PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۵۴۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴
با تصمیم جدید فدراسیون جهانی برای رقابت‌های کسب سهمیه المپیک، کاراته ایران این شانس را دارد که یک سهمیه دیگر در بخش بانوان بدست آورد تا تعداد سهمیه های کشورمان از طریق رنکینگ به عدد ۵ برسد.
کیهان ورزشی-
به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته، فدراسیون جهانی کاراته اعلام کرد: "با تعویق بازی‌های المپیک توکیو به سال 2021 و تصویب مراحل جدید صلاحیت المپیک توسط IOC ، فدراسیون جهانی کاراته ناچار شد که سیستم گزینش ورزشکاران برای المپیک را مرور کند تا بتواند سیستم را با شرایط جدید تنظیم کند.

بر همین اساس با حفظ ماهیت اصلی سیستم اولیه گزینش ورزشکاران المپییکی، تعدادی از مسابقات به مسیر کسب سهمیه المپیک اضافه شد که یکی از این مسابقات کاراته وان رباط مراکش 2021 است که پیش از قرار بود در سال 2020 برگزار شود.

البته فدراسیون جهانی اعلام کرده امکان جایگزینی این رویداد با دیگر رقابت لیگ برتر کاراته وان که در سال 2021 برگزار می‌شود نیز وجود دارد.

دیگر رویداد در نظر گرفته شده، مسابقات قهرمانی اروپا 2021 است که پیش از این قرار بود 2020 برگزار شود. این مسابقات در سال 2021 به جای باکوی آذربایجان در گوتنبرگ سوئد برگزار می‌شود."

فدراسیون جهانی در پایان یاداور شده که تاریخ برگزاری این مسابقات پس از بررسی نهایی اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است که با توجه به شیوع ویروس کرونا در سرتاسر جهان، در هفته‌های پایانی سال گذشته شمسی فدراسیون جهانی مسابقات کاراته وان رباط مراکش را لغو کرد.

پس از لغو این رقابت‌ها، مسابقات مادرید جایگزین شد اما این رقابت‌ها نیز برگزار نشد تا فدراسیون جهانی امتیازات کاراته وان سالزبورگ اتریش را به عنوان مرحله نهایی احتساب امتیازات از طریق رنکینگ مد نظر قرار دهد.

بر همین اساس فدراسیون جهانی 4 کاراته کای ایران به نام‌های سارا بهمنیار، حمیده عباسعلی، بهمن عسگری و سجاد گنج‌زاده را به عنوان المپیکی های کاراته ایران معرفی کرد.

حالا با تصمیم جدید فدراسیون جهانی، کاراته ایران این شانس را دارد که با شرکت در کاراته وان مراکش 2021 یک سهمیه دیگر در بخش بانوان بدست آورد. رزیتا علیپور نماینده کشورمان در وزن 61+ بانوان است که این فرصت را دارد از طریق رنکینگ راهی بازی‌های المپیک شود. در بخش بانوان با توجه به اختلاف امتیاز بالای عباسعلی با نفرات پشت سر خود، حضور وی در توکیو قطعی است ولی بهمنیار باید فاصله امتیازی خود را با نفرات بعد از خود حفظ کند.

در بخش مردان کسب دو سهمیه از سوی ایران قطعی است. امتیازات بالای بهمن عسگری موجب شده وی تحت هر شرایطی مسافر توکیو شود ولی حالا در وزن 75+ کیلوگرم با تصمیم جدید فدراسیون جهانی، رقابت میان ذبیح الله پورشیب و سجاد گنج‌زاده خواهد بود تا یکی از انها جواز حضور در المپیک را بدست اورد. در این وزن نیز یک سهمیه برای ایران قطعی است.

مسابقات کاراته در المپیک 2021 با حضور 80 کاراته کا در 6 وزن کومیته و دو بخش کاتای انفرادی مردان و زنان برگزار می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار