و هفدهم تا سی و دوم ادامه خواهد داشت.
کیهان ورزشی-
دیدارهای روز ششم جام‌جهانی بسکتبال و روز پایانی مرحله مقدماتی امروز برگزار شد که در جریان مسابقات امروز مدعیان حریفان خود را شکست دادند که در جریان آن ۲ نتیجه جالب توجه رقم خورد.

ابتدا جمهوری چک توانست برابر ترکیه‌ای که تیم ملی آمریکا را به دردسر انداخته بود به برتری برسد و سپس استرالیا از سد لیتوانی گذشت. کانادا، برزیل، یونان و آمریکا هم دیگر برنده‌های امروز بودند.

تیم ملی جمهوری چک در مصاف با ترکیه ۹۱ بر ۷۶ برنده شد و به جمع ۱۶ تیم برتر جام رسید و مانع صعود ترکیه شد، استرالیا ۸۷ بر ۸۲ پیروز شد و با این برد به جمع ۱۶ تیم برتر جام رسید و سهمیه المپیکش را قطعی کرد، یونان ۱۰۳ بر ۹۷ نیوزلند را شکست داد و آمریکا ۹۸ بر ۴۵ ژاپن را مغلوب کرد.

نتایج دیدارهای روز ششم به شرح زیر است:

سنگال ۶۰ – کانادا ۸۲

مونته‌نگرو ۷۳ – برزیل ۸۴

جمهوری چک ۹۱ – ترکیه ۷۶

اردن ۶۲ – آلمان ۹۶

استرالیا ۸۷ – لیتوانی ۸۲

نیوزلند ۹۷ – یونان ۱۰۳

ژاپن ۴۵ – آمریکا ۹۸

فرانسه ۹۰ – جمهوری دومینیکن ۵۶

با این نتایج ۱۶ تیم برتر جام که به مرحله بعدی صعود کردند مشخص شدند.

طبق نتایج لهستان، ونزوئلا، آرژانتین، روسیه، اسپانیا، پورتوریکو، صربستان، ایتالیا، آمریکا، جمهوری چک، برزیل، یونان، فرانسه، جمهوری دومینیکن، استرالیا و لیتوانی به جمع ۱۶ تیم برتر جام رسیدند.

طبق اعلام فدراسیون بین‌المللی بسکتبال در ادامه مسابقات ۱۶ تیم اول و ۱۶ تیم دوم جام در ۴ گروه ۴ تیمی به رقابت‌ها ادامه خواهند داد.

لهستان، ونزوئلا، آرژانتین و روسیه در گروه اول، اسپانیا، پورتوریکو، صربستان و ایتالیا در گروه دوم، آمریکا، جمهوری چک، برزیل و یونان در گروه سوم و فرانسه، جمهوری دومینیکن، استرالیا و لیتوانی در گروه چهارم به رقابت می‌پردازند که البته ۲ تیمی که در مرحله اول باهم پیکار کردند نتیجه‌شان در این مرحله محاسبه می‌شود و دوباره به مصاف هم نمی‌روند. تیم‌ها در این مرحله با امتیازهایی که در مرحله اول کسب کرده‌اند به کار خود ادامه می‌دهند.

برای ۱۶ تیم دوم جام نیز همین شرایط وجود دارد و ۲ تیم آخر گروه با ۲ تیم آخر گروه بعدی خود رقابت می‌کنند.

چین، ساحل عاج، کره‌جنوبی و نیجریه در گروه اول، تونس، ایران، آنگولا و فیلیپین در گروه دوم، ترکیه، نیوزلند، مونته‌نگرو و ژاپن در گروه سوم و آلمان، کانادا، اردن و سنگال در گروه چهارم قرار دارند و همانند ۱۶ تیم اول جام رقابت می‌کنند.

رقابت در بین ۱۶ تیم دوم جام که برای کسب رده هفدهم تا سی و دوم تقابل دارند برای کشورهای آسیایی و آفریقایی اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که نماینده‌های این ۲ قاره برای کسب سهمیه المپیک تلاش می‌کنند و بهترین تیم آفریقا و آسیا سهمیه المپیک را کسب می‌کند.

طبق اعلام فدراسیون جهانی مسابقات مرحله دوم جام از فردا آغاز می‌شود که برنامه دیدارهای روز هفتم (روز اول از مرحله دوم) به شرح زیر است:

رقابت‌های ۱۶ تیم برتر:

لهستان - روسیه

صربستان - پورتوریکو

آرژانتین - ونزوئلا

ایتالیا  - اسپانیا

رقابت‌های ۱۶ تیم دوم:

ساحل عاج - نیجریه

ایران - آنگولا (ساعت ۱۲:۳۰ به وقت تهران)

چین - کره جنوبی

فیلیپین - تونس

تیم ملی بسکتبال ایران در این مرحله با فیلیپین و آنگولا مسابقه می‌دهد و برای نزدیک شدن به سهمیه المپیک باید هر ۲ مسابقه خودش را با برد پشت سر بگذارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار