PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۵۳۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۴
دریافت کننده ایرانی تیم والیبال اسکرابلچاتوف لهستان گفت:بدون شک والیبال یکی از مهمترین ارکان زندگی من است چون این انتخاب با عشق انجام شده است.
کیهان ورزشی-

به بهانه فرا رسیدن سال 1399 و موفقیت های میلاد عبادی پور ملی پوش والیبال مصاحبه ای با وی انجام شده که بخشی از صحبت های وی را در ادامه می خوانید:
*سال 98 اتفاقات بد مختلفی رخ داد؛ از سیل نوروزی شروع شد تا خشکسالی و هوای آلوده و مشکلات اقتصادی و در نهایت کرونا... فکر می کردید اینگونه بشود؟ از سخت تر هم داریم؟
- همه ما بی صبرانه منتظر تحویل سال جدید بودیم چون در سال 98 واقعاً اتفاقات خوبی برای ما رخ نداد. امیدوارم در سال 99 همه چیز رو به بهبودی باشد و سال خوبی پیش روی مردم خوب کشورمان باشد. متاسفانه در سالی که گذشت شاهد همه جور اتفاقات و مشکلات بودیم، اما مردم ایران بازهم با صبوری توانستند این مشکلات را پشت سر بگذارند. امیدوارم شرایط رفته رفته برای مردم ایران بهتر شود و شاهد روزهای خوبی در کشور عزیزمان باشیم.
* اگر به عقب برگردید باز هم والیبال را انتخاب می کنید؟ 
-قطعاً اگر به عقب بازگردیم، بازهم والیبال را انتخاب می کنم، چون این انتخاب با عشق انجام شده و اصلاً از آن پشیمان نیستم. بدون شک والیبال یکی از مهمترین ارکان زندگی من است و امیدوارم بتوانم تا زمانی که بازی می کنم، در اوج باشم. 

*آیا حال والیبال ایران خوب است؟ 
-شاید از دید برخی، پاسخ به این سوال منفی باشد، اما به این سوال جور دیگری پاسخ می دهم. فکر می کنم با صعود والیبال ایران به المپیک ناخودآگاه حال این رشته و تمامی اعضای این خانواده خوب خواهد شد. خوشبختانه سال گذشته با قدرت و همدلی توانستیم جواز حضور در المپیک را کسب کنیم تا انشالله دومین حضورمان در این میدان بزرگ را تجربه کنیم. صعود والیبال ایران به المپیک روی همه چیز تاثیر می گذارد و حتی بازیکنان لیگ برتر ایران هم می توانند از آن سود ببرند. 
*در لهستان به یکی از ستاره‌ها  و محبوب‌ترین های اسکرابلچاتوف  تبدیل شدید. شرایط لهستان چگونه است؟ 
-خدا را شکر شرایط لهستان از ابتدا برای من خوب بود. با قدرت زیاد آماده حضور در رقابت های پلاس لیگا و ... شدیم. امسال  ویروس کرونا کمی شرایط را سخت کرد. من روزهای بسیار خوبی را در لهستان تجربه کردم و از نظر فنی و ذهنی پیشرفت زیادی داشتم. شرایط حرفه ای بدون شک روی تمام موارد تاثیر می گذارد و یک بازیکن با قرار گرفتن در این شرایط می تواند هر روز پیشرفت کند. من انگیزه بالایی داشتم و خوشبختانه خیلی خوب توانستم جای خود را در تیم و البته بین هواداران پیدا کنم. امسال هم شرایط نسبتاً خوبی داشتیم، اما شیوع ویروس کرونا بازی ها را تعطیل کرد. 
*شرایط کرونا در لهستان چگونه است؟
- تاکنون باید بگویم که شرایط چندان جدی و وخیم نشده، اما خبرهایی که از کشورهای مختلف منتشر می شود همه را نگران کرده است. فکر نمی کنم در لهستان تعداد مبتلایان به 100 هم برسد. خوشبختانه از روز اول خیلی خوب توانستند این ویروس را کنترل کنند. قرنطینه کردن شهرهای بزرگ لهستان در همان روزهای ابتدایی موجب شد تا این ویروس شیوع چندان زیادی نداشته باشد. *مهمترین تفاوت والیبال ایران و لهستان چیست؟ 
-برای پاسخ به این سوال می توان به صورت مفصل صحبت کرد، اما اگر بخواهم خلاصه به این سوال پاسخ دهم باید بگویم لیگ لهستان بسیار حرفه ای است. در کلمه «حرفه ای» یک دنیا حرف نهفته است که شامل تمام موارد می شود. فکر می کنم مهمترین تفاوت والیبال ایران و لهستان در همین یک کلمه خلاصه می شود. 
*تماشاگران ایرانی پرشورتر هستند یا لهستانی‌ها؟
- واقعاً هر دو کشور تماشاگران پرشوری دارند، اما سبک تشویق کردن در سالن ها متفاوت است. نمی توانم بگویم کدام بهتر و کدام بد است، چون این موضوع به فرهنگ کشورها مربوط می شود و در شرایط مختلف تاثیرات مخصوصی دارد.
* بعد از رفتار زشت کوبیاک نسبت به ایران و ایرانی‌ها و با توجه به محبوبیت او در کشورش نگرانی خاصی از حضور در لیگ این کشور نداشتید؟
-اگر بخواهیم درموردر فتار زشت کوبیاک صحبت کنیم باید بگویم که حتی لهستانی ها هم رفتار کاپیتان تیم ملی خود را تایید نمی کنند. چند بازیکن تیم ملی لهستان عضو اسکرابلچاتوف هستند و من چند بار درمورد این اتفاقات با آنها صحبت کردم. آنها هم به من گفتند که مردم لهستان هم رفتار کوبیاک را تایید نمی کنند. من، سیدمحمد موسوی و پوریا فیاضی هم که مدتی در لهستان بود هیچ نگرانی خاصی نداریم، چون کوبیاک نمی تواند برای بازیکنانی همچون ما مشکلی ایجاد کند.
*با آمدن سیدمحمد موسوی به لهستان شرایط برایتان بهتر شد؟ 
-موسوی عضو تیم اولیشتن است. شهری که سید در آن بازی می کند، با شهری که من در آن مستقر هستم، فاصله خیلی زیادی دارد. فاصله شهرها حدود 5-6 ساعت است و فکر می کنم در این مدت ما تنها دو بار با هم ملاقات داشتیم. بار اول در بازی رفت تیم های اسکرابلچاتوف و اولیشتن بود و یک بار هم که سید به شهری که من در آن مستقر هستم آمد و توانستیم یکدیگر را ببینیم، اما با هم در تماس هستیم. 
*چقدر با سید وقت می گذرانی؟ 
-ما برای والیبال به لهستان آمده ایم و زمان زیادی نداریم که بتوانیم با هم بگذرانیم. ما با هم صحبت های زیادی می کنیم، اما واقعاً زمان زیادی نداشتیم که در کنار هم باشیم.
*فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار