PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۵۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
این هفته با وریا غفوری کاپیتان تیم استقلال تهران
وریا غفوری کاپیتان تیم استقلال تهران طی یک دهه گذشته بارها خود را از نظر فنی ثابت کرده است. وقتی که بازیکن تیم شهرداری تبریز بود و کسی او را مثل امروز نمی شناخت هر بار برابر تیم های مطرح بازی می کرد با گلزنی خود نشان می داد که به دنبال جایگاه های بزرگتر در فوتبال است . کماکان گل از راه دور و زیبایش را با پیراهن نفت به استقلال از یاد نبرده ایم . مثل یک آرپی جی زن سقف دروازه سید مهدی رحمتی را هدف قرار داد. هنوز یادمان نرفته که چطور در تیم ملی با سرمربیگری کارلوس کروش به بازیکنی ثابت بدل شد . وقتی در تیم ملی کار را گرفت دیگر به هیچ بازیکنی مجال نداد و پست مدافع راست را قبضه کرد.وریا در استقلال هم رشد کرد و به بازیکنی تاثیرگذار بدل شد . طوری در فوتبال و باشگاهش رفتار کرد که تماشاگر برایش احترام قائل است و روی حرفش حساب می کند.در استقلال اعتبار کسب کرد و حالا به عنوان کاپیتان تیم استقلال به میدان می رود و حضورش به تیم وزن می دهد.در این شماره، نگاهی به اتفاقات فوتبالی وریا غفوری کاپیتان استقلال طی ماه های گذشته می کنیم.

«آرپی جی زن» لیگ !

کسی از استقلال بزرگ‌تر نیست

-1پرونده آندراه استراماچونی سرمربی سابق باشگاه استقلال کماکان با اما و اگرهای بسیاری مواجه است. وریا غفوری در همان ایامی که استراماچونی از استقلال جدا شد از سرمربی ایتالیایی انتقاد کرد .کاپیتان استقلال مثل بسیاری از هواداران تیمش توقع داشت که مربی ایتالیایی برای تیم و طرفدارانش احترام قائل شود و یکباره از استقلال نرود.وریا دراین باره می گوید: استراماچونی برای ما زحمت کشیده اما برای یک موضوع از او ناراحت هستیم. درست است حق با او بود اما می‌توانست در نیم‌فصل برود. او برای این هواداران ارزش قائل می‌شد، در استقلال می‌ماند و در نیم فصل از استقلال می‌رفت. او شرایط کشور ما را می‌دانست. هواداران با جیب خالی ورزشگاه را برای او آبی کردند، اسمش را فریاد زدند و او باید می‌ماند. فکر می‌کنم استراماچونی این شرایط را درک نکرد.فراموش نکنید این اسم استقلال است که بزرگ است. گذشتگان برای این تیم عرق و اشک ریختند که استقلال، استقلال شد. کسی از استقلال بزرگ‌تر نیست. ما چاره‌ای جز جنگیدن نداریم. ما باید با ناملایمت‌ها و بی‌مهری‌ها و سومدیریت بجنگیم.

کاپیتان امیدوار است

2- وریا به بازیهای باقی مانده استقلال در فصل جاری لیگ برتر امیدوار است. بالاخره کاپیتان استقلال است و باید تمام قد پشت تیم و یارانش باشد.کاپیتان فصل را برای استقلال تمام شده نمی‌داند. قرنطینه و دوری از تمرینات هرچند سخت و کار را مشکل کرده بود اما او اعتقاد دارد به رغم تمامی مشکلاتی که چه در این فصل و چه در فصول گذشته پشت سر گذاشته‌اند، 10 بازی فرصت خوبی در اختیار آنها قرار خواهد داد تا به رقابت خود برای کورس قهرمانی ادامه دهند.وریا امیدوارانه پا به میدان می گذارد و نگاهش فقط به صدرنشین و فاصله امتیازی اش نیست بلکه به بازیهای باقی مانده استقلال در لیگ برتر است.وریا در خصوص ازسرگیری لیگ برتر می گوید: دوست دارم هرطور شده لیگ ادامه پیدا کند چون همه مشاغل شروع به کار کرده اند. خون فوتبالیست‌ها رنگین تر نیست و دوست دارم با رعایت تمام پروتکل‌ها لیگ را برگزار کنند. امیدوارم هیچ مشکلی هم به وجود نیاید و بتوانیم لیگ رابه پایان برسانیم.

پاسخ کاپیتان به تهدیدها

3-وریا غفوری کاپیتان تیم استقلال بعد از برتری 2-0 تیمش مقابل پارس جنوبی جم درباره مطلبی که در یکی از کانال‌های هواداری تراکتور در اعتراض به پستی که او منتشر کرده بود و او را تهدید کردند صحبت کرد. وریا غفوری از فرصت استفاده کرد و درباره پست اینستاگرامی خود توضیح کاملی داد و اعلام کرد که منظورش توجه به انسانیت در سراسر جهان است و دنبال مباحث و اهداف خاصی نیست ،وی گفت: افرادی که این مطلب را منتشر کرده‌اند قطعا متوجه منظورم نشده‌اند. بحث من انسانیت است. زندگی افراد بسیاری تحت الشعاع جنگ قرار گرفته و آواره شده‌اند.

شادی گل با حضور مربی گلرها

4- وریا غفوری در جریان بازی دوستانه استقلال برابر تیم خوشه طلایی موفق شد گل دوم این تیمش را بزند.نکته جالب ماجرا اینکه وریا بعد از این که گل زد ابتدا با مهدی قایدی و آرش رضاوند خوش و بش کرد اما ترجیح داد شادی اصلی اش را با بهزاد غلامپور تقسیم کند.غلامپور که سالهاست به شادی گلش با پریدن روی شانه های سرمربی معروف شده این بار کمی آرام تر گلزنی کاپیتان را به وی تبریک گفت.

ماجرای چک 500 میلیونی و دعوا با رئیس هیات مدیره

5- یکی از ویژگی های وریا غفوری است که هر جا منافع باشگاه استقلال درمیان بوده وریا به عنوان کاپیتان ورود کرده و حتی از حقوق خود و سایر بازیکنان در حد اختیاراتش دفاع کرده است.جنگ و دعوای میان یک مدیر عالی رتبه و بازیکنان در باشگاه استقلال چیز تازه ای نیست و به کرات در سال های گذشته تکرار شده است ولی اختلاف وریا غفوری و اسماعیل خلیل زاده دو عضو مهم باشگاه استقلال از جنس دیگری بود.موضوع اختلاف پیش آمده بین این دو به گذشته برمی گردد.اختلافی که در مورد شرکت آریا برتر ، شخص اسماعیل خلیل زاده و یک چک 500 میلیونی مانده از دو فصل پیش است. وریا علیه خلیل زاده رئیس هیات مدیره باشگاه مصاحبه پر سروصدایی کرد .البته خلیل زاده بعدا توضیح داد و تاکید کرد بعد از قولی که به وریا برای پرداخت این مبلغ و صدور چک داده زمان پرداخت این مبلغ به دوره مدیریت علی فتح الله زاده برمی گردد و او در آن زمان مسئولیت اجرایی در استقلال نداشته است .

مطالعه رمان های مشهور

6- وریا به زبان کردی یعنی باهوش یا فردی که هوشیار است . کاپیتان استقلال هم یک فوتبالیست باهوش در زمین است و خارج از زمین فوتبال نیز حواس اش به همه چیز است.وریا مثل بسیاری ورزشکاران مایل است که در کنار فوتبال ادامه تحصیل دهد.وریا اهل مطالعه است و نحوه برخوردش به موضوعات ورزشی بخصوص در حوزه فوتبال جدی تر است. فرصت مطالعه‌ای در قرنطینه و روزهای کرونایی نصیب وریا شد و او هم روزگار کرونایی را با خواندن رمان دنیای سوفی سپری کرد.

آشتی کنان برای رفع دودستگی

7- فوتبال پر از اتفاقات کوچک و بزرگ است .اختلافات بازیکنان هم در فوتبال عادی است البته در سطح حرفه ای اختلافات پرسروصداتر است.وقتی اختلاف دو بازیکن در ویترین فوتبال قرار می گیرد واکنش ها به این اختلافات بیشتر است.وریا و فرشید اسماعیلی مدتی با هم رابطه خوبی نداشتند و یک اتفاق بین آنها فاصله ایجاد کرده بود.

ماجرا به مصاحبه دو ماه پیش فرشید اسماعیلی علیه احمد سعادتمند مدیرعامل باشگاه استقلال برمی گردد، مصاحبه ای که وریا به عنوان کاپیتان و بزرگتر تیم اعتقاد داشت نباید انجام می شد و بازیکنان باید به مدیرعامل باشگاه فرصت بیشتری بدهند تا بتواند مشکلات باشگاه را حل کند.همین صحبت ها سبب ایجاد کدورت بین اسماعیلی و کاپیتان استقلال شده بود اما در این بین این دو در کلینیک دکتر نوروزی همدیگر را ملاقات و با هم آشتی کردند تا این اختلاف سبب ایجاد دودستگی در تیم نشود. اسماعیلی و وریا در اقدامی جالب آشتی کنان خود را علنی کردند، آنها با انتشار عکسی مشترک و با تگ کردن هم نشان دادند اختلافات را به طور کامل کنار گذاشته اند.

انتقاد از دوگانه خارجی و داخلی

8- یکی از معاونان سابق باشگاه استقلال، یک‌بار تلاش کرد وریا غفوری و چند بازیکن سرشناس دیگر تیم را رودرروی هواداران قرار دهد؛ با این استدلال که این بازیکنان تعصبی به تیم ندارند و دنبال گرفتن دستمزد بالا هستند. وریا قبل از صلح با مدیر سابق در گفت‌وگویی بدون اشاره به دعواهای ادامه‌دارش با آن مدیر، از دوگانه‌ای که هواداران در ذهن‌شان دارند، انتقاد کرد. او گفت که وقتی یک مربی یا بازیکن خارجی از باشگاه استقلال شکایت می‌کند، هوادار به‌درستی مدیران باشگاه را تحت فشار قرار می‌دهد که چرا به تعهدات‌تان عمل نمی‌کنید اما همین اتفاق اگر برای یک مربی یا بازیکن داخلی بیفتد، به جای تحت فشار قرار‌دادن باشگاه، به بازیکن یا مربی گیر می‌دهند که چرا تعصب نداری و به‌خاطر استقلال از حق و حقوقت نمی‌گذری . وریا مثل سایر بازیکنان انتظار دارد که تماشاگر حواس اش به بازیکنان باتعصب هم باشد.

هواداران کرد برای تشویق استقلال آمدند

9- وریا یکبار که برای دیدار آسیایی استقلال با الشرطه عراق به اقلیم کردستان رفته بود در اربیل با استقبال هواداران کرد زبان روبرو شد و جالب این که استقبال آنان را این طور تعبیر کرد و گفت:هواداران کرد نه به خاطر من، بلکه به خاطر علاقه به استقلال و برای تشویق می آیند. ما تیم بزرگی هستیم که در هرکجای دنیا، پشتیبان و حامیان زیادی داریم چه در کردستان عراق، چه در کردستان ایران چه در کردستان ترکیه ،همه ما یکی هستیم .

آرزوی وریا برای رادین

10-وریا یک پسر و یک دختر دارد. رادین فرزند بزرگتر کاپیتان استقلال پابه توپ هم می شود. وریا امیدوار است روزی رادین بتواند مسیر فوتبالی‌اش را دنبال کند .جالب این که گاهی رادین، شیوه شادی گل وریا را که با بوسه و ضربه به رگ دست همراه است به اجرا می گذارد و به پدرش می گوید که حتی از او هم بهتر بلد است .

شرایط استقلال بهتر شده

11-وریا غفوری درباره شرایط کنونی استقلال می گوید:الان شرایط باشگاه بهتر شده و قدری سروسامان گرفته ایم. امیدوارم که مدیریت جدید با عملکردش بتواند خودش را نشان دهد و هم بازیکن راضی باشد وهم هواداران راضی باشند چرا که آن‌ها مهم تر هستند. از ته قلب دوست دارم نتیجه مطلوب هم برای استقلال حاصل شود. امیدوارم آقای سعادتمند که چند ماهی است امور را در دست گرفته عملکرد خوبی داشته باشد واستقلال از مدیریت ایشان سود ببرد.

* کیوان طباطبایی


نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار