PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۵۴۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
کیهان ورزشی-

ظهور چند بازیکن در جناح چپ طی سالهای گذشته در لیگ برتر نویدبخش بود.سعید آقایی از تراکتور توجه همگان را در این جناح به خود جلب کرد . تحرک مثال زدنی آقایی در جناح چپ امیدوار کننده بود و نام او را خیلی زود بر سر زبان ها انداخت. پرتحرک ، جنگنده و باانگیزه در تراکتور بود.هنگامیکه امیر قلعه نویی در تراکتور سرمربی شد سعید آقایی بال و پر گرفت و سرعت رشدش دوچندان شد.انتظار داشت مدیریت سابق تراکتور به اندازه فوتبالی که بازی می کند برایش احترام قائل شود ولی طوری با او رفتار شد که سعید با قلعه نویی به سپاهان اصفهان رفت و اعتماد قلعه نویی به او باعث شد کار را در سپاهان بگیرد و به مدافع چپ سپاهانی ها بدل شود. سعید در دوران سرمربیگری کارلوس کروش در تیم ملی ،دوسال پیاپی به اردوها دعوت می شد .با رفتن کروش به تیم ملی دعوت نشد و وینگر تبریزی سپاهان امیدوار است دوباره به تیم ملی دعوت شود.در این شماره، نگاهی به اتفاقات فوتبالی سعید آقایی وینگر سپاهان طی سالهای گذشته می کنیم.

توضیح : «نگاه چند بعدی» از این شماره با شکل جدیدی به خوانندگان گرامی تقدیم می شود.از آنجا که ذهن انسان داده‌های تصویری را بهتر و سریع‌تر از داده‌های متنی درک و ذخیره می‌کند امروزه کاربرد گسترده‌ای در بسیاری از زمینه‌ها بخصوص رسانه چاپی دارد. قصد داریم از نمای نزدیکتری به بررسی وضعیت ورزشکاران کشورمان در ارائه اطلاعات شان بپردازیم.

کبوتر اینستاگرامی

مدتها، محرومیت سعید آقایی در آستانه بازی برابر تیم پرسپولیس سوژه رسانه ها شد. عکسی از مدافع سپاهان در فضای مجازی منتشر شد که او یک کبوتر با پارچه قرمز به گردن در دست دارد.سعید ،این عکس را در صفحه شخصی اش منتشر کرد که بلافاصله با اعتراض باشگاه پرسپولیس مواجه شد و کمیته انضباطی رای به محرومیت آقایی داد تا سعید بازی مقابل پرسپولیس را از دست دهد.توضیحات سعید آقایی درباره عکس معروف به شرح زیر است: آن عکس یک عکس شخصی بود که در پروفایلم قرار دادم. نه هدف خاصی داشتم و نه می‌خواستم کسی یا تیمی را تحریک کنم. اصلا ایراد آن عکس چیست؟ غیر از این است که من در عکس یک کبوتر را نجات می‌دهم؟ آیا آن عکس چیزی دیگری را نشان می‌دهد؟ برایم عجیب بود که وقتی یک عکس در پروفایل شخصی‌ام می‌گذارم، 24 ساعت مانده به بازی سریعا برایم حکم محرومیت صادر می‌کنند.

… با سعید آقایی وینگر تبریزی تیم سپاهان اصفهان /روزهای دلتنگی

اخراج بخاطر شباهت ظاهری

سعید جزو بازیکنانی است که از اشتباهات داوری متضرر شده است.زمانی که بازیکن تراکتور بود در بازی برابر تیم صبا توسط محمد رضا اکبریان داور باسابقه لیگ برتر کارت قرمز گرفت و اخراج شد.اکبریان در اخراج سعید آقایی دفاع چپ تراکتور صددرصد اشتباه کرد.داور این تصمیم را در پی خطای هادی محمدی روی امید جهانبخش و برخورد ناخودآگاه کف پای مدافع تراکتور به ران بازیکن صبا گرفت.جالب اینکه سعید آقایی مکرر به داور اعتراض می کرد و می گفت او این خطا را انجام نداده و نباید اخراج شود.

داستان جدایی از تراکتور

جدایی سعید آقایی از تراکتور که مثل خانه اش می ماند برای بسیاری عجیب بود.سعید در تراکتور رشد کرد و دیده شد.او درخصوص جدایی اش از جمع پرشورها می گوید: نمی خواستم از تراکتور جدا شوم . با رفتارشان مرا وادار به این کار کردند. من تنها بازیکن ملی پوش تراکتور در انتهای فصل بودم اما هیچ تماسی تا پس از اردوی تیم ملی با من نشد و شبی که برای مذاکرات نهایی و قرارداد به اصفهان رفتم، آقایان با من تماس گرفتند که بگویند ما قصد تمدید داشتیم و خودش تمایل به این کار نداشت در حالی که به هیچ وجه اینطور نبود!البته تراکتور خانه من است و تراکتور را خیلی دوست دارم و روزی به این تیم بازخواهم گشت. اما الان هم ناراحت نیستم و فکر می کنم بهترین انتخاب را انجام دادم و به تیمی پیوستم که هم مرا دوست دارند و هم احترام می گذارند .

حکایت پیراهن شماره 7

پوشیدن پیراهن شماره 7 سپاهان اصفهان هم برای سعید، حکایتی دارد.آقایی در مورد اینکه شماره 7 که در فصول قبلی، شماره پیراهن حسین پاپی(بازیکن سابق سپاهان) بود را به تن می‌کند، گفت: اول قرار بود پیراهن شماره 23 را بپوشم ولی پاپی مرا شرمنده کرد و شماره پیراهنش را به من داد و این موضوع با رضایت خود پاپی بود.

نباید سلامتی مردم به خطر بیفتد

فوتبال با شیوع کرونا ویروس در سراسر جهان به حالت تعلیق درآمد.فوتبال باشگاهی ایران هم متاثر از وضعیت کنونی به حالت تعطیل درآمد ولی بزودی تکلیفش از جانب ستاد مقابله با کرونا روشن خواهد شد. می گویند چراغ فوتبال پس از ماه مبارک رمضان با رعایت پروتکل بهداشتی روشن می شود.البته فوتبالیست ها در قرنطینه تمرینات آمادگی جسمانی را انجام می دهند ولی تمرینات در این سطح برای بازیکنان حرفه ای کافی نیست.سعید مثل تمامی فوتبالیست ها از وضع کنونی فوتبال ناراحت است و از مصائب کرونا می گوید:حتی باشگاه‌های بدنسازی هم تعطیل است و دوری از تمرینات گروهی و بازی‌های رسمی باعث افت بدنی بازیکنان شده است. هیچ‌ گاه تصور نمی‌کردم که اگر فوتبال نباشد از لحاظ روحی وضعیت نامناسبی پیدا کنم. اگر قرار باشد که لیگ را ادامه دهند حتما باید به تیم‌ها یک ماه فرصت دهند تا بدنسازی کنند.ضمنا فوتبال و هیچ چیز دیگری ارزش این را ندارد که جان مردم به خطر بی افتد. اگر قرار است لیگ ادامه داشته باشد، نباید سلامتی مردم به خطر بی افتد و اگر هم قرار بر لغو مسابقات باشد، باید طوری تصمیم بگیرند که تیم‌ها کمتر متضرر شوند.

دلتنگ فوتبال و تمرین

… با سعید آقایی وینگر تبریزی تیم سپاهان اصفهان /روزهای دلتنگی

همه با روزهای کرونایی بی حوصله شده اند بخصوص فوتبالیست ها که از بلاتکلیفی فوتبال اعصاب ندارند.آقایی می گوید:کل زندگی مان بهم ریخته است. نمی توانیم تمرین کنیم و نمی توانیم بازی کنیم. یک مدت تبریز رفتم اما هر روز شایعه شد دوباره تمرین و فوتبال شروع می شود گفتم اصفهان باشم بهتر است و اگر کاری بود دیگر در رفت و آمد نباشم. این روزها هم درخانه هستم . خیلی برای فوتبال و تمرین دلتنگ شده ایم. هیچ وقت فکر نمی کردم نتوانیم حتی تمرین ساده کنیم. امیدوارم این ویروس تمام شود و بتوانیم بازی کنیم.

چرا باید از پرسپولیس بترسیم!

قبل از تعطیلی فوتبال بخاطر شیوع کرونا ویروس، دیدار دو تیم سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه نقش جهان اصفهان بنا به اتفاقاتی برگزار نشد. داستان برگزار نشدن بازی نصف جهان بارها در رسانه های تصویری و چاپی مطرح شده و عاقبت کمیته انضباطی و استیناف هم رای به پیروزی سه بر صفر، تیم پرسپولیس داد. سعید دراین باره می گوید: ما قصد داشتیم با پرسپولیس بازی کنیم اما اتفاقاتی که در مقابل هتل رخ داد باعث شد باتاخیر به ورزشگاه نقش جهان برسیم.چرا از بازی با پرسپولیس در نقش جهان بترسیم! فکر کنم ساعت 4 بود که ما از هتل می خواستیم خارج شویم و به ورزشگاه برویم. کلی هوادار جلوی اتوبوس را گرفته بودند و نمی گذاشتند اتوبوس حرکت کند. یک نفر را قانع می کردیم، دو نفر را قانع می کردیم، آن همه هوادار را باید چه می کردیم و چه می گفتیم؟ صبح بازی اعلام کردند که بازی بدون تماشاگر برگزار می شود . اصلا هواداران سپاهان نمی گذاشتند از دست آنها خارج شویم و کاملا هم احساسی بودند. حق هم داشتند و اگر من هم جای آنها بودم این کار را می کردم .

خطر مصدومیت ،فوتبالیست ها را تهدید می کند

تعدادی از فوتبالیست ها در روزهای کرونایی نگران آینده هستند.‌آنان می گویند که اگر لیگ برتر از سر گرفته شود جابجایی بازیکنان چطور انجام خواهد شد و قطعا بازیکنان با بدن های خراب دچار آسیب دیدگی می شوند. سعید دراین باره می گوید: اگر لیگ از سر گرفته شود مشکلاتی برای بازیکنان به وجود می آید.بازی ها هم که متمرکز نیست و باید جابجا شویم و اینها نگران کننده است. خطر آسیب دیدگی وجود دارد و مصدومیت بازیکنان هم بالا می رود. بهم خوردن برنامه بازی ها هم باعث شده تا فصل آینده هم به مشکل بخورد. بخواهند بازی های فصل آینده را هم دنبال کنند قطعا فرصت مناسبی برای بدنسازی وجود نخواهد داشت . امیدوارم کسی که می خواهد تصمیم بگیرد سلامت بازیکنان را در نظر بگیرد .

کروش که رفت دیگه دعوت نشد

کارلوس کروش به سعید آقایی به عنوان مدافع چپ اعتقاد داشت و او را به تیم ملی دعوت می کرد ولی سعید با رفتن کروش از تیم ملی دور شد و مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی دعوتش نکرد:« کروش دو سال پیاپی دعوتم کرد اما وقتی مربی جدید آمد نمی دانم چطور شد که اصلا دیده نشدم. من فصل قبل 6 پاس گل دادم و امسال هم خوب بودم . استقلال و پرسپولیس را بیشتر می بینند و یک نگاه خاص به این دو تیم دارند. الان مربی جدید آمده و انگیزه زیادی دارم و در 30 بازی آخر در لیگ، جام حذفی و آسیا پاس گلهای زیادی داده ام و باید ببینیم اوضاع به چه شکل خواهد بود.

قراردادش با سپاهان به پایان رسید

قرارداد سعید آقایی با سپاهان اصفهان به پایان رسیده است. وینگر سپاهانی ها در خصوص آینده فوتبالی اش می گوید:قراردادم با سپاهان به پایان رسیده است. سه پیشنهاد دیگر هم دارم و منتظر مشخص شدن تکلیف مسابقات هستیم. بعد از مشخص شدن وضعیت لیگ با سپاهان مذاکره می کنم چرا که همیشه به من لطف داشتند و اگر به سمت جدایی رفت روی پیشنهادات دیگر فکر می کنم .

*کیوان طباطبایی

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار