PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۸۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
ستاره برزیلی پاری سن ژرمن پیامی را در مبارزه با نژاد پرستی و اتفاقات دیدار برابر مارسی منتشر کرد.
کیهان ورزشی-

جدال پاری سن ژرمن برابر مارسی بسیار جنجالی شد تا جاییکه 5 اخراجی داشت که نیمار یکی از آنها بود.
این دیدار با یک گل به سود مارسی به پایان رسید و نیمار تاکید کرد که به او توهین نژاد پرستانه شده است و به همین خاطر عصبانی شد.
او بیانیه ای را در انتقاد از نژاد پرستی منتشر کرد.
در بیانیه نیمار که در اینستاگرام منتشر شد، آمده است: دیروز عصبی و بی قرار بودم. من با کارت قرمز جریمه شدم چرا که می خواستم کسی را که به من توهین کرد بزنم. باید قبل از ترک زمین کاری انجام می دادم و از خود دفاع می کردم چرا که اطمینان داشتم که مسوولان کاری انجام نمی دهند و یا سهل انگاری خواهند کرد.
او در ادامه نوشت: من می خواستم مثل همیشه در زمین فوتبال جواب حریف را بدهم. واقعیت نشان می دهد که من موفق نشدم.  در فوتبال خشونت و توهین و دشنام جزئی از بازی شده است و نمی توان آرام و دل نرم بود. من این فرد(گونزالس) را درک می کنم. همه اینها جزئی از فوتبال هستند با این حال نژاد پرستی و تعصب پذیرفتنی نیستند. من سیاه هستم و پدر و مادرم هم سیاه هستند و نوه افراد سیاه پوست هستم با این حال به خود افتخار می کنم و خود را کمتر از دیگران نمی دانم.
نیمار در ادامه نوشت: از مسوولان و داوران می خواهم که یک موضع گیری بی طرفانه داشته باشند. آنها باید نشان دهند که فوتبال جای چنین رفتارهایی نیست. وقتی به آن لحظه فکر می کنم باز هم حس نفرت من را فرا می گیرد. آیا باید به سادگی از کنار چنین اتفاقاتی گذشت. نمی دانم. در طول بازی من و هم تیمی هایم از داور بازی خواستیم که قاطعانه برخورد کند اما به ما بی توجهی شد.
او ادامه داد: من مجازاتم را قبول کردم چرا که باید فوتبال پاک را به نمایش بگذارم اما امیدوارم که بازیکن مارسی هم مجازات شود. نژاد پرستی وجود دارد و باید آن را از بین برد. آن بازیکن احمق بود. چنین رفتارهای نژاد پرستانه ای هم به سیاه پوستان و هم به سفید پوستان آسیب خواهد رساند و ویرانگر است.
نیمار نوشت: ما رنگ پوست خود را انتخاب نمی کنیم و همه برابر خداوند برابر و مساوی هستیم. ما در این بازی تن به شکست دادیم و باید با تجربه بیشتری برخورد می کردم. نادیده گرفتن نژاد پرستی کمکی به ما نخواهد کرد. مبارزه با نژاد پرستی وظیفه بزرگ ما است.
او در پایان خطاب به بازیکن مارسی هم نوشت: بار دیگر با هم رودررو می شویم و من تنها فوتبال بازی خواهم کرد. در آرامش باش. تو میدانی چه بر زبان آوردی و من هم می دانم چه کردم. محبت بیشتری را برای همه جهان آرزو می می کنم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار