PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۶۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
سازمان اداری استخدامی کشور در تازه‌ترین مکاتباتش با وزارت ورزش خواستار اعلام بازنشستگی رئیس‌فدراسیون والیبال شده است.
سرویس ورزشی-

به نقل از روزنامه کیهان، با وجود اینکه محمدرضا داورزنی نزدیک به 10 ماه است در بازگشت مجدد ریاست فدراسیون والیبال را برعهده گرفته است اما همچنان ابهاماتی در این مورد وجود دارد که در تازه‌ترین اقدام سازمان اداری و استخدامی کشور نظر وزیر ورزش را تایید نکرده و اعلام داشته داورزنی به دلیل بازنشسته بودن باید فدراسیون والیبال را ترک کند.
دیروز خبرگزاری مهر در گزارشی عنوان داشت که طی روزهای گذشته سازمان اداری و استخدامی کشور در نامه‌ای به وزارت ورزش تاکید کرده است که نظر و تصمیم مسعود سلطانی فر در مورد داورزنی را نپذیرفته است و وی بازنشسته تلقی می‌شود.
براساس توضیحاتی که داورزنی ارائه داده بود مسعود سلطانی فر به عنوان وزیر ورزش این اختیار را دارد که افرادی که به سن بازنشستگی رسیده‌اند را با داشتن برخی شرایط همچنان در مسئولیت خود حفظ کند. به همین خاطر وزیر ورزش با حمایت از داورزنی وی را همچنان در مسئولیتش حفظ کرد. با این حال سازمان اداری و استخدامی کشور این نظر وزیر را رد و تاکید کرده است که رئیس‌فدراسیون والیبال بازنشسته است و باید طبق تاکیداتی که از قبل شده بود مسئولیتش را رها کند.
نامه سازمان بازنشستگی به وزارت ورزش
داستان بازنشسته اعلام شدن داورزنی از ابتدای اردیبهشت ماه امسال آغاز شد. در اردیبهشت ماه سازمان بازنشستگی کشوری در نامه‌ای برای وزارت ورزش و جوانان بر بازنشسته بودن داورزنی رئیس‌فعلی فدراسیون والیبال تاکید داشت. این تاکید به دنبال آن صورت گرفت که وزیر ورزش اواخر سال گذشته طی نامه‌ای به سازمان بازنشستگی کشوری خواستار ادامه کار رؤسای بازنشسته تا پایان دوره چهار ساله کاری شأن شد اما این سازمان با ارسال نامه‌ای به وزارت ورزش با این درخواست مسعود سلطانی فر مخالفت کرد.
محمدرضا داورزنی که متولد سال 1339 است پس از 11 سال حضور در فدراسیون والیبال (1385 تا 1396) راهی وزارت ورزش شد و به عنوان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای این وزارتخانه مشغول به کار شد اما آبان ماه سال 98 با کسب اکثریت آرای مجمع فدراسیون والیبال مجدداً به صندلی ریاست این فدراسیون تکیه زد.از زمانی که وی در وزارت ورزش مشغول به کار بود ابهاماتی در مورد بازنشسته بودنش مطرح بود اما ژاله فرامرزیان معاون توسعه منابع وزارت ورزش این موضوع را رد و تاکید کرد که وی بازنشسته نیست.
با این تاکید معاون توسعه منابع وزارت ورزش محمدرضا داورزنی گام در انتخابات فدراسیون والیبال گذاشت و روز 29 آبان سال ۹۸ با کسب ۲۶ رأی از ۴۱ رأی مأخوذه به عنوان رئیس‌چهار سال آینده این فدراسیون انتخاب شد.
نامه نگاری وزیر برای حفظ داورزنی
داورزنی اواخر خردادماه ابهاماتی که در مورد بازنشسته بودنش مطرح می‌شود را تشریح کرد و گفت: موضوع بازنشستگی به وزارت ورزش باز می‌گردد. قوانینی وجود دارد که این قوانین به وزیر این اجازه را می‌دهد که نیرویی را تا ۶۵ سالگی حفظ کند. در حال حاضر من ۵۹ سال دارم. درست است که نزدیک به ۳۹ سال سابقه خدمت دارم اما همان قانون به وزیر این اجازه را می‌دهد. موضوع سن تا ۶۵ سالگی همچنان وجود دارد. این از اختیارات وزیر است. همان وزیر به من گفته که به والیبال بروم. ما نیز در حال انجام کار هستیم.
قرار نیست من تا ابد رئیس‌فدراسیون والیبال باشم. به لحاظ مقررات بین‌المللی عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون جهانی هستم. اگر فدراسیون ایران نباشد تا ۷۲ سالگی می‌توانم در کنفدراسیون آسیایی و هیئت‌رئیسه جهانی حضور داشته باشم و الا نه اینجا ارث پدری ماست و نه قرار است مادام العمر در آن حضور داشته باشیم. توفیق داشتم ۳۸-۳۹ سال در خدمت مردم باشم. هر کجا قانون اجازه ندهد کار دیگری انجام خواهم داد. الزاماً نباید رئیس‌باشم. فکر و ایده داریم و می‌توانیم کار انجام دهیم. موضوع بازنشستگی در اختیار من نیست که بخواهم برخلاف قوانین کشور تصمیم بگیرم و از اختیارات وزیر ورزش است.
داورزنی در ادامه گفت‌وگویش در مورد اختیاراتی که وزیر ورزش برای حفظ او دارد توضیح داد و گفت: کمیسیون سازمان استخدامی وجود دارد که درآن درخواست‌های وزارتخانه‌ها بررسی می‌شود. این باز می‌گردد به اینکه چه تصمیماتی در این کمیسیون گرفته شود. علاوه‌بر وزارت ورزش، وزارتخانه‌های دیگر نیز وجود دارد که تمایل دارند برخی مدیران خود را حفظ کند. این درخواست‌ها در کمیسیون مطرح می‌شود و در آنجا تصمیم گیری می‌شود. زمانی که ۶۵ سال پر شود دیگر هیچ کسی نمی‌تواند شما را حفظ کند مگر اینکه جزو مقامات مانند نماینده مجلس یا وزرا باشید. غیر از این دیگر پس از سن ۶۵ سالگی نمی‌توانید فعالیت کنید و مجبور به ترک پست خواهید شد.
رئیس‌فدراسیون والیبال در بخش دیگری از این گفت‌وگو در واکنش به این پرسش که «پس تا هر وقت سلطانی فر باشد شما هم خواهید ماند؟» گفت: ما متقاضی این قصه نبوده‌ایم. من هر زمان که بخواهم می‌توانم بازنشسته شوم اما زمانی که سیستم به من نیاز دارد، می‌مانم.
با وجود تلاش وزیر ورزش و توضیحاتی که داورزنی پیش از این ارایه کرده، این مدیر بازنشسته چاره‌ای جز ترک فدراسیون والیبال ندارد و باید رئیس‌جدید برای این فدراسیون انتخاب شود. تغییرات احتمالی در فدراسیون والیبال در شرایطی است که این روزها فدراسیون‌نشین‌ها درگیر انتخاب سرمربی تیم ملی هستند و هنوز در ایرانی یا خارجی بودن او شک و تردید دارند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار