PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۴۸۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
تیم ملی والیبال ایران در ششمین مسابقه خود در جام‌جهانی 2019 برابر آمریکا شکست خورد.
کیهان ورزشی- 

تیم ملی والیبال ایران در ششمین دیدار خود در چارچوب مسابقات جام‌جهانی از ساعت 12:30 به مصاف آمریکا رفت که این مسابقه با نتیجه 3 بر یک و با امتیازهای 25 - 18، 22 - 25، 25 - 18، 25 - 12 به سود یانکی‌ها خاتمه پیدا کرد. ولادمیر اولینیک روس و جورج مکری از اسلواکی قضاوت این بازی را در گرین آره‌نای هیروشیما برعهده دارند.

ایگور کولاکوویچ برای شروع این مسابقه از ترکیب جواد کریمی، امیر غفور،  علی‌اصغر مجرد، امیرحسین اسفندیار، میلاد عبادی‌پور، مسعود غلامی و محمدرضا حضرت‌پور استفاده کرد.

ست نخست؛ 25 بر 18 به سود آمریکا
آمریکایی‌ها بازی با خوب شروع کردند و توانستند از همان ابتدا اختلافی چند امتیازی با ایران ایجاد کنند.  هر چه از زمان بازی گذشت شاگردان جان اسپروا بیشتر بر توپ و میدان مسلط شدند. آنها در امتیاز 14 بر 11 هم از ایران پیش افتادند. تیم ایران اشتباهات زیادی داشت و آمریکا هم از این موضوع استفاده کرد. این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 18  به سود آمریکا خاتمه پیدا کرد.

ست دوم؛ 25 بر 22 به سود ایران
بازی بسیار نزدیک آغاز شد و هر دو تیم پایاپایی پیش رفتند. در امتیاز 8 بر 7 به سود آمریکا تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. سرویس میلاد عبادی‌پور نتیجه بازی 16 بر 14 به سود ایران کرد تا یک بار دیگر تیم‌ها به وقت استراحت فنی بروند. در امتیاز 20 بر 17 به سود ایران جان اسپروا، سرمربی آمریکا تقاضای وقت استراحت فنی کرد.  بعد از این وقت استراحت آمریکایی‌ها اختلاف سه امتیازی را جبران کردند تا در امتیاز 20 بر 20 کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی کند. این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 22 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

ست سوم؛ 25 بر 18 به سود آمریکا
با وجود بازی خوبی که ایران انجام داد، در امتیاز 8 بر 7 به سود آمریکا تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. آمریکایی‌ها رفته رفته اختلاف را بیشتر کردند و در امتیاز 16 بر 12 تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. امتیاز 18 بر 13 موجب شد تا کولاکوویچ یک بار دیگر درخواست وقت استراحت فنی کند.  شاگردان جان اسپروا اختلاف را بیشتر کردند و نتیجه بازی 20 بر 14 شد. این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 18 به سود آمریکا خاتمه پیدا کرد.

ست چهارم؛ 25 بر 12 به سود آمریکا
آمریکایی ست چهارم را پرقدرت‌تر از ست‌های قبلی آغاز کردند. امتیاز 5 بر یک به سود آمریکا موجب شد تا کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت فنی کند. ملی‌پوشان جوان ایران در ادامه مسابقه انگیزه خود را کاملاً از دست دادند و نتوانستند همان ایران جنگنده همیشگی باشند.  اختلاف 10 امتیاز موجب شد اشتباهات ایران هم بیشتر شود و آمریکایی‌ها امتیازات بیشتری را برای خود جمع کنند. در امتیاز 16 بر 5 به سود آمریکا تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند.  این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 12 به سود آمریکا خاتمه پیدا کرد.

ملی‌پوشان والیبال ایران در پنج بازی قبلی خود مقابل روسیه و مصر شکست خوردند و مقابل کانادا و استرالیا به پیروزی دست یافتند. شاگردان کولاکوویچ در پنجمین مصاف خود مقابل برزیل بازی را به حریف واگذار کردند.

آمریکا در دوره قبلی جام‌جهانی به مدال طلا دست یافت. این تیم اولین بازی خود را به آرژانتین باخت، اما در ادامه موفق شد تیم‌های ایتالیا، لهستان، ژاپن و تونس را شکست دهد.

چهاردهمین دوره جام‌جهانی والیبال از 9 تا 23 مهر در سه شهر فوکوکا، ناگانو و هیروشیما با حضور 12 تیم برگزار می‌شود که به صورت دوره‌ای با هم رقابت می‌کنند. تیم ملی والیبال ایران فردا در هفتمین دیدار خود در رقابت‌های جام‌جهانی از ساعت 8:30 به مصاف تونس خواهد رفت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار