PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۵۸۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
رئیس فیفا از تاخیر برگزاری مقدماتی جام جهانی 2022 به دلیل ویروس کرونا ابراز نگرانی کرد.
کیهان ورزشی- 

جیانی اینفانتینو رئیس فیفا از تاخیر در برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 قطر به دلیل بحران کرونا ابراز نگرانی کرد.

اوایل این ماه اعلام شد مسابقات کونکاکاف طبق برنامه در ماه‌های اکتبر و نوامبر (مهر و آبان) برگزار نخواهد شد. قرار بود 30 تیم ملی در مرحله نخست مسابقه دهند اما این رقابت‌ها تا ماه مارس 2021 (اسفند و فروردین) به تعویق افتاد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا هم مقدماتی جام جهانی را به تعویق انداخت. مقدماتی آسیا برای جام جهانی 2022 فیفا در حال حاضر در مرحله مرحله گروهی مرحله دوم است و 40 کشور هنوز درگیر آن هستند. تیم‌ها نیز 3 یا 4 مسابقه برای بازی دارند.

اینفانتینو در کنگره فیفا که به طور مجازی برگزار شد تاکید کرد این تاخیرها باعث نگرانی فیفا شده است. وی پیشنهاد کرد پنجره‌های بین‌المللی اضافی نیاز است ایجاد شود تا این اطمینان به وجود بیاید که مسابقات در زمان لازم کامل می‌شود.

رئیس فیفا تاکید کرد می‌توان مسابقات را در یک مکان خاص برگزار کرد تا نیاز به برگزاری رقابت‌های خانگی و خارج از خانه نباشد.

اینفانتینو در این باره گفت: من نگرانم. این یک مشکل واقعی است، به ویژه اگر ویروس کرونا ضعیف نشود و نتوانیم در شرایط عادی مسابقات را برگزار کنیم.

وی افزود: کشورهای اروپایی رقابت خود را از سر گرفتند. ما تابع مقامات بهداشتی هستیم و نمی‌توانیم خیلی چیزها را تحمیل کنیم. ما پیش‌بینی کرده‌ایم که در ژانویه 2022 پنجره بین‌المللی جدیدی برگزار شود و مسابقات مقدماتی در ژوئن به پایان  برسد.

رئیس فیفا خاطرنشان کرد: ممکن است ما در جام جهانی 2022 که نوامبر و دسامبر (آبان و آذر) برگزار می‌شود، کمی خوش‌شانس باشیم و این موضوع کمی به ما زمان می‌برد. کاملا مشخص است که جام جهانی مسابقات بسیار مهمی است و در اولویت‌های ما قرار دارد. ما باید کار کنیم تا این اطمینان را داشته باشیم که مسابقات مقدماتی برگزار می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار