PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۴۸۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴
علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی از وقوع اتفاقاتی خوب برای کشتی کشورمان خبر داد و گفت: فدراسیون کشتی بعد از انتخابات به آرامش رسیده است.

کیهان ورزشی-

تمرین تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان از ساعت 17 امروز (شنبه) با حضور مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان و رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در خانه کشتی شماره دو برگزار شد. نصرالله سجادی، سرپرست کاروان اعزامی ایران به المپیک 2020 نیز در این بازدید در کنار سلطانی فر و صالحی امیری حضور داشت.

علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی در حاشیه این بازدید در جمع ملی‌پوشان عنوان کرد: تمام مشکلات کشتی باعث نمی‌شود تیم ما کم بیاورد و عقب برود.  ما در کشتی فرنگی از 10 وزن، در شش وزن کشتی‌گیر 20 و 21 ساله داریم و این یک اتفاق بزرگ است. هر مربی این جرأت را ندارد که قبل از المپیک این تغییرات را در تیمش داشته باشد.

وی ادامه داد: ما منتظر رخ دادن اتفاقات خوب هستیم اما بدانید که تیم فرنگی جوان شده است و دوستان در فرنگی تیمی را تحویل گرفتند که پارسال یازدهم دنیا شده است.

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به تیم آزاد اظهار داشت: در آزاد هم سه کشتی‌گیر را که پارسال مدال‌آور و امتیاز آور بودند، برای مسابقات جهانی در اختیار نداریم. حسین خانی در وزن 74 کیلوگرم رباط پاره کرد، رضا یزدانی هم می‌توانست کمک کند که غایب است و پرویز هادی نیز می‌توانست طلا بگیر که در خارج از اردو به دلیل یک ندانم‌کاری اتفاقی برایش افتاد و دیگر در تیم نیست.

دبیر گفت: تیم آزاد در دو سال گذشته نهم و ششم جهان شده و الان کاری سختی پیش روی این تیم است. همیشه مسابقات جهانی قبل از المپیک از خود المپیک سخت‌تر است. در المپیک 16 نفر در هر وزن هستند و در چند دور تمام می‌شود، اما جهانی قبل المپیک خیلی دشوارتر است و همه به دنبال سهمیه هستند. کسانی که در جهانی مدال می‌گیرند، در المپیک هم 90 درصد روی سکو می‌روند.

در ادامه وزیر ورزش در جمع ملی‌پوشان گفت: فدراسیون بعد از انتخابات به آرامش رسیده و ما امیدواریم با یک برنامه‌ریزی مناسب بچه‌ها بتوانند به موفقیت دست یابند و آماده شویم برای حضوری آبرومند که در شأن جهموری اسلامی ایران باشد و در المپیک 2020 داشته باشیم. من خودم خیلی با وجود جوانگرایی و تلفیقی که بین باتجربه‌ها و جوان‌ها رخ داده است، امیدوارم بتوانیم نتیجه خیلی خوبی بگیریم و موجبات افتخار ایران را کسب کنیم.

وی با اشاره به حضور علیرضا دبیر در فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: دبیر خودش خاک کشتی را خورده و در رده‌های مختلف قهرمانی دارد و در مربیگری هم تجربه‌هایی را یدک می‌کشد. او الزامات مد نظر برای یک مدیر موفق را دارد و قرار شد دور از حاشیه و با استفاده از پیشکسوتان و جوانگرایی و استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی در برنامه‌ها رخ بدهد تا ما روزهای خوبی را برای کشتی ببینیم. ما نگاه پرمعنایی به کشتی داریم و مردم حساب ویژه‌ای روی این رشته باز کرده‌اند و ما هم باید شرایطی فراهم کنیم که در آوردگاه المپیک بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم.  اعضای کادر مربیگری هر دو رشته (آزاد و فرنگی) آزمون پس داده و میدان دیده هستند و کارنامه خوبی دارند. تمام این عوامل باعث شده تا شرایط خوبی رقم بخورد.

بعد از پایان دیدار مسولین با ملی‌پوشان کشتی، سر مربیان تیم ملی آزاد و فرنگی دریک جلسه خصوصی با حضور وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک حضور پیدا کردند تا درباره مشکلات تیم‌های ملی گفت‌وگو کنند.

برچسب ها: کشتی ، علیرضا دبیر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار