PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۵۲۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
مهدی شیری مدافع راست تیم پرسپولیس از ریز و درشت دربی شماره 91 می گوید
دربی شماره 91 سرخابی ها با نتیجه مساوی به پایان رسید. دربی چهارگل داشت که روی خلاقیت انفرادی بازیکنان دو تیم رقم خورد و طرفداران را در طول مسابقه به وجد آورد.چند بازیکن در دربی شماره 91 دوندگی بسیاری در طول مسابقه داشتند که مهدی شیری مدافع راست تیم پرسپولیس یکی از انها بود. شیری بازیکن کم حاشیه تیم پرسپولیس در این بازی هم در کار تدافعی مشارکت کرد و هم به عنوان یک مدافع راست نفوذهای بسیاری داشت که عیار کار وی را در دربی نمایان می سازد. شیری در این گفت و گو به نکات ریز و درشت دربی شماره 91 اشاره کرد و این که پرسپولیس کماکان شانس اول قهرمانی است و برای پوکر در قهرمانی می بایست تمامی حریفانش را در لیگ برتر مغلوب کند. صحبت های شیری را درباره دربی و اتفاقات پیرامون باشگاه پرسپولیس در ادامه می خوانید.

مساوی در دربی نتیجه بدی نبود

-قبل آن که صحبت های مهدی شیری را درباره آخرین دربی پایتخت بخوانیم لازم است که به موردی اشاره کنیم. در خصوص عملکرد مهدی شیری دربی شماره 91 بایستی نوشت که به جز در یک صحنه که از مهدی قائدی دریبل خورد و همان توپ وارد دروازه پرسپولیس شد، در دیگر دقایق مسابقه عملکرد خوبی از خود به جای گذاشت. مدافع شماره 17 پرسپولیسی ها در این بازی بیش از تمام مدافعان پرسپولیس کنش دفاعی ثبت کرد و در حمله نیز اثرگذار بود.

او در شرایطی هیچ خطایی انجام نداد که بازیکنان استقلال 4 خطا روی او انجام دادند. شیری که از سرعت خوبی بهره می‌برد، 2 سانتر هم داشت اما نقطه ویژه نمایش این بازیکن، 90 درصد پاس صحیح بود.

دفاع راست پرسپولیس باوجود قد و قامت کوتاه، تمام دوئل های هوایی را به نفع خود خاتمه داد و بیشتر از تمام مدافعان تیم گل محمدی پاس داد و در حمله نیز یاور امیری و ترابی بود.

-دربی شماره 91 پرگل و تماشایی بود.بازیکنان دو تیم پرسپولیس و استقلال برخلاف بازی رفت شان در لیگ برتر آماده تر نشان دادند و در دقایقی از بازی صحنه هایی خلق کردند که برای تماشاگران دربی خاطره انگیز بود. مثل چهار گل بازی که به شکل قابل توجهی به ثمر رسید یا جنب و جوش بازیکنان در لحظات حساس بازی که برای دوستداران دو تیم جذاب و خاطره انگیز بود.مهدی در ابتدای صحبت هایش به نگاه فنی اش درباره دربی شماره 91 پرداخت و گفت:همیشه دربی‌ها حساسیت خاص خودشان را دارند و بازی جدا از دقایق ابتدایی کیفیت بالایی داشت و تیم ما هم رفته رفته بهتر شد و وقتی در دربی چهار گل به ثمر می‌رسد نشانگر آن است که بازی به لحاظ فنی کیفیت بالایی داشته است.

-شیری ادامه داد: دربی همیشه بازی‌های خیلی خوبی از آب درمی‌آید. بازی خوب و تماشاگرپسندی بود و وقتی یک دیدار چهار گل دارد، حتماً بازی خوبی بوده است. این مساوی بیشتر به درد ما می‌خورد تا به سمت قهرمانی برویم و پوکر کنیم.

-وی درباره تصمیمات یحیی گل محمدی و کادرفنی تیم پرسپولیس در دربی 91 صحبت کرد و گفت: بازیکنان نمی‌توانند در خصوص تصمیمات کادرفنی حرفی بزنند چون کادر فنی تصمیم گیرنده هستند و ما همگی به تصمیمات آقا یحیی احترام می‌گذاریم. تیم بهتری نسبت به استقلال بودیم و می‌توانستیم برنده بازی هم باشیم اما مساوی هم نتیجه بدی برای ما نبود و ما را به پوکر قهرمانی امیدوار ساخت.

- مدافع راست سرخپوشان درباره اینکه پرسپولیس دو بار از حریفش عقب افتاد و هر دو بار جبران کرد، گفت: این نشان‌دهنده بزرگی تیم ما و بازیکنان ماست. آنها همه باتجربه هستند و می‌توانند تا دقیقه 90 تلاش کنند تا به گل تساوی برسیم.

داور دربی خوب سوت زد

-مهدی شیری بازیکن تیم پرسپولیس در خصوص صحبت های برخی از بازیکنان استقلال درباره داوری دربی 91 خاطر نشان کرد:در مورد داوری و حرف بازیکن استقلال من اظهارنظر نمی‌کنم. دو صحنه هم خطا روی من اتفاق افتاد که آن را به کارشناسان واگذار می‌کنم. داور تجربه قضاوت در دربی را داشت و به نظرم خیلی خوب سوت زد. همیشه بعد از دربی چنین حواشی را به وجود می‌آورند اما تیم ما بزرگ است و مدافع عنوان قهرمانی و در صدر است و اصلاً ما به این حواشی اهمیتی نمی‌دهیم.

برای کسب قهرمانی فقط باید ببریم

-از صحنه های قابل توجه دربی شماره 91 حرکت مهدی قائدی روی گل دوم تیم استقلال بود .مهدی شیری مدافع راست تیم پرسپولیس دراین باره گفت:در آن صحنه یکسری اتفاقات زنجیره‌ای منجر به این شد که تیم حریف به گل رسید. در دربی‌ها چنین گل‌هایی رد و بدل می‌شود اما برای ما مهم نیست چون ما به بازی برگشتیم و یک امتیاز حساس را هم کسب کردیم.

-تساوی پرسپولیس در دربی به زعم اهالی فوتبال بیشتر به سود پرسپولیس بود. شیری دراین باره می گوید:ما بازی به بازی پیش می‌رویم و امتیاز دربی را هم امتیاز خوبی برای خودمان می‌دانیم اما می‌دانیم که برای قهرمانی فقط باید ببریم و ببریم و برنده شویم به همین دلیل فقط به برد فکر می‌کنیم تا ان‌شاءالله بتوانیم به قهرمانی برسیم و برای اولین بار در تاریخ لیگ پوکر قهرمانی را به تیم‌مان اختصاص دهیم.

پرسپولیس، شانس اول قهرمانی در لیگ است

-از نکات قابل توجه دربی شماره 91 حرکت های عرضی مهدی قائدی در عمق خط دفاع تیم پرسپولیس بود. او چند بار خط دفاع پرسپولیس را اذیت کرد و حتی توانست پاس گل دهد. بازیکن تیم پرسپولیس در این خصوص می گوید:من این حرف را قبول ندارم چون ما مرتب در حال نفوذ و تهاجم بودیم و ممکن است در چنین شرایطی گاهی فضا پشت مدافعان به وجود بیاید.تیمی که هجومی بازی می کند به هر شکلی به مهاجمان حریف فضا می دهد و اینها جزیی از فوتبال تهاجمی است که پرسپولیس در دربی به نمایش گذاشت.

-برخی بازیکنان تیم استقلال پس از دربی شماره 91 به رسانه ها گفتند که پرسپولیسی ها از کسب تساوی برابر استقلال خوشحال بودند .مهدی شیری مدافع کم حاشیه پرسپولیس در این مورد می گوید:من کاری به مصاحبه بازیکن استقلال ندارم چون ما صدرنشین لیگ و شانس اول قهرمانی هستیم . بیشتر خوشحالی ما هم بابت مساوی نبود بلکه بابت این موضوع بود که یکی از مدعیان قهرمانی و رقیب سنتی خودمان را پایین آوردیم و شانس قهرمانی را از آنها گرفتیم و خودمان را با تثبیت صدرنشینی باز هم به عنوان مدعی اول قهرمانی مطرح ساختیم.

پرسپولیس در ایران و آسیا از هیچ تیمی نمی ترسد

-شجاع خلیل زاده از مدافعان مستحکم پرسپولیس در دو فصل گذشته بوده است. غیبت او در دقایقی از دربی شماره 91 محسوس بود. شیری با تعریف از شجاع در بازیهای پرسپولیس در این خصوص گفت:شجاع بازیکن بزرگ و با قابلیت‌های فنی بالاست که برای تیم ما زحمات زیادی کشیده است اما ما یک تیم هستیم و هر بازیکنی که نباشد هم محکوم به برد هستیم. شجاع هم از بازی بعدی به تیم ما اضافه می‌شود و من از این موضوع خوشحالم. با بازگشت شجاع ما با شرایط و قدرت بیشتری به مصاف حریف می‌رویم.

-برخی از کارشناسان اعتقاد داشتند که پرسپولیس برخلاف دربی های گذشته عملکرد همیشگی را نداشت و تحت تاثیر بازی و عناصر هجومی حریفش در دربی شماره 91 بود .شیری دراین باره توضیح داد و گفت:اصلاً این حرف را قبول ندارم. ما در ایران و آسیا از هیچ تیمی نمی‌ترسیم چون پرسپولیسیم و با قهرمانی‌های متوالی این موضوع را ثابت کرده‌ایم که قوی‌ترین تیم ایران هستیم.

بازی راحتی در لیگ قهرمانان آسیا ندارد

-پرسپولیس کار ساده ای در فصل تازه لیگ قهرمانان آسیا ندارد. صدرنشین کنونی لیگ برتر در گروهی قرار دارد که حریفانش برای صعود از گروه هزینه قابل توجهی کرده اند. الدحیل قطر برای این فصل لیگ قهرمانان آسیا ،خریدهای مهمی کرده است. جذب مانزوکیچ بازیکن سابق تیم یوونتوس ایتالیا از خریدهای مهم الدحیل قطر است. شیری در این خصوص می گوید:همه بازی‌ها سخت است و بازی راحتی وجود ندارد اما ما با قدرت‌مان از سه بازی سخت اخیرمان 7 امتیاز گرفته‌ایم و راه را برای موفقیت خودمان هموار ساختیم به همین دلیل هم با روحیه بالا به مصاف تک تک حریفان آسیایی می‌رویم و در بازیهای سخت با تمام وجود از دل و جان و با برنامه کادر فنی‌مان بازی می‌کنیم که بهترین نتایج را از بازی بگیریم و دوباره با قدرت به مسابقات لیگ برگردیم.

من در ملوان شاگرد اسکوچیچ بودم

-اواخر هفته گذشته بود که فدراسیون فوتبال اعلام کرد که اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال شده است.مهدی در گذشته با اسکوچیچ کار کرده است.شیری در پاسخ به این سوال که با آمدن اسکوچیچ شانس حضور در تیم ملی را پیدا می کند ،گفت:من با آقای اسکوچیچ در تیم ملوان کار کرده ام و بابت این انتخاب تبریک می‌گویم. ایشان مربی بسیار خوب و کاربلدی هستند و مطمئن هستم که مردم ثمره این انتخاب خوب را خواهند دید. به جهت کار با ایشان با تفکرات فنی‌شان کاملاً آشنا هستم. مربی خیلی مطمئنی هستند. من از ایشان در زمانی که در ملوان بودم خیلی چیزها یاد گرفتم و تلاش می‌کنم با کار و تلاش زیاد در تیم باشگاهی‌ام به تیم ملی دعوت شوم و به یکی از خواسته‌های اصلی خودم برسم.

علیپور می توانست هر طور که می خواهد خوشحالی کند

- شیری درباره اینکه علیپور پس از گلزنی، شادی دیاباته را تقلید کرده است، گفت: دربی همیشه این حاشیه‌ها را دارد. علیپور گل زد و می‌توانست هرگونه که می‌خواهد خوشحالی کند.خوشحالی بازیکنان مربوط به خودشان است و علیپور در این خصوص توضیح داد و گفت که غیر از خوشحالی پس از گل قصد دیگری نداشته است.

-پرسپولیس قبل از دربی شماره 91 یک جدال حساس را برابر تیم تراکتور تبریز فتح کرد و نشان داد که با یحیی گل محمدی سرمربی تازه واردش دنبال تکرار قهرمانی است و قصد ندارد صدرنشینی در لیگ را از دست دهد.شیری درباره شکست تراکتور در ورزشگاه آزادی تهران می گوید:بازی اول پس از تعطیلات لیگ همیشه برای ما سنگین است چون بازی رفت را به تیم تراکتور واگذار کرده بودیم، این مسابقه برای ما شش امتیازی بود تا ببریم و به مسابقات برگردیم. رمز موفقیت ما در نیم فصل دوم این است که بازی های رو در رو را به مدعیان نبازیم و خدا را شکر لیگ را خوب شروع کردیم.

-شیری درباره حواشی عجیب بازی پرسپولیس و تراکتور بر روی سکوها که همراه با سنگ پرانی و آسیب دیدگی تعدادی از تماشاگران بود صحبت کرد و گفت:در بازی های بزرگ همیشه چنین مسئله ای هست. امیدوارم هواداران ما و به خصوص هواداران هر تیمی که به آزادی می‌آید رعایت کنند که چنین حواشی به وجود نیاید.حواشی به ضرر فوتبال است .

آقا یحیی رزومه قوی دارد

-مهدی شیری مدافع راست پرسپولیس درباره حضور یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی سرخپوشان می گوید: خوشحالیم که آقایحیی را کنار خودمان داریم که یک پرسپولیسی تمام عیار است و طی این چند سال کارنامه اش در تیم هایی که داشته کاملا مشخص است. نمونه آخر کار ایشان هم طی این دو فصل اخیر در شهرخودرو هست که هم این تیم را به آسیا رساند و هم اینکه در نیم فصل اول یکی از مدعیان جدی قهرمانی خودش را معرفی کرد. من به شخصه خیلی خوشحالم و امیدوارم بتوانیم کار را با قدرت ادامه دهیم.آقا یحیی مربی خیلی خوبی هستند و رزومه قوی دارند. ان‌شاا... ایشان به ما و ما به ایشان کمک خوبی کنیم.امیدوارم امسال با اقا یحیی در قهرمانی پوکر کنیم و یکبار دیگر با هواداران مان در پایان لیگ برتر جشن قهرمانی بگیریم.

-وی ادامه داد: خیلی خوشحالم که با کادرفنی جدید کار می کنم. آقا یحیی خودش کاپیتن پرسپولیس بوده است. امیدوارم بتوانیم با کمک هم تیم را به موفقیت برسانیم.

-مدافع پرسپولیس در مورد مشکلات مالی باشگاه پرسپولیس نیز گفت: آقای انصاری فرد قبل از بازی برابر تراکتور در رختکن صحبت کردند و گفتند مشکلات مالی هفته آینده حل می‌شود. همه ما در مضیقه هستیم و مشکلات زیادی داریم و امیدواریم که این مشکلات حل شود.

-وی در پایان گفت:امیدواریم تیم پرسپولیس در ادامه میسرش در لیگ برتر تمامی بازیهای خود را با پیروزی سپری کند و در لیگ قهرمانان آسیا هم نتایج دلخواه کسب کند تا سبب خوشحالی طرفدارانش شود. پرسپولیس بازیهای دشواری پیش رو دارد که امیدواریم یک به یک حریفان پیش روی خود را شکست دهد تا موفق شود در قهرمانی پوکر کند.

کیوان طباطبایی*


نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار