PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۴۸۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
یکی از کشتی‌گیران پیشکسوت کشورمان در حالی موفق به کسب مدال در مسابقات جهانی شده که برای دریافت مدالش باید در کنار نماینده رژیم صهیونیستی روی یک سکو می‌ایستاد.
کیهان ورزشی-

رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی پیشکسوتان جهان در حالی روزهای 16 تا 18 مهرماه در پنج گروه سنی در شهر تفلیس گرجستان برگزار شد که تیم ایران با کسب 9 مدال طلا، 2 مدال نقره و 6 مدال برنز و کسب مجموع 357 امتیاز  بعنوان قهرمانی دست یافت.

 یکی از کشتی‌گیران پیشکسوت که به این مسابقات اعزام شده بود، در حالی موفق به کسب مدال شده که برای دریافت آن باید در کنار نماینده رژیم صهیونیستی روی یک سکو می‌ایستاد.

در وزن 70 کیلوگرم رده سنی ب، مدال طلا به آزادعلی محمدپور از ایران رسید و موشه گریمبرگ از رژیم صهیونیستی سوم شد. با وجود اینکه نماینده کشورمان رویارویی مستقیمی با کشتی‌گیر رژیم اشغالگر نداشت، اما با توجه به کسب عنوان سومی نماینده رژیم صهیونیستی، برای دریافت مدال باید روی یک سکو می‌رفتند.

با توجه به اینکه مدال این کشتی‌گیر بر اساس اطلاعات سایت فدراسیون، در جمع مدال‌های تیمی ایران محسوب شده و نامش به عنوان قهرمان منتشر شده، باید دید این اتفاق رخ داده است یا نه. با توجه به قوانین اتحادیه جهانی، اگر کشتی‌گیری برای دریافت مدالش روی سکو نرود، نه تنها مدالی به او تعلق نمی‌گیرد؛ بلکه حتی دیسکالیفه شده و امتیازاتش از امتیازات تیمی نیز کم می‌شود.

 موضوعی که در این میان قابل تأمل است، این است که آیا این ورزشکار برای دریافت مدال روی سکو رفته یا نه. موضوعی که نماینده اعزامی حراست وزارت ورزش و سرپرست تیم لازم است با مدرک و مستندات در این خصوص پاسخی صریح و شفاف داشته باشند. منتظریم تا فدراسیون کشتی و وزارت ورزش در این باره شفاف سازی کنند.

برچسب ها: کشتی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار