PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۴۸۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱
اتحادیه فوتبال اروپا ممکن است فدارسیون فوتبال ترکیه را بابت رفتار شب گذشته بازیکنانش در بازی با آلبانی در مرحله انتخابی یورو ۲۰۲۰ جریمه سنگینی کند.
کیهان ورزشی-

تیم ملی فوتبال ترکیه شب گذشته (جمعه) در ورزشگاه شوکرو ساراچ‌اوغلو به لطف گل دقیقه 90 جنک توسون با نتیجه یک بر صفر میهمان خود، آلبانی را در مرحله انتخابی یورو 2020 شکست داد و صدرنشینی خود در گروه H این رقابت‌ها را تداوم بخشید. بعد از گل ترکیه اما بازیکنان این تیم به سمت تماشاگران خودی رفتند و در حالی که به یک خط ایستاده بودند، به طور دسته جمعی سلام نظامی دادند که این شادی گل بسیار بحث‌برانگیز شده است.

نشریه انگلیسی «سان» گزارش داد فدراسیون فوتبال ترکیه ممکن است به خاطر شادی گلی که بازیکنان این تیم در بازی مقابل آلبانی داشتند با جریمه‌ای از سوی یوفا مواجه شوند. گفته می‌شود این حرکت بازیکنان تیم ملی فوتبال ترکیه در حمایت از اقدام نظامی جنجالی اخیر ترکیه علیه سوریه بوده است. ترکیه با استفاده از حملات هوایی و حمله نظامی به بخش شمالی کشور سوریه قصد سرکوب مبارزین کُرد سوریه را دارد اما گزارش شده که غیرنظامیان هم در این بین تلفاتی داشته‌اند.

اگر اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) حرکت سلام نظامی بازیکنان ترکیه را حرکتی سیاسی قلمداد کند، فدراسیون فوتبال ترکیه ممکن است با جریمه‌ای سنگین از سوی این نهاد مواجه شود. اوایل امسال بود که یوفا، اتحادیه فوتبال اسلواکی را به دلیل رفتار تماشاگرانش بابت پیام‌های سیاسی تحریک‌آمیز 13 هزار و 300 پوند جریمه نقدی کرد.

یک سال پیش از آن هم فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، بازیکنان آلبانیایی‌تبار تیم ملی فوتبال سوئیس یعنی گرانیت ژاکا، استفان لیشت‌اشتاینر و ژردان شکیری را به دلیل شادی گل‌شان و نشان دادن عقاب پرچم آلبانی با دست خود به هواداران صربستان جریمه نقدی کرده بود. صرب‌ها خواهان محرومیت دو ماهه این بازیکنان سوئیس شده بودند که در نهایت فیفا با آن موافقت نکرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار