PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: ۵۰۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲
آزادکار سرشناس روس بدلیلی اقدام سیاسی که پس از کسب مدال طلای جهان از خود نشان داد از سوی اتحادیه جهانی کشتی با محرومیت مواجه شد.



کیهان ورزشی-

سایت روسی wrestlingua مدعی شد که اتحادیه جهانی کشتی، عبدالرشید سعدالله‌یف آزادکار وزن ۹۷ کیلوگرم روسیه و دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک را به مدت ۴ ماه از حضور در تمامی میادین کشتی محروم کرد.

سعدالله یف پس از کسب چهارمین مدال طلای جهان در قزاقستان، لباسی را بر تن کرد که بر روی آن تصویر امام شامیل داغستانی رهبر سیاسی، نظامی و مذهبی جنبش ضد حکومت امپراتوری روسیه در داغستان نقش بسته بود و بدلیل این اقدام سیاسی از سوی اتحادیه جهانی با محرومیت مواجه شد.

 رمضان قدیروف رهبر چچن در تابستان گذشته اظهاراتی بر علیه امام شامیل رهبر سیاسی مذهبی قرن ۱۹ میلادی چچن را مطرح کرده بود که این اظهارات با انتقاد جمع زیادی از مردم منطقه قفقاز مواجه شد و برخی قهرمانان از جمله حبیب نورماگومداف ورزشکار شاخص UFC و سعدالله یف، از حرفهای قدیروف بر علیه امام شامیل ابراز نارضایتی کردند.

البته این محرومیت ۴ ماهه خللی در کار سعدالله یف ایجاد نخواهد کرد چرا که معمولا قهرمانان چند ماه پس از مسابقات جهانی به استراحت می پردازند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار