PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۱۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۶
رئال مادرید در یک بازی تماشایی توانست در ضربات پنالتی اتلتیکو مادرید را شکست دهد و قهرمان سوپرجام اسپانیا شود.
کیهان ورزشی-

فینال سوپرجام اسپانیا یکشنبه شب بین دو تیم رئال مادرید و اتلتیکو مادرید در جده عربستان برگزار شد و سفیدپوشان با پیروزی ۴ بر یک در ضربات پنالتی قهرمان این بازی‌ها شدند.

رئال مادرید بازی را خوب شروع کرد و دو بار یان اوبلاک اجازه نداد دروازه اش توسط کاسمیرو و ایسکو باز شود. کمی بعد بازی متعادل شد تا این که سرخیو راموس در خط دفاع اشتباه کرد و توپش به ژائو فلیکس رسید. مهاجم جوان اتلتیکو فرصت گلزنی داشت اما ضربه‌اش با اختلاف از کنار دروازه بیرون رفت. پس از این موقعیت روخی بلانکو به همشهری‌اش فشار آورد و موجب شد مدافعان حریف اشتباه کنند. آلوارو موراتا یک فرصت را از دست داد و سپس ضربه قیچی برگردان سائول نیگس به آرامی از کنار دروازه به بیرون رفت.

نخستین بازیکنی که در داربی مادرید جریمه شد فلیپه بود. دوباره سفیدپوشان توپ را در اختیار گرفتند. مندی در دقیقه ۳۴ می‌توانست گلزنی کند اما اوبلاک دو بار ضربه این بازیکن را مهار کرد. دیگر موقعیت مهم سفیدپوشان در نیمه اول ضربه سر کاسمیرو بود که به بیرون رفت. داور بدون احتساب وقت اضافه سوت پایان نیمه اول را زد.

یوویچ اولین فرصت گلزنی رئال مادرید در نیمه دوم را از دست داد و ضربه اش با اختلاف نزدیکی به بیرون رفت. در دقیقه ۵۵ ویتولو به جای اکتور اررا وارد زمین شد. شاگردان زین‌الدین زیدان مانند ۴۵ دقیقه نخست توپ و میانه میدان را در اختیار داشتند. ایسکو اولین بازیکن تعویضی سفیدپوشان بود و رودریگو جایگزینش شد. ارنستو والورده یک موقعیت گلزنی آشکار را از دست داد و در حالی در جلوی دروازه اتلتیکو ضربه سر زد که توپ با برخورد به پایش جهتش عوض شد و به بیرون رفت.

لحظاتی بعد لودی یک موقعیت را برای اتلتیکو از دست داد. توماس هم با کارت زرد روبرو شد. در دقیقه ۷۹ تیبو کورتوا دروازه رئال مادرید را نجات داد و توانست ضربه موراتا را به کرنر بفرستد. سپس خوسه خیمنس ضربه سرش به بیرون رفت. در ۱۰ دقیقه پایانی دو تیم به دنبال گلزنی بودند تا برنده در وقت‌های قانونی مشخص شود. ماریانو دیاس که در نیمه دوم برای رئال مادرید به زمین رفته بود در دقایق پایانی ضربه سرش با اختلاف نزدیکی به بیرون رفت. 

در ادامه اوبلاک ضربه رودریگو را مهار کرد. آخرین فرصت بازی برای اتلتیکو بود که ضربه آزاد توماس را کورتوا مهار کرد تا ۹۰ دقیقه با تساوی بدون گل به پایان برسد.

در وقت‌های اضافه نخست هر دو تیم دو فرصت گلزنی داشتند که برای روخی بلانکو خطرناک‌تر بود. ویتولو در چند قدمی دروازه رئال مادرید به توپ ضربه زد اما کوراتوا آن را به کرنر فرستاد. پس از ارسال کرنر نیز ضربه سر خیمنس با اختلاف نزدیکی به بیرون از دروازه رفت. برای سفیدپوشان مندی و ماریانو می‌توانستند گلزنی کنند. در این ۱۵ دقیقه استفان ساویچ و سانتیاگو آریاس وارد زمین شدند. همچنین وینیسیوس جونیور هم برای رئال مادرید به میدان رفت.

یکی از بهترین فرصت‌های روخی بلانکو در شروع وقت‌های اضافه دوم از دست رفت و کورتوا اجازه نداد ضربه موراتا وارد دروازه اش شود. سپس مادرید دروازه همشهری اش را تهدید کرد و اوبلاک دو بار ضربه های مودریچ و ماریانو را دفع کرد. دو تیم مدام حمله می کردند. یکی از حمله های مادرید تبدیل به ضد حمله برای اتلتیکو شد و موراتا در موقعیت تک به تک قرار گرفت که والورده او را متوقف کرد. داور به بازیکن مادرید کارت قرمز نشان داد تا سفیدپوشان پنج دقیقه پایانی را ۱۰ نفره بازی کنند. پس از این خطا درگیری میان بازیکنان دو تیم به وجود آمد که کارواخال، ساویچ و کورئا با کارت زرد جریمه شدند. دوباره کورتوا دروازه تیمش را نجات داد و ضربه کورئا را به کرنر فرستاد. او ضربه بعدی این بازیکن را هم مهار کرد. در نهایت بازی پس از ۱۲۰ دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید.

نخستین ضربه پنالتی برای رئال مادرید بود که کارواخال تبدیل به گل کرد اما شوت سائول به تیرک برخورد کرد. رودریگو هم دروازه اتلتیکو را باز کرد و توماس ضربه دوم روخی بلانکو را از دست داد. کورتوا این ضربه را مهار کرد. با گل مودریچ تقریبا پیروزی شاگردان زیدان قطعی شد. تریپیر بالاخره توانست برای اتلتیکو گلزنی کند اما راموس ضربه چهارم سفیدپوشان را وارد دروازه روخی بلانکو کرد تا دوباره تیم زیدان قهرمان شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار