PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۴۸۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
گفت وگو با اکبر ایمانی بازیکن محبوب تیم آذربایجان
همکارمان پیش از شروع لیگ برتر به تبریز سفر کرد و بر سر تمرینات تیم تراکتور حاضر شد تا گزارشی از وضعیت تیم محبوب آذربایجانی ها به رشته تحریر درآورد.وقتی همکارمان از تبریز برگشت از او درباره اوضاع تراکتور سئوال کردیم و او درباره اتفاقات تراکتوری ها در روزهای پیش از شروع لیگ صحبت کرد و به محبوبیت یکی از بازیکنان آذری تراکتور پرداخت و گفت که تراکتوریها ،بازیکنی دارند بسیار محبوب است و زمانی که وارد زمین تمرین می شود از جانب هواداران حسابی تشویق می شود.منظورش اکبر ایمانی هافبک باتجربه تراکتور بود. بازیکنی که سالها در لیگ تجربه بازی کردن دارد و از سن کم در لیگ به میدان رفته است.در حال حاضر ایمانی جزو بازیکنان محبوب تراکتور به شمار می رود و ما در این گفت و گو از رمز و راز محبوبیتش پرسیدیم و اکبر بی آلایش پاسخ داد.او میهمان این هفته ما است.

فوتبالیستی از آذربایجان و دانشجوی کارشناسی ارشد

-اکبر ایمانی هافبک تیم تراکتور تبریز متولد دشت مغان و زادروزش در یکم فروردین 1371 ثبت شده است.او در ابتدای گفت و گوی خود به کیهان ورزشی گفت:دشت مغان جزو مناطق خوش آب و هوای آذربایجان است. مردمش کشاورز هستند و برنج،گندم و...جزو محصولاتش است.مردم دشت مغان به ورزش کردن علاقه مند هستند و یک زمین چمن فوتبال دارند که جوانان در این زمین بازی می کنند.چند سالن ورزشی دارد که امیدوارم امکانات ورزشی دشت مغان بیشتر شود تا جوانان به راحتی ورزش کنند.دشت مغان،مردم خونگرمی دارد و استعدادهای ورزشی اش بسیار هستند. اگر این استعدادها شناسایی شوند دشت مغان هر سال چندین ورزشکار حرفه ای به کشور معرفی می کند.امیدوارم استعدادهای زادگاهم فرصت دیدن شدن پیدا کنند و به جایگاه والایی در ورزش برسند.

-وی ادامه داد: خانواده ام ورزشی است. داداشم از علاقه مندان به فوتبال و تیم تراکتورسازی تبریز است.برادرم از نوجوانی طرفدار تراکتور بود و من هم مثل او از نوجوانی عاشق تراکتور بودم و از بچگی دوست داشتم که روزی روزگاری برای تراکتور آذربایجان و هواداران پرشورش بازی کنم.ضمنا پدرم بازنشسته است و یک برادر بزرگتر از خود دارم .

-هافبک محبوب تراکتور اضافه کرد:در حال حاضر مشغول گذراندن تحصیلات دانشگاهی در مقطع کارشناسی ارشد هستم.رشته ام حسابداری است.دانشگاهم در اردبیل واقع شده و از نوجوانی به دنبال فوتبال ودرس خواندن بودم. همیشه شعارم این بود که کنار فوتبال  ،درس هم بخوانم و روانه دانشگاه شوم.من جزو فوتبالیست های درس خوان هستم.

-اکبر ایمانی هفت سال است که ازدواج کرده است :« همسرم دوومیدانی کار است و مثل من ورزش می کند.»

از دشت مغان تا تراکتورسازی

-ایمانی بازیکن تیم تراکتور تبریز از مدرسه فوتبال شروع کرد. وی در بخش بعدی صحبت های خود به کیهان ورزشی گفت:از مدرسه فوتبالی در دشت مغان شروع کردم.آقای رضا اصلانی مربی مان در آمدرسه فوتبال بود و لازم است از زحمات این مربی تشکر کنم. سپس تمرینات مان را زیرنظر آقای قابل امدادی دنبال کردیم و الفبای فوتبال را در این مدرسه آموختم. لازم است از آقای امدادی هم بابت زحمات شان تشکر کنم.سپس برای پیشرفت فوتبالی به اردبیل رفتم و جذب تیم های پایه ذوب آهن اردبیل شدم.من در تیم نوجوانان ذوب آهن اردبیل بازی کردم .در همین حین بود که به تیم زیر ۱۳ ساله های ایران هم دعوت شدم و من جزو فوتبالیست هایی در لیگ برتر هستم که در تمامی رده های ملی بازی کرده ام.البته دو بار هم به تیم ملی بزرگسالان ایران دعوت شدم.کارلوس کروش برای حضور در اردوی آماده سازی دعوتم کرد و اتفاقا تجربیات خوبی به دست آوردم.

-وی ادامه داد:آقای محمد یاوری مربی تیم نونهالان ایران بود و  از وی در تیم نونهالان بسیار آموختم و ایشان زحمات زیادی، برای من کشید. در همان برهه بود که برای پیشرفت با آقای یاوری مشورت کردم و ایشان توصیه کرد که فوتبال را در تیم های پایه باشگاه سپاهان اصفهان ادامه دهم.یاوری مدیر تیم های پایه سپاهان بود و از این رو جذب تیم های پایه سپاهان شدم. در تمامی رده های پایه سپاهان بازی کردم و در سالی که امیر قلعه نویی سرمربی تیم بزرگسالان سپاهان بود به تیم بزرگسالان باشگاه اضافه شدم و پس از مدتی با نظر مثبت قلعه نویی در تیم سپاهان به میدان رفتم.البته بازی کردن برای سپاهان دشوار بود زیرا سپاهان ،تیم باتجربه ای داشت و بازیکنان مطرحی در تیم بازی می کردند .بازی کردن یک بازیکن جوان در تیم پرمهره سپاهان آسان نبود و زمانبر بود و از این رو ترجیح دادم به تیم دیگری بروم تا بتوانم بیشتر بازی کنم. لازم است از آقای قلعه نویی و باشگاه سپاهان اصفهان بابت کمک هایشان تشکر کنم.

-ایمانی اضافه کرد:من برای بازی کردن بیشتر به تیم ذوب آهن اصفهان رفتم. آقای لوکا بوناچیچ سرمربی تیم شده بود. من قبل از آن که به ذوب آهن بروم سابقه کار کردن با بوناچیچ را در سپاهان داشتم. لوکا به بازیکنان جوان میدان می داد .من در سپاهان با لوکا دوران خوبی را سپری کرده بودم و می دانستم که لوکا به من فرصت بازی می دهد.خوشبختانه در ذوب آهن اصفهان به جایگاه موردنظرم رسیدم و توانستم خود را به کادرفنی تحمیل کنم و در هر بازی به میدان بروم.

ضمنا مدتی هم شاگرد آقای یحیی گل محمدی در ذوب آهن بودم. ابشان جزو مربیان خلاق و دلسوز است.ما با هدایت گل محمدی قهرمان جام حذفی شدیم و هر تیمی که گل محمدی طی سالهای گذشته مربی اش بوده نتایج خوبی کسب کرده است.واقعا ذوب آهن با گل محمدی پیشرفت کرد .

-وی ادامه داد:پس از پایان کارم در ذوب آهن به فولاد خوزستان پیوستم. متاسفانه در فولاد دوران خوبی را پشت سر نگذاشتم و نتوانستم در ترکیب اصلی تیم قرار بگیرم.نیمکت نشینی در فولاد برایم سخت بود و از این رو تصمیم گرفتم به تیم پدیده مشهد بروم. آقای محمد رضا مهاجری سرمربی پدیده بود و در مدتی که شاگرد ایشان بودم از توجه و کمک های مهاجری بهره بردم. مهاجری خیلی کمکم کرد و در پدیده دوران خوبی داشتم. پدیده شروع دوباره ای برایم در لیگ برتر بود. پس از جدایی روانه تیم پرطرفدار و مردمی صنعت نفت آبادان شدم. صنعت نفت جزو تیم های محبوب فوتبال خوزستان است که آبادانی ها این تیم را با تمام وجود حمایت می کنند.من در تک تک بازیهای تیم صنعت نفت برای کسب نتیجه دلخواه و شادی مردم آبادان جنگیدم و با تمام وجود تلاش کردم. مردم آبادان و دوستداران صنعت نفت متوجه تلاش ها و جنگندگی ام شدند و همواره از من حمایت کردند. لازم است از مردم خونگرم آبادان و هواداران صنعت نفت بابت حمایت هایشان تشکر کنم. دوران خوبی در آبادان  داشتم.

-ایمانی اضافه کرد:پس از پایان کارم در آبادان راهی تبریز شدم و به تیم موردعلاقه ام ،تراکتورسازی ملحق شدم. علاقه من به تراکتور به دوران نوجوانی برمی گردد. من قبل از آن که بازیکن تراکتور شوم هوادار این تیم بودم.تراکتور را از صمیم قلب دوست دارم .از نوجوانی دوست داشتم که یک روزی برای تیم محبوبم بازی کنم و برای پرشورها در میدان فوتبال بجنگم.خداراشکر که این آرزو برآورده شد.

فوتبالیست های باتجربه در تیم ملی بیشتر بازی می کنند

-بطور معمول ،فوتبالیست هایی که در رده های ملی بازی کرده اند بطور اتوماتیک وار به تیم ملی بزرگسالان دعوت می شوند. چنین روندی در  کشورهای صاحب فوتبال جاری است.الان بیشتر بازیکنان مطرح فوتبال جهان قبل از آن که برای تیم ملی برزگسالان کشورشان بازی کنند سابقه بازی در رده های ملی  را دارند اما در فوتبال ایران این روند بنا به دلایلی نامشخص متوقف می شود. اکبر ایمانی در این باره به کیهان ورزشی می گوید:علت دقیق و فنی اش را نمی دانم و بهتر است کارشناسان فوتبال در این خصوص صحبت کنند ولی به نظر من بازی کردن در تیم ملی بزرگسالان با سایر رده ها متفاوت است. بازیکنانی باید در تیم ملی بزرگسالان بازی کنند که کیفیت فنی شان بالا باشد و در میادین آسیایی و بین المللی بتوانند خودی نشان دهند و در حد و نام تیم ملی عمل کنند.معمولا فوتبالیست های باتجربه در تیم ملی به میدان می روند .در ضمن  آرزوی هر فوتبالیستی است که در تیم ملی بازی کند.الان همه حواسم به تراکتور آذربایجان است و این که بتوانیم در لیگ امسال ،اولین قهرمانی تراکتور را جشن بگیرم و آذربایجانی های عزیز را در سراسر ایران خوشحال کنیم.مردم تبریز و آذربایجان سالهاست که برای موفقیت تراکتور به ورزشگاه ها می روند و تیم محبوب شان را حمایت می کنند . ان شاا... امسال به حق شان برسند و قهرمانی تراکتور را جشن بگیرند.

ما با بازیکنان حریف، رفیق هستیم

-اکبر ایمانی هافبک تراکتور در بخش دیگری از صحبت هایش به برخوردهای بازیکنان درون میدان فوتبال اشاره کرد و به کیهان ورزشی گفت:فصل گذشته در بازی برابر تیم استقلال ، برخوردهایی با بازیکنان حریف داشتم.برخوردها شدید بود و جروبحثی پیش آمد.به هر روی فوتبال است و حساسیت بازی بالا می رود و بازیکنان برای تصاحب توپ جنگندگی بیشتری به خرج می دهند.البته پس از سوت پایان بازی همه چیز به پایان می رسد. دلخوری ای باقی نمی ماند زیرا ما با هم رفیق هستیم. بیشتر فوتبالیست ها همدیگر را می شناسند و با هم رفیق هستند. حتی برخی فوتبالیست ها ، باهم رفت و آمد خانوادگی دارند و دوستی شان ریشه دار است. هرگاه در یک مسابقه با بازیکنی درگیر می شوم پس از پایان بازی  ناراحت می شوم. وقتی به خانه می رسم از رفتار خود  ناراحتم و به خودم می گویم چرا چنین اتفاقی افتاد.

-وی ادامه داد:حتی هر بار خبردار می شوم که طرفداری در ورزشگاه دچار حادثه شده یا اتفاقی تلخی برایش رخ داده  ناراحت می شوم.هواداران تراکتور بدانند که بازیکنان از دیدن اتفاقات تلخ برای طرفدادان تیمشان  ناراحت می شوند .باور کنید روزمان خراب می شود که چرا یک هوادار در ورزشگاه آسیب دیده یا مشکلی برایش به وجود آمده است.ما دوست داریم که هواداران در ورزشگاه از تماشای فوتبال لذت ببرند و بهترین اوقات خود را سپری کنند.دوست داریم تماشاگران فقط تیم خود را تشویق کنند و با طرفداران تیم مقابل درگیری پیدا نکنند.ما دوست داریم در خاتمه مسابقه ،همه چیز به خوبی و خوشی به پایان برسد.

قلعه نویی و مهاجری برایم زحمت کشیدند

-نخستین بازی اکبر ایمانی در لیگ برتر، سوال بعدی ما بود که بازیکن محبوب تراکتوری ها به کیهان ورزشی گفت:آقای امیر قلعه نویی لطف کرد و مرا به عنوان یکی از بازیکنان جوان تیم سپاهان برابر تیم سایپا به میدان فرستاد .از ابتدای بازی  به زمین رفتم و هر چه در توان داشتم در میدان گذاشتم.نتیجه بازی را به یاد ندارم اما روز خوبی بود.

-وی ادامه داد: امیر قلعه نویی جزو مربیان دلسوز و موردعلاقه ام است. او برایم خیلی زحمت کشید و اولین مربی بود که مرا در لیگ برتر به میدان فرستاد.کار کردن با قلعه نویی عالی است و ایشان را خیلی دوست دارم.وی جزو مربیانی است که برای بازیکنان جوان زحمت می کشد و در حال حاضر نفرات برجسته ای را به فوتبال ایران معرفی کرده است.وقتی صحبت از قلعه نویی می شود یاد روزهایی می افتم که ایشان دنبال پیشرفت ما بود و این که بتوانیم در فوتبال به جایگاه ارزشمندی برسیم.لازم است بطور مجدد از زحمات قلعه نویی تشکر کنم.

-کارلوس کروش سرمربی پیشین تیم ملی دو سال قبل بود که اکبر ایمانی را دعوت کرد.اکبر دراین باره می گوید:آقای کروش در سالی که برای پدیده به عنوان بازیکن ثابت بازی می کردم مرا به تیم ملی دعوت کرد.اگر من به اردوی تیم ملی فرا خوانده شدم دلایل عمده اش این بود که آقای مهاجری سرمربی سابق پدیده مشهد از من حمایت کرد و خیلی برایم زحمت کشید.لازم است از مردم خوب مشهد تشکر کنم که در همان برهه از من و پدیده حمایت کردند.بخشی از موفقیت ها با پشتیبانی دوستداران فوتبال حاصل می شود . مربیانی که دلسوزانه برای رشد بازیکنان زحمت می کشند.

مردم آبادان،فوتبال را می فهمند

-اکبر ایمانی دوباره به حضورش در تیم صنعت نفت آبادان پرداخت و به کیهان ورزشی گفت:هواداران تیم صنعت نفت آبادان دوست داشتنی هستند و بسیار خوب فوتبال را می فهمند و متوجه اتفاقات فوتبالی می شوند. در همان فصلی که برای صنعت نفت بازی کردم سرجیو پرتغالی سرمربی تیم بودم .سرجیو عملکرد خوبی داشت و از کارکردن با او لذت بردم.متاسفانه شرایط خانوادگی اجازه نداد که بیشتر در خدمت آبادانی های عزیز و فوتبال فهم باشم.در همان مدتی که برای صنعت نفت بازی کردم با تمام وجود در میدان جنگیدم و مردم آبادان متوجه تلاش های بازیکنان می شوند.لازم است باردیگر از مردم خونگرم و فوتبال فهم آبادان تشکر ویژه کنم.

-وی ادامه داد: امیدوارم مردم خوب آبادان و طرفداران صنعت نفت ،مرا ببخشند که نتوانستم بیشتر به تیمشان خدمت کنم.بهترین آرزوها را برای مردم آبادان دارم و برای صنعت نفت در لیگ امسال آرزوی موفقیت می کنم.

نیمکت نشین هم باشم برای موفقیت تراکتور دعا می کنم

-اکبر ایمانی با مصطفی دنیزلی روابط صمیمانه ای دارد.وی درباره کارکردن با دنیزلی و حضورش در تراکتور می گوید:آقای دنیزلی ،امسال به تراکتور آمد و هدایت تیم را برعهده گرفت.او یک مربی برجسته است که در تیم های بزرگ فوتبال ترکیه سرمربیگری کرده و با تیم های مطرح ترکیه قهرمان شده است.گاهی با آقای دنیزلی،به زبان ترکی( استانبولی) صحبت می کنم و روابط بسیار خوبی با این مربی فهیم دارم .دنیزلی ،آدم خوبی است و تمرینات بانشاطی برگزار می کند.او با بازیکنانش راحت است و برای تیم زحمت می کشد. ضمنا برای من ،موفقیت تیم تراکتور مهم است. حالا نیمکت نشین باشم یا بنا به صلاحدید سرمربی به عنوان بازیکن ثابت به میدان بروم مهم  نیست .مهم این است  که تیم در بازی نتیجه بگیرد و هواداران پرشور خود را بر روی سکوها خوشحال کند.اگر تحت هر شرایطی بازی به من نرسد و روی نیمکت باشم برای موفقیت تیم دعا می کنم و از این طریق به تیمم کمک خواهم کرد.

-وی ادامه داد:خداراشاکرم که الان بازیکن تراکتور هستم و می توانم برای تیم محبوبم در میدان بازی کنم.امیدوارم در پایان لیگ امسال با طرفداران خوب مان جشن قهرمانی بگیریم.

امسال باید مراقب همه چیز باشیم!

-هافبک تراکتور اضافه کرد:هواداران تراکتور به من لطف دارند .  این صمیمیت بین من و هواداران بی دلیل نیست.آنها بازیکنی را بی دلیل دوست ندارند.مطمئن باشید که آنها ،حواس شان به همه چیز است.قطعا هر فوتبالیستی برای تیم تراکتور باتعصب بازی کند طرفداران از او حمایت می کنند و بازیکنان باتعصب در بین پرشورها محبوبیت پیدا می کنند.من هر بار به زمین می روم کم نمی گذارم و برای شادی هواداران و موفقیت تراکتور با تمام وجودم تلاش می کنم و مردم این تلاش ها را می بینند و مرا مورد لطف خود قرار می دهند. من پیش از آن که به تراکتور بروم هوادار تیم بودم و با عشق تیم تراکتور را انتخاب کردم.

-اکبر درباره روند کنونی تراکتور در لیگ برتر امسال به کیهان ورزشی گفت:امسال ،تیم فوق العاده ای داریم که تاکنون گل نخورده است.متاسفانه تراکتور در فصل گذشته دچار یک سری حواشی در هفته های پایانی لیگ شد و قهرمانی را از دست داد. نتیجه بدی برابر سپیدرود گرفتیم و از روند روبه رشدمان دور شدیم و تیم وارد حاشیه شد اما امسال آمده ایم که قهرمان شویم. امسال باید حواس مان به همه چیز باشد و مراقب همه چیز باشیم تا مثل پارسال گرفتار حاشیه نشویم.

-وی ادامه داد:تراکتور نماد آذربایجان است ، مردم آذربایجان با تمام وجود هوادار تراکتور هستند .هوادارانی داریم که هفت الی هشت ساعت برای تماشای بازیهای تراکتور در راه هستند . ما به هر شهری می رویم تنها نیستیم. تراکتور در هر شهری هوادار دارد .واقعا دست مریزاد دارد .ما به لطف هواداران تراکتور در هر شهری میزبان هستیم.

مدیون هواداران تراکتور هستم

-شش هفته از لیگ برتر گذشته است و تراکتور جزو تیم های بالانشین جدول بوده است. ایمانی دراین باره می گوید:مطمئن باشید که استقلال و پرسپولیس همیشه جزو تیم های تاثیرگذار لیگ هستند و رفته رفته بهتر خواهند شد.سپاهان هم نتایج خوبی کسب کرده و جزو مدعیان است. قطعا تراکتور، سپاهان ،شهرخودرو ،استقلال و پرسپولیس مدعیان اصلی قهرمانی هستند .

-وی خاطر نشان کرد: اگر امروز اکبر ایمانی تراکتور شده ام به لطف مردم بوده است.تاآخر عمر مدیون مردم آذربایجان هستم .همانطور که در بخش های قبلی گفتم من پیش از آن که فوتبالیست شوم هوادار تراکتور بودم و الان هم از مردم تشکر می کنم که همیشه حمایتم کرده اند.

-ایمانی در پایان گفت:لازم است از حاج آقا زنوزی مالک باشگاه تراکتور، تشکر ویژه کنم.ایشان برای فوتبال آذربایجان بخصوص تراکتور خیلی زحمت کشیده است و باشگاه را به سمت عالم حرفه ای برده است.امکانات و تجهیزات تراکتور به همت زنوزی حرفه ای تر از گذشته شده است.

*کیوان طباطبایی


نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار