PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۰۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹
در هیاهوی اتفاقات مربوط به رفتن یا ماندن استراماچونی که تمام جامعه ورزش را در بر گرفته بود، اتفاق مهمی در رشته ورزشی شطرنج رخ داد که کمتر به آن توجه شد.
کیهان ورزشی-

در رقابت‌های شطرنج بین‌المللی اسپانیا، مبینا علی نسب استاد بین‌المللی شطرنج زنان در دور نهم رقابتها به حریف رژیم صهیونیستی برخورد کرد و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین از رقابت با نماینده رژیم صهیونیستی انصراف داد. پیش از این نیز شطرنج بازانی چون آرین غلامی و محمد امین طباطبایی در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا از رویارویی با نماینده رژیم کودک کش اسرائیل انصراف داده بودند.
با توجه به این اقدام ارزشمند علی نسب، انتظار می‌رود مسئولان ورزش از جمله مدیران وزارتخانه یا کمیته ملی المپیک با برگزاری مراسمی از رفتار شایسته شطرنج باز جوان کشورمان تقدیر و تشکر کنند منتها نه تنها این اقدام صورت نگرفته بلکه خبرهای عجیب و غریبی هم به گوش می‌رسد. از جمله اینکه گفته می‌شود برخی مسئولان تاکید دارند که فضا به سمتی برود که این اتفاق مهم چندان رسانه‌ای نشود تا مبادا خبرش به گوش مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک برسد و تعلیق ورزش ایران را تهدید کند!
امیدواریم این شنیده‌ها درست نباشد ولی اگر باشد باید گفت که تفکر درستی بر ورزش حاکم نشده، میدان ورزش‌، میدان ترس و ملاحظه نیست، میدان شجاعت است. علی نسب به ارزش‌های جامعه احترام گذاشته و انتظار می‌رود این اقدام ارزشمند از چشم مسئولان ورزش پنهان نماند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار