PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: ۵۶۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
مهاجم پیشین فوتبال کشورمان یکی از گزینه‌های سایت AFC در عنوان موثرترین بازیکن فوتبال آسیاست که پس از چند سال به کشورش بازگشته است.
کیهان ورزشی-

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) از هشت اسطوره‌ای نام برد که به تیم‌ها و کشورهای خود بازگشتند و از مخاطبان خود خواست به کسی که بیشترین تاثیر را داشته، رای بدهند. علی دایی هم یکی از این گزینه‌هاست.

AFC درباره دایی نوشت: وقتی صحبت از فوتبال آسیا می‌شود، دایی یکی از بزرگترین نام‌هاست. علی دایی تنها 27 ساله بود که پرسپولیس را ترک کرد و به السد قطر رفت اما این بخشی از راه او برای کسب آمارهای افسانه‌ای بود که تا امروز هم به خاطر آن شناخته می‌شود. دایی ایران را با 21 گل ملی ترک کرد اما وقتی هفت سال بعد به کشورش برگشت، تعداد گل‌های ملی او به 81 رسیده بود.

این مهاجم ماهر در همان سال‌ها با بایرن مونیخ به قهرمانی بوندس‌لیگا رسید. دایی پس از بازگشت به پرسپولیس، 16 گل برای این تیم به ثمر رساند و 35 گل در دو فصل برای صباباتری زد؛ پیش از اینکه 10 گل برای سایپا، آخرین باشگاه خود به ثمر برساند و در سن 38 سالگی به این تیم برای قهرمانی لیگ حرفه‌ای ایران کمک کند.

دایی در طول چهار سال پایانی خود در فوتبال ایران، 28 گل ملی دیگر زد و فوتبالش را با رکورد جهانی 109 گل به پایان رساند تا شهرتی با عنوان یکی از بهترین گلزنان فوتبال جهان برای خود داشته باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار