PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۵۲۴۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
گفت و گو با حسین کامیاب، وینگر تیم سایپای تهران
تیم سایپای تهران در لیگ امسال دست به جوانگرایی زد. جوان ترین تیم لیگ برتر لقب گرفت و ابراهیم صادقی روی سرمایه های باشگاه خود و جوانان جویای نام برنامه ریزی کرد و درحال حاضر شاهد تیمی هستیم که امیدوارکننده ظاهر شده است. سایپا هر هفته بهتر می شود و تیم جوان صادقی تجاربش نسبت به هفته های اغازین لیگ برتر بیشتر شده است. حسین کامیاب بازیکن بااخلاق از سرمایه های باشگاه سایپا است که در دوره سرمربیگری مجید جلالی به تیم بزرگسالان باشگاهش آمد و در دوره مربیگری علی دایی با پیراهن سایپا به میدان رفت.کامیاب فصل گذشته دچار مصدومیت سختی شد اما امسال با حمایت صادقی به سایپا بازگشت و دوباره به بازیکن ثابت سایپا بدل شد و روند خوبی داشته است. او میهمان این هفته ما است.

فوتبالیستی از جنوب شهر تهران

-حسین کامیاب وینگر تیم سایپای تهران متولد 14 دی 1373 در تهران است.وی در آغاز گفت و گوی خود با کیهان ورزشی می گوید:خانه ما در خیابان غیاثی است. خانه ما در کوچه ایزد پناه خیابان غیاثی است.من در این محله فوتبالیست شدم و دوران کودکی و نوجوانی ام را سپری کردم.

-وی ادامه داد: من در خانواده ای ورزشکار شدم که برادرانم بطور آماتورگونه فوتبال بازی می کردند و علاقه شان به ادامه تحصیل بود. برادرانم مهندس شدند و من هم دنبال فوتبال رفتم و فوتبالیست شدم.خانواده ما ورزشی نبود و فقط من بودم که از بچگی عاشق فوتبال و بازی کردن بودم. از این رو در دوران کودکی هر روز در کوچه و خیابان فوتبال بازی می کردم و وقتی بزرگتر شدم با بچه های هم سن و سال خودم به زمین خاکی می رفتم و ساعت ها فوتبال بازی می کردم..من دارای چهار برادر و یک خواهر هستم و بنده آخرین فرزند خانواده کامیاب هستم. پدرم بازنشسته است و همیشه دوست داشت که من اول درسم را بخوانم و بعد فوتبال بازی کنم ولی شعار من از نوجوانی این بود که اول فوتبال بازی کنم و سپس سراغ درس خواندن بروم.اولویت برای من همیشه فوتبال بوده است و خداراشکر می کنم که فوتبالیست شدم و همان مسیری را رفتم که از کودکی دنبالش بودم.هدفی که همیشه تعقیبش کرده ام.

از جوانان پرسپولیس تا سایپا

-حسین دیپلمه است ولی بنا به دلایلی تحصیلاتش را ادامه نداد.وی به کیهان ورزشی می گوید:پس از دیپلم به دانشگاه رفتم اما پارسال که دچار بدشانسی شدم و رباط صلیبی در تمرین سایپا پاره کردم بنا به دلایلی دانشگاه را رها کردم و برگ سبز گرفتم و فعلا می توانم تا 28 سالگی فوتبال بازی کنم.قانونی مصوب شده که ورزشکاران می توانند پس از ترک تحصیل و دریافت برگ سبز تا 28 سالگی ورزش حرفه ای کنند.البته در پاسخ سئوال تان باید بگویم که برنامه ای برای بازگشت به دانشگاه ندارم .

-کامیاب هافبک نفوذی تیم سایپا متاهل است و در این باره می گوید: 6 ماهی است که عقد کرده ام.همسرم ورزشکار نیست و به ورزش علاقه مند است .بخصوص که فوتبال را دوست دارد.

-وی در بخش دوم گفت و گو با کیهان ورزشی در خصوص نحوه ورودش به عالم فوتبال صحبت کرد و گفت:همانطور که در بخش قبلی گفتم من مثل تمامی بچه ها هر روز در کودکی ،فوتبال بازی می کردم و در ادامه پایم به زمین خاکی باز شد تا این که توسط یک مربی در زمین خاکی پارک صبا دیده شدم . آقای رمضان بابایی مربی پایه ها با من صحبت کرد و در رده نونهالان مشغول تمرین و بازی شدم.دو سال بازی کردم تا این که یک مدت در بازی کردنم وقفه افتاد و از فوتبال دور شدم.سپس آقای محمد اللهیاری مربی فوتبال پایه و فردی که خیلی به من در این عرصه کمک کرده است و لازم است از او بابت حمایت و کمکش تشکر کنم مرا برای تیم منتخبش انتخاب کرد.او سبب شد فوتبال را جدی بگیرم . پس از مدتی به تیم پایه های ایزدپناه ملحق شدم و در یک بازی دوستانه برابر تیم جوانان پرسپولیس بازی کردم . این بازی باعث شد تا فوتبالم دیده شود و سپس به تیم جوانان پرسپولیس بپیوندم.آمدنم به پرسپولیس سبب شد تا شرایط حرفه ای در فوتبال را تجربه کنم.مدتها در پرسپولیس بودم تا این که برای پیشرفت بیشتر و بازی کردن به باشگاه سایپا رفتم و با این باشگاه قرارداد بستم.

لطف بزرگ مجید جلالی و علی دایی

-حسین کامیاب هافبک نفوذی تیم سایپای تهران ادامه داد:واقعیت این است که من هم مثل تمامی بازیکنان جوان دنبال پیشرفت در فوتبال بودم. سالی که برای جوانان پرسپولیس بازی می کردم و تیم بزرگسالان باشگاه نگاهی به تیم های پایه نداشت و طبیعی بود که تیم بزرگسالان پرسپولیس از تیم های پایه باشگاه بازیکنی جذب نمی کند. از این رو بود که پس از مشورت با آقای اللهیاری مربی ام در تیم های پایه تصمیم گرفتم به تیم امیدهای سایپا ملحق شوم.من برای بازی کردن به سایپا رفتم و کادرفنی وقت تیم بزرگسالان سایپا نگاه مثبتی به تیم امید باشگاه خود داشت و از این رو بود که سایپا را انتخاب کردم.

-وی اضافه کرد:من در سایپا فرصت کردم که به تیم بزرگسالان سایپا برسم. آقای مجید جلالی سرمربی وقت تیم بزرگسالان سایپا مجوز داد که من با تیم بزرگسالان سایپا تمرین کنم. آقای جلالی سبب پیشرفتم شد و از همین رو لیگ برتر را تجربه کردم.ضمن این که در سایپا سابقه کار کردن با مربیانی چون علی دایی و حسین فرکی را هم دارم.البته من در دوران مربیگری آقای دایی در لیگ برتر به میدان رفتم که لازم است از علی آقا تشکر کنم.جلالی و دایی لطف بزرگی به من کردند .

بدبیاری در اوج امادگی

-کامیاب در خصوص اولین بازی خود در لیگ برتر به کیهان ورزشی یادآور شد:البته ناگفته نماند که اولین با پیراهن بزرگسالان سایپا در جام حذفی به میدان رفتم . حسین فرکی سرمربی وقت سایپا بود و سپس در سه بازی سایپا را همراهی کردم. ولیکن نخستین بازی من در لیگ برتر با مجوز اقای دایی صادر شد. اولین بازی ام برابر تیم پیکان تهران بود. از ابتدا به میدان رفتم و آقای دایی از من به عنوان بازیکن ثابت در ترکیب سایپا استفاده می کرد. روند خوبی داشتم تا این که در یکی از تمرینات از ناحیه زانو بشدت آسیب دیدم و بطور کلی فصل را از دست دادم.متاسفانه در برهه ای مصدوم شدم که در شرایط بسیار خوبی بودم ، واقعا حیف شد زیرا در برهه ای مصدوم شدم که روند رو به رشدی داشتم و یکی از نفرات ثابت تیم بودم.

-وی ادامه داد:قبل از بازی در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا در یکی از تمرینات رباط صلیبی پاره کردم و زانویم بشدت آسیب دید. در یکی از تمرینات با ابوالفضل جلالی مواجه شدم و ابوالفضل جا خالی داد و من بشدت با زانو زمین خوردم و رباط صلیبی پاره کردم.زانویم درد شدیدی گرفت و مدتها درگیر مداوایش بودم. گرچه مصدومیتم رفع شده است اما الان برای آن که فشار زیادی به زانویم نیاید آقای ابراهیم صادقی سرمربی تیم سایپا ،یک نیمه مرا بازی می دهد یا حدود 60 دقیقه برای تیمم بازی می کنم تا در ادامه به بازیکنی 90 دقیقه ای بدل شوم.البته به ترکیب اصلی برگشته ام و از ابتدا برای سایپا بازی می کنم. در هر حال مطیع تصمیم کادرفنی سایپا هستم.

-حسین اضافه کرد:همیشه با تمام توانم برای تیمم بازی کرده ام و هر جا تیم به من نیاز داشته با تمام وجود به میدان رفته ام و اعتقاد دارم که بایستی همیشه در خدمت تیم باشم و باید در خدمت بود.

صادقی در روزهای مصدومیت هوایم را داشت

-حسین کامیاب هافبک سایپا با تشکر از حمایت ابراهیم صادقی سرمربی نارنجی پوشان به کیهان ورزشی گفت:یک کارهایی هرگز از یاد انسان نمی رود مثل کمک در روزهای سخت که فراموش شدنی نیست. آقای صادقی در روزهایی که رباط صلیبی پاره کرده بودم و درگیر مداوای زانویم بودم به من سر می زند و احوال و وضعیت مداوایم را پیگیری می کرد و مثل یک برادر بزرگتر هوای مرا داشت که لازم است از ایشان بابت حمایت هایش تشکر کنم.صادقی از نظر اخلاقی یک فرد ثابت شده است و تمام کسانی که با وی کار کرده اند گواهی می دهند که صادقی ،انسان عزیزی است.

فوتبال ،ورزش پولدارها شده است

-در بخش بعدی گفت و گو با کامیاب درباره پشت خط ماندن بازیکنان مستعد جنوب شهر پایتخت صحبت کردیم و جفایی که به دسته از بازیکنان می شود. حسین کامیاب دراین باره می گوید:متاسفانه شرایط فوتبال بازی کردن نسبت به گذشته خیلی سخت تر شده است.متاسفانه فوتبال به سمتی رفته است که بازیکنان پایین شهر به علت نداشتن پارتی و پول پشت خط باقی می مانند و فوتبال شان تمام می شود. الان بازیکنان مستعد جنوب شهر تهران به دلیل نداشتن پارتی جای خود را به بچه های پولدار شمال شهر داده اند. استعدادها در گذشته از جنوب شهر می آمدند اما الان بچه های پولدار شمال شهر به تیم ها ملحق می شوند و فرصت بازی کردن در تیم ها پیدا می کنند. آنقدر شرایط دشوار شده که بچه های جنوب شهر در یک بازی دوستانه هم فرصت بازی کردن پیدا نمی کنند و اصلا شرایط طوری شده که دیده نمی شوند.الان فوتبال پایه پولی شده است و و در فوتبال پولی جایی برای بچه های جنوب شهر نیست.

-وی ادامه داد: در حال حاضر در منطقه ای که ما زندگی می کنیم بازیکنانی در زمین های خاکی بازی می کنند که انصافا از من که در لیگ برتر بازی می کنم از نظر فنی بهتر هستند اما کسی حاضر نیست آنها را از نزدیک تماشا کند و فرصت خودنمایی به آنها بدهد.اینطوری می شود که استعدادهای جنوب شهر یکی یکی می سوزند.با این وضع فوتبال را باید ورزش پولدارها نامید.کدام بچه جنوب شهری پول دارد که برای پیشرفتش هزینه کند و خودشان را در این فوتبال پولکی بالا بکشد. امیدوارم آقایان مسئول در فوتبال برای وضع جاری چاره اندیشی کنند .حیف است که استعدادهای فوتبال جنوب شهر اینطوری هدر بروند و فوتبال شان تمام شود.

-کامیاب اضافه کرد:وضعی که در فوتبال پایه دیده می شود این پیام را می دهد که بچه های پایین شهر در آینده به لیگ برتر نمی رسند و هرگز نمی توانند در لیگ برتر پا به توپ شوند مگر این که شرایطی که برای ما مهیا شد برای آنها نیز فراهم شود. فردی مثل آثای مجید جلالی باشد دست بازیکنان پایین شهری را به دور از چشم داشتی بگیرد و به لیگ برتر برساند.

کار کردن با دایی لذت بخش است

-حسین کامیاب در خصوص علی دایی سرمربی سابقش در تیم سایپا به کیهان ورزشی گفت:علی دایی انسان بزرگی است و از نظر شخصیتی در فوتبال بی نظیر است و به شخصه از او خیلی یاد گرفتم.دایی فردی بزرگ در فوتبال ما است که مراحل عالم حرفه ای را در بالاترین سطح تجربه کرده است .بازیکنان جوان از کار کردن با دایی لذت می برند زیرا او با بازیکنانش رفاقت دارد و واقعا کار کردن با علی آقا لذت بخش است بخصوص من در دوران سرمربیگری علی آقا بازی کردن در لیگ برتر را تجربه کردم.برای علی آقا آرزوی موفقیت می کنم.

جلالی به من لطف کرد

-وی ادامه داد:از مجید جلالی هم بسیار آموختم. همانطور که گفتم آقا مجید ،مرا از تیم امید سایپا به تیم بزرگسالان برد و به من لطف کرد.آقای جلالی در برهه ای تصمیم گرفت مرا به تیم بزرگسالان سایپا ملحق کند که بازیکنان اسمی در تیمش حضور داشتند اما او ترجیح داد چند بازیکن جوان را مثل من، مهدی ترابی ، علی قلی زاده و رضا جعفری را به سایپا اضافه کند. در حال حاضر همان بازیکنان از بهترین های فوتبال ایران به شمار می آیند. مهدی ترابی در پرسپولیس است و جزو نفرات موفق محسوب می شود و ملی پوش شد. علی قلی ( قلی زاده) به تیم ملی دعوت شد و الان لژیونر فوتبال ایران در بلژیک است و جزو نفرات موفق شارلوا به شمار می آید و آینده بسیار خوبی دارد و رضا جعفری بازیکن فیکس سایپا است .آقای جلالی در استفاده از بازیکنان جوان متبحر است و خودش را ثابت کرده است.جلالی از نظر فنی حرف ندارد . او از مربیانی است که برای هر بازی ،یک تاکتیک خاص دارد و در این زمینه خیلی کار می کند.

تیم جوان سایپا ، آینده درخشانی دارد

-جوانگرایی تیم سایپا در لیگ برتر امسال اتفاق مبارکی برای فوتبال ایران بود. یک تیم مثل سایپا برخلاف ادوار گذشته بجای آن که قراردادهای میلیاردی با بازیکنان ببندد تغییر رویه داد و از بازیکنان جوان تیم های پایه خود استفاده کرد. در حال حاضر سایپا جوان ترین تیم لیگ است و ابراهیم صادقی جوان ترین سرمربی لیگ برتر امسال به شمار می آید. کامیاب در این باره توضیح داد و گفت:صادقی ،تیم را جوان و لطف بزرگی در حق جوانان باشگاه کرد. صادقی سبب شد تا بازیکنان جوان در لیگ برتر به میدان بروند و باتجربه شوند.الان میانگین سنی تیم سایپا حدود ۲۲ سال است.اگر تیم سایپا در نیم فصل نخست لیگ امسال نتایج دلخواه را کسب نکرد بخاطر بی تجربگی بازیکنان جوان تیم بود.روند تیمی با گذشت هفته ها بهتر شد و تیم سایپا دیدیم که با شروع نیم فصل دوم شرایط بهتری پیدا کرده است و اولین بازی اش پس از تعطیلی لیگ با پیروزی خارج از خانه رقم خورد. ما در هفته های آینده روندمان بهتر هم خواهد شد. حقیقتا صادقی در سایپا کار بزرگی کرد و نفرات کنونی در آینده حرفهای زیادی برای گفتن خواهند داشت.

-وی ادامه داد:نمی توان جایگاه سایپا را در پایان فصل جاری پیش بینی کرد. فوتبال روز بد و خوب دارد و یک تیم همیشه نمی تواند روندش رو به رشد باشد. آسیب دیدگی بازیکنان و مسائل جانبی روی نتیجه گیری تیم اثرگذار است . البته روند کنونی سایپا رو به رشد است و مطمئن باشید این تیم سایپا در آینده حرفهای زیادی برای گفتن خواهد داشت.جوانگرایی اتفاق مهمی است. ضمن این که مدیریت باشگاه سایپا تا این جای کار حمایت خوبی از تیم داشته است.پرداختی های بازیکنان انجام شده است و مدیرعامل باشگاه از آقای صادقی و برنامه هایش حمایت کرده است.ضمنا سایپا جزو باشگاه هایی است که به دنبال بازیکن سازی است و سازندگی همیشه جزیی از برنامه هایش بوده است.

برانکو و استراماچونی به فوتبال ما کمک کردند

-کامیاب به دو رشته ورزشی دیگر هم علاقه دارد و دراین باره می گوید: من والیبال و پینگ پنگ را دوست دارم و هرگاه با دوستانم باشم والیبال یا پینگ پنگ بازی می کنم.پینگ پنگ و والیبال را از دوران نوجوانی دوست داشتم .

-کامیاب از بچگی پرسپولیسی بوده است: «من در تیم جوانان پرسپولیس بازی می کردم و این تیم را از بچگی دوست داشتم. خداراشکر می کنم که فوتبال حرفه ای را از باشگاه پرسپولیس شروع کردم.البته از زمانی که در لیگ برتر به میدان رفتم و پیراهن تیم سایپا را بر تن کردم از حال و هوای بچگی خارج شدم و بیشتر به فکر پیشرفت در فوتبال هستم.واقعا برایم فرقی نمی کند چه تیمی برنده شود اما هدفم این است که برای تیم باشگاهی یک بازیکن مفید باشم و به سایپا کمک کنم.»

-حسین با اشاره به نقش مثبت برخی مربیان خارجی لیگ برتر به کیهان ورزشی گفت: طی سالهای گذشته مربیان خوبی به فوتبال ایران آمدند و تاثیرات مثبتی بر فوتبال ما گذاشتند. مثل برانکو که با پرسپولیس طی سه دوره قهرمان لیگ برتر شد و تیمش را به فینال لیگ قهرمانان آسیا رساند.مثل استراماچونی سرمربی سابق استقلال که تیم خوبی ساخت و پس از چند هفته رکود موفق شد با تیمش 10 بازی پیاپی را ببرد و استقلال را به اوج برساند.به نظر من باید شرایطی مهیا کرد که مربیان ایرانی در کنار مربیان موفق خارجی فوتبال ما حضور یایند و از آنها بیاموزند. مثل آقای صادقی که آینده روشنی در مربیگری دارد و قادر است به فوتبال ما کمک کند.

امیدوارم ،سرمربی تیم ملی هر چه زودتر انتخاب شود

-حسین کامیاب طرفدار تیم رئال مادرید است و به زعم خودش ،رونالدو الگوی فنی او در عالم فوتبال به شمار می رود:« رئال را از بچگی دوست داشتم و یک تیم فوق العاده است. رونالدو را دوست دارم زیرا یک وینگر موفق در دنیای فوتبال است و تمامی بازی هایش را دنبال می کنم.»

-وی ادامه داد: من در تیم سایپا ،وینگر هستم. معین عباسیان بازیکن خوب و باتجربه هم پست من در سایپا است. البته فرقی نمی کند من بازی کنم یا آقا معین ،مهم موفقیت تیم است . من سبک و فوتبال معین عباسیان را دوست دارم و خوشحالم که چنین بازیکنی هم پست من است.

-کامیاب در خصوص وضعیت کنونی تیم ملی فوتبال گفت: متاسفانه شرایط کنونی تیم ملی خوب نیست . تیم ملی در مرحله انتخابی جام جهانی نتایج ضعیفی کسب کرد و برای صعود از گروه خود باید تمامی بازیهایش را ببرد .متاسفانه تکلیف کادرفنی تیم ملی مشخص نشده است . امیدوارم هر چه زودتر سرمربی تیم ملی انتخاب شود و این که تیم ملی به جام جهانی صعود کند. عدم راهیابی تیم ملی به جام جهانی باعث می شود علاقه مندان به فوتبال ناراحت شوند و فوتبال ،نشاط خود را از دست دهد.

-وی در خاتمه گفت: از کیهان ورزشی که همواره با بازیکنان جوان و شهرستانی صحبت می کند و پای صحبت های آنها می نشیند تشکر می کنم.اقدام کیهان ورزشی ارزنده است و بازیکنان متوجه می شوند مسئولیت سنگینی بر دوش شان است و این که زیرنظر رسانه هستند و باید به نحو احسن تمرین و بازی کنند.از خانواده و تمامی مربیانی که برایم زحمت کشیده اند ممنون هستم.

*کیوان طباطبایی

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
0
0
حسین جان یه دونه ای دوست داریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار