PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۲۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
باشگاه صنعت نفت آبادان مصر است در صورتی که سرمربی پیشین این تیم و سرمربی کنونی تیم ملی غرامتش را پرداخت نکند به فیفا شکایت کند.
کیهان ورزشی- 

جدا از نحوه جدایی دراگان اسکوچیچ از نفت آبادان که انتقادات زیادی را به سویش روانه کرد از نظر حقوقی بین او و باشگاه نفت آبادان توافق نامه ای امضا شده که در صورت عدم رعایت از سوی مربی کروات مسئولان نفت آبادان می توانند از او به فیفا شکایت کنند.

در این توافق نامه ذکر شده در صورت عقد قرارداد این مربی با تیم های ایرانی به فاصله 5 روز بعد از امضای قرارداد اسکوچیچ باید مبلغ 140 هزار دلار به این باشگاه آبادانی غرامت بدهد اما درحالی که بیشتر از 5 روز از امضای قرارداد اسکوچیچ با فدراسیون فوتبال می گذرد هنوز این مربی کروات برای پرداخت غرامتش به باشگاه پیشین خود اقدامی نکرده است.

باشگاه نفت آبادان هم این حق را برای خود قائل است در صورتی که از سوی سرمربی تیم ملی ایران اقدامی انجام نشود به فیفا شکایت کند و تبعات آن علاوه بر خود اسکوچیچ، فدراسیون فوتبال را هم در برمی گیرد.

از سوی دیگر اسکوچیچ که با شروع نیم فصل دوم ساز جدایی از جمع طلایی پوشان را کوک کرد، با صداقت با مسئولان نفت آبادان رفتار نکرد و اکنون شرایط این تیم برخلاف نیم فصل اول خوب نیست. این تیم با 4 باخت پیاپی روبرو شده است و از سویی شرایط مالی در این باشگاه به گونه ای نیست که بتوانند سرمربی صاحب نام ایرانی یا خارجی را جذب کنند.

میزان پرداختی ها به این تیم 30 درصد است و درحالی که نیم فصل دوم در حال برگزاری است هنوز میزان پرداختی ها به بازیکنان به 50درصد نرسیده است. 

در این شرایط به نظر از مسئولان ورزشی و استانی هم خبری از حمایت از این باشگاه نیست. حتی در قبال جدایی اسکوچیچ هم هیچ ارگانی از این باشگاه حمایت نکرد. 

حسن نصراصفهانی رئیس هیات مدیره باشگاه نفت آبادان در خصوص غرامتی که باید از اسکوچیچ بگیرند، گفت: درصورتی که امروز اسکوچیچ اقدامی به پرداخت غرامت خود نکند ما به فیفا شکایت خواهیم کرد. او متعهد شده که این پول را بدهد. تیم ما اکنون دچار مشکل شده است. اگر ریشه مشکلات را بررسی کنیم به چند نکته مهم می خوریم که نشان می دهد به تیم ما ظلم شده است. تیمی که در این چند سال روی پایه های خود کار کرده و شاکله تیم را بازیکنان بومی و آکادمی باشگاه تشکیل می دهد اکنون دچار مشکل شده و این ظلمی است که از سوی عده ای به این باشگاه تحمیل شد.

وی افزود: در نیم فصل واسطه ها با چند بازیکن شاخص نفت پیشنهادهای اغواکننده دادند و تمرکز آنها را گرفتند. با هوایی کردن این بازیکنان عملکرد تیم هم دچار مشکل شد. این کارها اخلاقی نیست. حتی باشگاه های مطرح با سرمربی تیم ما وارد مذاکره شدند. 

نصراصفهانی در خصوص نحوه جدایی اسکوچیچ از این تیم و اینکه او اعلام کرده بود بیمار است اما بلافاصله با فدراسیون فوتبال به توافق رسید گفت: او مدت ها بود به ما اعلام می کرد که بیماری پوستی دارد. در آبادان بیمارستان نفت که یکی از بهترین بیمارستان ها است را معرفی کردیم و او را نزد متخصصین فرستادیم اما معتقد بود که آنها خوب نیستند. حتی به این مربی پیشنهاد دادیم به مدت 10 روز به خرج باشگاه به اروپا برود که هم خودش را درمان کند هم به خانواده اش سر بزند اما قبول نکرد. ما برای تیم ملی و شخص او در تیم ملی آرزوی موفقیت می کنیم و دوست داریم تیم ملی موفق شود و قطعا به خاطر تیم ملی خود را سانسور کرده ایم وگرنه اگر پای تیم ملی وسط نبود با اسکوچیچ طور دیگری برخورد می کردیم. با توجه به این شرایط از حق حقوقی و مالی خود قطعا نمی گذریم و تا ریال آخر غرامت را خواهیم گرفت. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار