PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - April 17 2024
کد خبر: ۴۹۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
یک عضو شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما گفت که رئیس سازمان صدا و سیما به برخی برنامه‌های ورزشی که در آن توهین‌هایی به مجلس و برخی قهرمانان ورزشی شده بود، تذکر جدی داده است.



کیهان ورزشی-

سیداحسان قاضی زاده هاشمی با اشاره به جلسه شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما گفت: در این جلسه موضوع نظارت بر روند برنامه‌های ورزشی صدا و سیما در حوزه ادبیات مجریان و برنامه سازان ورزشی مطرح شد که اخیرا در یکی از برنامه‌های ورزشی موضوعاتی نسبت به مجلس شورای اسلامی بیان شده بود همچنین در برنامه دیگر ورزشی صبحت‌هایی نسبت به برخی از قهرمانان ملی ورزشی هم شد.

وی با بیان این که «این جلسه با حضور رئیس سازمان صدا و سیما برگزار شد» افزود: شورای نظارت بر سازمان نسبت به استفاده از این نوع ادبیات و رفتار معترض بود که رئیس سازمان اعلام کرد به این برنامه‌ها تذکر جدی داده است. همچنین در این جلسه تاکید شد که اگر نقدی وجود دارد یا این که برنامه‌ای راجع به قهرمانان ورزشی و یا حتی در حضور آن فرد ساخته شده است باید نقدها منصفانه و فارغ از هر نوع تمسخر و توهین باشد. همچنین چارچوب و اصولی نسبت به نقد وجود داشته باشد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: نباید اینطور برداشت شود که این برنامه‌ها دنبال تخریب چهره‌ قهرمانان ورزشی به عنوان میراث ورزش کشور هستند یا این که به طور عام به افراد و اشخاص توهین کند که نمونه آن توهین به مجلس در یکی از برنامه‌های ورزشی است البته که به آن برنامه ورزشی هم تذکر لازم داده شد و بنا شد در فرصت مقتضی جبران لازم توسط آن برنامه صورت گیرد.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: در همین زمینه هم اعضای فراکسیون ورزش مجلس نامه اعتراض آمیز نسبت به یک برنامه ورزشی نوشته  و به بنده دادند که آن را در شورای نظارت مطرح کردم.

این عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صدا و سیما در جمع بندی اظهار کرد: در این جلسه قول داده شد که اتفاقات این چنینی تکرار نشده و اقدامات جبرانی لازم توسط سازمان صدا و سیما صورت گیرد تا دیگر شاهد توهین به مجلس یا استفاده از ادبیات و الفاظ برخی مجریان ورزشی نسبت به قهرمانان ملی نباشیم.

وی در پایان گفت که شورای نظارت مورد به مورد موضوعات را مورد بررسی قرار می‌دهد اگر افراد حقیقی و حقوقی هم مواردی را به شورا اعلام کند طبق قانون به آن رسیدگی خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار