PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۵۰۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
مدعیان یورو 2020 از نگاه بلیچر ریپورت
با برگزاری قرعه‌کشی گروه‌بندی‌ تیم‌های حاضر در مسابقات لیگ اروپای سال 2020، 20 تیم حاضر در این تورنمنت رقبای خود را شناختند. فرانچسکو توتی، ریکاردو کاروالیو و مارسل دسایی از افرادی بودند که رقابت‌های این دوره را قرعه‌کشی کردند. هنوز چهار تیم دیگر باید به این تورنمنت صعود کنند و این تیم‌ها در ماه مارس شناخته می‌شوند اما دیگر می‌دانند که با صعود به تورنمنت مقابل چه رقبایی بازی می‌کنند. چند گروه جذاب و چندین دیدار هیجان انگیز در مسابقات اولیه یورو وجود خواهد داشت که دیدار فرانسه و آلمان و همچنین انگلیس و کرواسی در میان این رقابت‌هاست. در این میان کارشناسان سایت بلیچرریپورت، 20 تیم حاضر در این تورنمنت را بر اساس احتمال قهرمانی‌شان در یورو را رده‌بندی کرده‌اند. البته با توجه به زمان 6 ماهه باقی‌مانده به برگزاری مسابقات، این رده‌بندی بیشتر حکم یک پیش‌بینی کلی را دارد و ممکن است تا آن زمان شانس برخی تیم‌ها بیشتر یا کمتر شود. رده‌بندی کارشناسان بلیچرریپورت به شرح زیر است:


20- فنلاند

فنلاند برای اولین بار در تاریخ خود در مسابقات یورو حاضر می‌شود. آنهایی که انتظار دارند تیمی دفاعی و شبیه ایسلند را ببینند، متعجب می‌شوند اگر بدانند فنلاندی‌ها زیاد در دفاع قدرتمند نیستند و در حقیقت در بازی تهاجمی بسیار بهتر ظاهر می‌شوند. این تیم با در اختیار داشتن تیمو پوکی و لوکاس هرادکی، صاحب یک مهاجم و یک دروازه‌بان فوق‌العاده است و این دو بازیکن علاوه بر انگیزه فراوان تیم‌هایی که برای بار اول به تورنمنت صعود می‌کنند شانسی برای درخشش دارند، که آنها را تبدیل به تیمی خطرناک می‌کند. با این حال آنها با سه تیم هم‌گروه هستند که به مرحله حذفی جام جهانی رسیدند و صعود در میان این تیم‌ها کار سختی به نظر می‌رسد.

19-چک

چک تیم خوبی دارد و به لطف توماس سوچک و الکس کرال خط هافبک قدرتمندی دارد اما نمی‌توانند با تیم‌هایی نظیر انگلیس یا کرواسی رقابت کنند و ممکن است تیمی که از پلی‌آف به این گروه می‌آید هم صربستان باشد که کار آنها را سخت‌تر می‌کند.

18- سوئد

کنار گذاشتن تیمی که در یک چهارم نهایی جام جهانی حضور داشته، از جمع مدعیان عجیب به نظر می‌رسد اما قرعه سوئد به بدی قرعه چک است. اسپانیا و لهستان رقبای بسیار قدرتمندی برای سوئد خواهند بود و باید به این نکته نیز توجه داشت که قوی‌ترین تیم حاضر در پلی‌آف نیز به این گروه می‌آید و از میان بوسنی و اسلواکی، یکی رقیب آنها خواهد بود.

17- ولز

به نظر می‌رسد برای ولز همه چیز یا خیلی خوب پیش می‌رود یا خیلی بد. رایان گیگز تیمی جوان و هیجان انگیز آماده کرده که در حمله بسیار قدرتمند است اما در دفاع ضعف دارد. آنها بازی‌های چالش برانگیزی در پیش دارند و احتمالا ضعیف‌ترین تیم حاضر در گروه اول هستند اما اگر بتوانند عملکردی شبیه یورو 2016 داشته باشند، قطعا برای صعود شانس دارند.

16-اتریش

اتریش با دو تیم سرگروه هلند و اوکراین در یک گروه قرار دارد و صعودشان به مرحله گروهی خیلی سخت به نظر می‌رسد. آنها می‌توانند به بازیکنان با کیفیتی مثل دیوید آلابا، مارسل سابیتزر و مارکو آرناتوویچ اتکا کنند اما برای تاثیرگذاری در این مسابقات باید به شدت بجنگند.

15-سوئیس

مانند ولز، آنها هم در گروه اول مسابقات هستند و بازی مقابل ایتالیا و ترکیه که تیم‌های خوبی دارند برای آنها کاری سخت خواهد بود. پیش‌بینی عملکرد این تیم کار سختی است چرا که آنها در دوران گذار هستند به همین خاطر فعلا او را در میان تیم‌های کم‌شانس می‌گذاریم اما اگر بتوانند هماهنگ بازی کنند، می‌توانند مدعی باشند.

14- دانمارک

دانمارک در طول مسابقات انتخابی نشان داد که تیم بسیار تدافعی و خوب هستند اما در حمله ضعف دارند. مشکل قرارداد اریکسن در تاتنهام که باعث کاهش مدت بازی این فوتبالیست شده است، تاثیر منفی بزرگی روی این تیم گذاشته است. این تیم جزو میزبانان است و به همین خاطر خیلی‌ها شانس بالایی برای آنها قائلند اما این تیم با بلژیک و روسیه هم‌گروه شده که به نظر بسیار قوی‌تر از دانمارک هستند. شاید دانمارک بتواند یکی از جایگاه‌های بهترین تیم رده سوم را کسب کند و شاید هم به هیچ عنوان صعود نکند.

13- روسیه

روسیه در جام جهانی 2018 که در خاک کشورش برگزار می‌شد، چندان متفاوت از قبل عمل نکرد. تنها تفاوت‌شان این است که این بار کسی آنها را دستکم نمی‌گیرد. بزرگترین مزیت آنها این است که بازی‌هایش گروهی‌شان در خانه برگزار می‌شود شاید برای آنها مزیت باشد.

12-آلمان

آلمان تیم بسیار هیجان انگیز و غیرقابل پیش‌بینی است. با این حال به نظر نمی‌رسد آنها تیمی باشند که قهرمان تورنمنت می‌شوند. آنها با تیمی که در سال 2014 قهرمان شدند و در دو یورو دیگر به نیمه نهایی رسیدند، فرسنگ‌ها فاصله دارند. این موضوع را می‌توان هم موضوعی مثبت و هم منفی تلقی کرد. آنها با فرانسه و پرتغال هم‌گروه هستند و برای صعود کاری واقعا سخت دارند و همین هم شانس آنها را برای موفقیت به شدت کم کرده است.

11- لهستان

لهستان تیمی قدرتمند است که بازیکنان خوب زیادی دارد اما به نظر می‌رسد شرایط قرعه‌کشی چندان با آنها یار نبوده. آنها قوی‌ترین تیم پلی‌اف را رقیب خود می‌بینند و اسپانیا نیز هم‌گروه آنهاست. به همین خاطر به احتمال زیاد دوم خواهند شد و در این صورت در یک هشتم مقابل انگلیس یا کرواسی قرار می‌گیرند و در یک چهارم نهایی نیز فرانسه یا پرتغال رقیب آنهاست. به همین خاطر دیدارهای سختی منتظرشان است.

10- اوکراین

اوکراین در جریان مسابقات انتخابی نشان داد تیمی قدرتمند است و تنها 4 گل خورد تا در گروهی که پرتغال در آن حضور داشت به عنوان سرگروه صعود کند. آنها در هافبک و حمله نیز بسیار قدرتمند هستند تا از بسیاری از تیم‌هایی که پا به تورنمنت می‌گذارند قوی‌تر باشند. قرعه خوب این شانس را به آنها می‌دهد که به مرحله حذفی صعود کنند اما از آنجا به بعد کسی نمی‌داند چه سرنوشتی در انتظار این تیم است.

9- ترکیه

برخی از کارشناسان خط دفاعی این تیم ملی ترکیه را نسل طلایی نامیده‌اند. کاگلار سویونچو و مریح دمیرال به شدت مستحکم هستند و کاباک نیز در دسترس است و به همین خاطر هواداران مطمئن هستند تیمشان می‌تواند زیر فشار عملکرد خوبی داشته باشد. ترکیه در 10 بازی تنها 3 گل خورد آنهم در حالی که با فرانسه هم‌گروه بود. نگرانی این تیم در خط حمله است. هیچ کدام از مهاجمان ترک آماده نیستند و شاید این زنگ خطری برای ترکیه باشد.

8-کرواسی

شاید از نایب قهرمان جام جهانی انتظار داشته باشید، تلاشی جدی برای قهرمانی در اروپا انجام دهد اما عدم ثبات در این تیم می‌تواند هر امیدی را بر باد دهد. با این وجود لوکا مودریچ هنوز در فرم خوبی است و با روی کار آمدن بازیکنانی نظیر نیکولا ولاسیچ و برونو پتکوویچ، کرواسی مهاجمانی جدید دارد. اگر آنها دفاع‌های کناری بهتری داشتند، کارشان راحت‌تر بود اما به خاطر مصدومیت ورسالیکو مربی مجبور می‌شد یک دفاع میانی را در سمت راست به کار ببرد و باید فکری برای این مشکل کرد.

7-انگلیس

تیم حاضر در نیمه نهایی جام جهانی، تیم سوم مسابقات لیگ ملت‌های اروپا و یکی از میزبانان مسابقات، انگلیس است. آنها چه چیزی کم دارند؟ برای تیمی که در 18 ماه گذشته دستاوردهای زیادی داشته، آنها در برخی پست‌ها ضعف زیادی دارند. اگر در چند بازی اخیر به ترنت الکساندر آرنولد و بن چیلول بیشتر اعتماد می‌شد شاید الان نگرانی‌ها کمتر بود. در خط هافبک نیز علامت‌ سوال‌هایی جدی وجود دارد. حتی اگر گرت ساوت گیت فکر کند این مشکلات را فعلا حل کرده، به شرایط بازی رسیدن لوفتوس چیک معضلی جدید برای تیم ملی ایجاد خواهد کرد. برخی معتقدند برخورداری از امتیاز میزبانی کاری می‌کند به عنوان سرگروه به مرحله بعد برود اما آنها در مرحله بعد رقیب فرانسه، پرتغال یا آلمان می‌شوند و انتظار قهرمانی از آنها خواسته بسیار زیادی است.

6-ایتالیا

آتزوری در مقدماتی در هر 10 مسابقه پیروز شد و در این میان ارمنستان را با 9 گل شکست داد و تفاضل گل این تیم در پایان مثبت 33 بود. این تیم بعد از ناکامی در صعود به جام‌جهانی قبلی، رو به روبرتو مانچینی آوردند و او هم تیمی تکنیکی و بااستعداد را درست کرد. با این حال اگر چه آنها در 10 دیدار انتخابی پیروز شدند اما همه پیروزی‌هایشان مقابل رقبای ضعیف بود و نمی‌شود این حقیقت را نادیده گرفت. به همین خاطر بر خلاف سایر مدعیان برتر، هیچ مدرکی از بازی ایتالیا مقابل رقبای قدرتمند وجود ندارد و ارزیابی آنها را کاری سخت می‌کند. با این وجود ما به این تیم خوش‌بین هستیم: استعداد، اعتماد به نفس و هماهنگی تاکتیکی این تیم باید باعث وحشت رقبا شود.

5- اسپانیا

بازیکنانی که اسپانیا هنوز می‌تواند روی آنها حساب کند، هنوز بسیار زیاد هستند. این تیم در سال‌های اخیر جام‌های زیادی به دست آورده است و با برگشت لوئیز انریکه روی نیمکت پیش‌بینی می‌شود این تیم اسپانیا انگیزه زیادی برای کسب قهرمانی داشته باشد. اگر در ترکیب آنها یک نکته برای نگرانی وجود داشته باشد، این است که ماتادورها در تمام پست‌ها بازیکنانی خوب دارند به جز خط حمله. به نظر می‌رسد دیگو کاستا از روزهای اوجش عبور کرده و نمی‌توان به ثبات آلوارو موراتا و رودریگو اعتماد داشت. باید دید اسپانیا چطور این مشکل را مدیریت می‌کند. آنها بدون شماره 9 تخصصی چندین قهرمانی به دست آوردند اما تیم فعلی آنها به خوبی سال 2010 یا 2012 نیست. نبود یک مهاجم گلزن در نوک پیکان اسپانیا می‌تواند این بار به راحتی کار دست ماتادورها دهد.

4- هلند

هنوز در فاز تهاجمی هلند مشکلاتی وجود دارد اما این تیم از نظر برنامه‌های تاکتیکی و توان تیمی آنها بسیار قدرتمند هستند. رونالد کومان بر روی بازیکنان کلیدی‌اش اتکای زیادی دارد که می‌تواند نکته‌ای منفی باشد اما کمتر کسی می‌تواند او را ملامت کند. هلند با بازیکنانی که دارد، می‌تواند هر رقیبی را شکست دهد و شاید بتوانند در مرحله گروهی گل‌های زیادی بزنند چرا که رقیب‌های واقعا خوبی با آنها همگروه شده‌اند.

3-بلژیک

بلژیک بسیار قدرتمند است و برای سایر مدعیان قطعا یک کابوس خواهد بود. آنها در جام جهانی سوم شدند و مقابل فرانسه، قهرمان تورنمنت هم بازی برابری ارائه دادند. از آن روز به بعد این تیم دائما در حال بهتر شدن است. تورگان هازارد در سمت چپ تیم را تقویت کرده و هماهنگی خوبی با برادرش ادن دارد. با وجود هازارد و دی‌بروینه، این تیم توانایی پیروزی در هر مسابقه‌ای را دارد. نسل طلایی فعلی بلژیک شانس بهتری برای کسب قهرمانی پیدا نخواهند کرد و شکی نیست که همه لازمه‌های قهرمانی را دارند.

2-پرتغال

پرتغال تیمی فوق‌العاده نیست اما بلد است چطور نتیجه لازم را بگیرد. پرتغال در تمام دوره فرناندو سانتوس به این شکل بازی کرده و توانسته قهرمان یورو 2016 و لیگ ملت‌های یوفا شود. آنها محتاطانه بازی می‌کنند، در خط هافبک برتری دارند و بازیکنانی بااستعداد نظیر برناردو سیلوا یا برونو فرناندز را در ترکیب دارند و می‌توانند توپ‌های خوبی برای رونالدو فراهم کنند. بازی آنها پیچیده نیست اما نمی‌توان گفت موثر بازی نمی‌کنند. آنها قطعا یکی از مدعیان قهرمانی هستند.

1-فرانسه

آنها قهرمان جهان هستند.هسته بازیکنانی که در روسیه به پیروزی رسیدند و هنوز در اوج خود هستند، در تیم بازی می‌کنند. شاید صعود برای آنها کاری سخت باشد و لیست مصدومین فرانسه قطعا دیدیه دشان را نگران می‌کند اما با توجه به این که بازی‌ها در ژوئن برگزار می‌شود،اتفاقات زیادی قطعا خواهد افتاد. آنها در 2018 بهترین بازی‌های خود را ارائه کردند و قهرمان شدند و می‌توان انتظار داشت آنها یک بار دیگر این کار را انجام دهند.

*آرمین زمانی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها