PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۵۷۵۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۳
تیم فوتبال پیکان با تساوی یک بر یک مقابل تیم مدعی سپاهان بقای خود را در لیگ برتر تثبیت کرد.
کیهان ورزشی-
در یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته پایانی(سی‌ام) لیگ برتر فوتبال، تیم فوتبال پیکان که در موقعیت خطر برای سقوط به لیگ دسته اول قرار داشت، از ساعت ۲۰:۴۵ در ورزشگاه خانگی خود (شهدای شهر قدس) به مصاف تیم سپاهان رفت.

این دیدار برای هر ۲ تیم از جهاتی حائز اهمیت بود، چرا که تیم میزبان قصد داشت بقای خود را در لیگ تثبیت کند. سپاهان هم که از جام حذفی کنار رفته بود، قصد داشت از لیگ برای راهیابی به لیگ قهرمانان آسیا استفاده کند.

آرام آیراپتیان، احسان جودکی، سیدمهران موسوی، ابراهیم صالحی، جلال الدین علی محمدی، حجت حق وردی، شهریار مغانلو، محمد ابراهیمی، محمد خدابنده لو(۶۷- جابر انصاری)، نادر محمدی، امیرحسین کریمی ترکیب اصلی پیکان را برای این دیدار تشکیل می‌دادند.

پیام نیازمند، مرتضی منصوری، شایان مصلح، محمد طیبی، سعید آقایی، مهدی کیانی، سروش رفیعی، امید نورافکن(۶۵- رسول نویدکیا)، محمدرضاحسینی(۶۵-رضا میرزایی)، محمد محبی و کی روش استنلی هم بازیکنانی بودند که با نظر میگوئل تکسیرا سرمربی موقت خود در ترکیب سپاهان قرار گرفتند.

در این دیدار حساس دو تیم بازی محتاطانه را در دستور کار قرار دادند و روی معدود موقعیت‌های خود برای گلزنی حساب باز کرده بودند. در شرایطی که در نیمه نخست پیام نیازمند چند بار با واکنش‌های خود مانع از فروپاشی دروازه سپاهان شد، محمد محبی طلایی پوشان را در آخرین دقیقه از نیمه نخست از تیم میزبان پیش انداخت.

در نیمه دوم اما شاگردان عبدالله ویسی بازی هجومی را در دستور کار قرار دادند و در دقیقه ۵۱ توسط شهریار مغانلو از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی کشاندند.

با این نتیجه پیکان ۳۰ امتیازی شد و فصل را در جایگاه سیزدهم به پایان رساند.

سپاهان بحران زده هم پنجم شد و نتوانست جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را بدست آورد.

شهریار مغانلو هم که یکی از شانس‌های آقای گلی این فصل بود، با ۱۳ گل بعد از دیاباته در رده دوم گلزنان برتر لیگ قرار گرفت.

با اتمام فصل جاری، پرسپولیس به‌عنوان قهرمانی به صورت مستقیم راهی مرحله گروهی فصل آینده لیگ قهرمانان شد. استقلال و فولاد با قرار گرفتن در رتبه‌های دوم و سوم به پلی‌آف لیگ قهرمانان رسیدند.

شاهین‌بوشهر و پارس جنوبی نیز به لیگ دسته اول سقوط کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار