PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: ۵۴۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱

فصل 2019/2020 بسیار جذاب و مهیج در حال پیگیری بود که ویروس کرونا به جان دنیا افتاد و نظم و نظام همه چیز را به هم ریخت. در این فصل پدیده‌هایی چشم فوتبال دوستان رو به خود خیره کردند. این پدیده ها ، آینده بسیار نزدیک تیم های بزرگ را خواهند ساخت و جانشین ستارگان مشهور جهان میشوند. این فصل پدیده کم نداشته، حالا نگاهی به آمار این پدیده ها میندازیم و آنها را باهم مورد بررسی قرار میدیم. البته پدیده ها و استعداد های دیگری بودند از میسون مانت، میسون گرینوود و چالار سویونجو در انگلیس و آلفونسو دیویس و امین حارث در آلمان تا اورسولینی و کولوسفسکی در ایتالیا و رنان لودی، کارلس پرز و فران تورس در اسپانیا و دنی اولمو در دینامو زاگرب کرواسی و تیم ملی اسپانیا. البته شاهد درخشش دوباره پدیده های فصول گذشته مثل گنبری، ورنر، سانچو، مدیسون، آرنولد، موسی دمبله، کالورت لوین و لائوتارو مارتینز و فن ده بیک بودیم.

الماس نروژی

ارلینگ هالند ستاره درخشان این روزهای فوتبال اروپا که فقط طی چند ماه تبدیل به یک ستاره درخشان شد و آوازه اش همه جا پیچید. او پسر آلف اینگه هالند بازیکن سابق منچسترسیتی ،لیدز،ناتینگهام فارست و تیم ملی نروژ که با خطای روی کین فوتبالش تمام شد, است. ارلینگ 19 سال دارد و به تازگی به دورتموند پیوسته و به دنبال کسب موفقیت با این تیم است. او در سالزبورگ پیشرفت کرد و طی 22 بازی 28 گل وارد دروازه رقیبان کرد و 5 پاس گل هم داد.قطعا این آمار باورنکردنی است اما ارلینگ این کار را انجام داد.هالند یک بازیکن همه چی تمام هست و برای هر تیمی میتواند برگ برنده باشد. سرعت،قدرت بدنی و هوش بالا ویژگی های بازی اوست.ارلینگ نیم فصل درخشید و ارزش او به 45 میلیون یورو رسید واز همه جا پیشنهاد داشت و بین منچستر یونایتد و یوونتوس سر از دورتموند در آورد و حالا جواهر این تیم است.

فرشته نجات زیدان در سوپرکاپ

فدریکو والورده هافبک اروگوئه ای رئال این فصل حسابی در دل زیدان و هواداران جا پیدا کرده و پدیده دیگر امسال رئال مادرید و لالیگاست.قطعا چند روز پیش حین تماشای فینال سوپرکاپ اسپانیا تیم زیدان را نجات داد و با تکلی که زد اخراج شد اما باعث جلوگیری تک به تک شدن موراتا با گلر کرد و افسوس رو برای شاگردان ال چولو در بر داشت. والورده 2 گل و 3 پاس گل به ثمر رسانده اما چون هافبک دفاعی و وسط است ویژگی های دفاعی بیشتر دارد.او 16 تکل زده،90 دوئل داشته 12 بار توپ را قطع کرد.فدریکو در پاس دهی هم قوی است،او آمار ٪89 پاس صحیح داشته. وی 10 دریبل موفق نیز در کارنامه دارد.ارزش کنونی او 50 میلیون یوروست. او با کاسمیرو،کروس و مودریچ خط هافبک کهکشانی ها را ساختند و میدرخشند.

غول عضله‌ای

آداما ترائوره وینگر سیه چرده خوش هیکل مالیایی ولورهمپتون این فصل پدیده لیگ جزیره بوده و بی نقص ظاهر شده است. اگر چه 4 گل و 4 پاس گل آمار متوسطی به نظر برسد اما درخشش و ویژگی های بازی او باعث پیشرفت او شده است.آداما از هر لحاظ بازیکن درجه یکی است. 116 دریبل موفق،٪73 پاس صحیح،28 پاس کلیدی،112 سانتر آمار خیره کننده وباور نکردنی اوست.ترائوره نشان داده در کار های دفاعی هم توانا است،30 تکل،363 دوئل موفق،10 قطع توپ آمار دفاعی آداماست.قدرت بدنی بالا،سرعت زیاد و قدرت حفظ توپ از دیگر ویژگی های اوست.ترائوره سابقه حضور در آکادمی لاماسیا و بارسلونا B را داشته و قبل از ولوز در استون ویلا و میدلزبورو سابقه عضویت داشت. حالا با 23 سال سن خواهان زیادی دارد و ارزش او 28 میلیون یورو رسیده و روز به روز بالاتر میرود.

بازیساز خوش استایل

جک گریلیش هافبک هجومی بازیساز خوش استایل استون ویلا عملکرد قابل توجه ای داشته و نظر برخی تیم های بزرگ انگلیس از جمله منچستریونایتد رو جلب کرده است. او 23 بازی برای استون ویلا تا بدین جای کار انجام داده و 8 گل و 6 پاس گل به ثبت رسانده و چون هافبک پلی میکر (بازیساز) قهاری هم هست با پاس های کلیدی و تکنیک ناب میتونه به قلب خط دفاعی حریف نفوذ کنه و آنها رو بهم بریزه.تعداد پاس کلیدی او 53 و موقعیت های ایجاد کرده او 58 بوده است. او 810 پاس به هم تیمی هاش داده که٪86 آنها سالم به مقصد رسیده.وی یک شوتزن عالی هم است و 15 شوت در چارچوب داشته و ضربات آزاد خطرناکی هم میزند.از کار های تکنیکی او میشه به 43 دریبل موفق اشاره کرد.وی در کار های دفاعی هم خوب کار کرده،23 بار تکل،12 قطع توپ،172 دوئل موفق موفق دیگر آمار اوست.گریلیش در آکادمی استون ویلا رشد کرده و محصول آکادمی این باشگاه است، 35 میلیون یورو ارزش اوست و به نظر میرسد در آینده نام این هافبک 24 ساله را در تیم های بزرگ اروپایی بشنویم.

نوجوانی که همبازی مسی است

آنسو فاتی جوان تازه 17 ساله‌ای که در سن 16 سالگی برای بارسا به میدان رفت و همبازی بزرگان بارسا شد و توانایی های خود را به رخ کشید و پدیده جدید بارسا تبدیل شد.آنسو دورگه گینه بیسائو و پرتغال هست اما تصمیم گرفت برای اسپانیا بازی کند. فاتی ذاتا گلزن نیست و فقط سه گل زده اما به عنوان وینگر استعداد های مناسبی دارد و بسیار آینده دار نیز هست. او در دریبل زنی مهارت خوبی دارد و 11 دریبل موفق در کارنامه دارد. ٪79 پاس های او سالم به مقصد رسید. زیرکی و سرعت از دیگر ویژگی های این جوان است.ارزش او در حال حاضر 40 میلیون یورو است. آنسو از همین الان مهره کاربردی به حساب میاد و در جمع بزرگانی چون مسی،سوارز،گریزمان میتواند تجربه کسب کند.

پسر کو ندارد نشان از پدر

مارکوس تورام مهاجم 22 ساله فرانسوی بروسیا مونشن گلادباخ فرزند لیلیان تورام راه پدر را در پیش گرفت و فوتبالیست شد اما نه مثل پدر مدافع،او مهاجم است. مارکوس با حسب لیگ اروپا،جام حذفی و بوندسلیگا 25 بازی فعلا برای گلادباخ انجام داده و در مجموع 10 گل و 5 پاس گل به ثمر رسانده و حسابی درخشیده و با این تیم در رده دوم قرار گرفته است. از خصوصیات بازی او میشود به تمام کنندگی،دریبل زنی،سرعت بالا و قدرت بدنی اشاره کرد.٪68 پاس های تورام سالم بوده که 15 تا از آنان کلیدی و 21 شوت او در چارچوب جای داشته و وی 34 دریبل موفق نیز داشته.مارکوس بسیار فرصت طلب هست و فقط 5 تا موقعیت از دست داده است. قدرت بدنی مناسب به او کمک کرده تا در 123 دوئل پیروز باشد و 16 تکل هم زده است. تورام روند خوب و رو به رشدش را حفظ کرده و قطعا مثل پدرش بسیار معروف خواهد شد چه بسا از او هم موفق تر شود چون مارکوس هنوز 22 سال دارد.

جوان آینده دار لوس بلانکوس

رودریگو گوئس وینگر جوان و 19 ساله برزیلی رئال مادرید یکی دیگر از پدیده های امسال است که با حضور موفق در این فصل خیال رئال را برای آینده راحت کرده و حالا دو برزیلی خوش تکنیک در پست وینگر در اختیار دارد. رودریگو 15 بازی برای رئال انجام داده که البته 9 تای آن به صورت فیکس بازی کرده اما در همین مدت عملکرد تحسین برانگیزی داشت.رودریگو 6 گل و 2 پاس گل به ثبت رسانده.او یک دریبل زن قهار هست و در پاس دهی هم عالی عمل کرده و ٪91 پاس هاش صحیح بوده است.سرعت بالا در جای گیری هم دیگر خصوصیت اوست. وی از همین الان به مسئولان رئال نشان داده که دیگر برای پست وینگر خرج نکنند چون او بهترین گزینه است و فقط باید او را حفظ کنند.

گلزن شش دانگ نیجیریه ای لیل

ویکتور اوسیمن مهاجم 21 ساله اهل نیجریه تیم لیل و بازیکن سابق شارلوآ و وولفسبورگ خارق العاده ظاهر شده و تبدیل به الماس سیاه لیگ فرانسه شده است. وی یک مهاجم گلزن و فرصت طلب هست و تا اینجای کار در مجموع 27 بازی به میدان رفته و 14 گل به ثمر رسانده و 3 پاس گل هم به هم تیمی هایش داده است. او 6 دریبل موفق، 25 شوت در چارچوب،15 پاس کلیدی،116 دوئل موفق و در کل معرکه بوده و از دیگر ویژگی های بارز او میشه به سرعت مناسب،قدرت بدنی بالا اشاره کرد.او از سایت های معتبر مثل who scored نمرات فوق العاده ای دریافت کرده و ارزش او 30 میلیون یورو هست و مورد توجه تیم های معروف مثل چلسی قرار گرفته و پیشرفت او توقف ناپذیر است.

ستاره رئال برای فصل بعد

مارتین اودگارد دیگر پدیده نروژی است که این فصل برای سوسیداد حرفه ای کار کرده و خیال زیدان را برای فصل بعد راحت کرد چرا که او عضو رئال هست و به طور قرضی برای سوسیداد بازی میکند. اودگارد 21 ساله 17 بازی در کل انجام داده و 4 گل و 5 پاس گل به ثبت رسانده البته درخشش مارتین در سبک بازیش هست او به عنوان هافبک تهاجمی 972 پاس داده که ٪84 آن بدون نقص بوده،14 سانتر روی دروازه ارسال کرد،ضربات آزاد خوبی زد،47 دریبل موفق داشت و 23 خطا از حریفان گرفت. اودگارد نروژی هافبک جنگنده ای هم هست،او 17 تکل زده،196 دوئل موفق داشته و 10 بار قطع توپ داشته است. از هر لحاظ او یک بازیکن فوق العاده است و ارزشش به 50 میلیون یورو افزایش یافته و فصل بعد میتواند در جمع قو های سپید بدرخشد.

ماشین گلزنی

تمی آبراهام گلزن تمام عیار این فصل چلسی بعد از حضور در چند تیم به صورت قرضی به ترکیب اصلی شیر های لندن راه پیدا کرده و حسابی امسال درخشیده به طوری که به مهاجم اول و فیکس تیم آقای لمپارد شده و ژیرو و باتشوایی رو نیمکت نشین کرده است. آبراهام در مجموع و تا اینجا برای چلسی 28 بازی انجام داده و آماری بسیار مناسب از خود به جای گذاشته. 15 گل و 4 پاس گل تاثیرات مستقیم او بر گل ها بوده. ٪67 پاس صحیح، 18 پاس کلیدی، 29 شوت در چارچوب و 10 دریبل موفق عملکرد او تا اینجا بوده، البته او 12 موقعیت هم از دست داده که قطعا به دلیل بی تجربگی او بوده و با کسب تجربه میتواند به یکی از بهترین مهاجمان اروپا تبدیل شود. آبراهام 101 دوئل موفق داشته و با 190 سانتی متر قد در نبردهای هوایی هم موفق است. وی نمرات بسیار خوبی از طرف کارشناسان و سایت های معروف دریافت کرده و ارزش کنونی او 50 میلیون یورو است. خیال تیم ملی انگلیس از بابت مهاجم گلزن راحت است چرا که آنها حالا هری کین، رشفورد و تمی آبراهام رو در اختیار دارند.

* عرفان خماند

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار